AnonymDiskusjon Skrevet 14. august 2019 Del Skrevet 14. august 2019 Hei! Flyttet ut av en hybel 31. juli, men fikk ikke med alle tingene mine. En av disse var en kontorstol. Har jeg lov til å hente denne nå selv om det har flyttet inn en ny person? Anonymous poster hash: 95571...76d Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 14. august 2019 Del Skrevet 14. august 2019 (endret) Ja bare å ringe fyren og avtale et tidspunkt. Ikke dukk opp på døra uanmeldt, da ringer han kanskje politiet i stedet. Få tak i huseier først og si hva du vil, så får du sikkert kontaktinfo til den nye leieboeren. Endret 14. august 2019 av Bytex 1 Lenke til kommentar
heheszki Skrevet 14. august 2019 Del Skrevet 14. august 2019 Hvis du lurer på når du senest kan hente ting, så er dette fastsatt i husll §10-4 tredje avsnitt. Hvis leietaker venter "urimelig lenge" med å hente tingene så kan utleier selge tingene og gi leietaker nettooverskuddet. Er det usikkert om salget vil være profitabelt kan utleier gjøre med tingene som han vil. Fram til dette tidspunktet har utleier en oppbevaringsplikt, se §10-4 første avsnitt. Dette gjelder ikke for ting som må anses som "skrot" eller hvis det å oppbevare tingene blir urimelig byrdefullt. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 15. august 2019 Del Skrevet 15. august 2019 Det meste ordner seg med helt normal høflighet, ikke slenge paragrafer og lovdata rundt seg. 4 Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 17. august 2019 Del Skrevet 17. august 2019 Formelt sett er det utleigaren som er ansvarleg for etterlatne lausøyre, så det mest korrekte er å ringe utleiger for å avtale henting. 3 Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 17. august 2019 Del Skrevet 17. august 2019 Det meste ordner seg med helt normal høflighet, ikke slenge paragrafer og lovdata rundt seg. Etter min erfaring, er det like viktig å kunne begge deler. For du vet aldri når en utleier slår seg fullstendig vrang. 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå