Gå til innhold

Linux på USB Stick

FreeBSD

Anbefalte innlegg

der kom det et forslag ja.

gjør sånn som han istede for å slenge shit om andre.

dere må tåle at andre kommer med forslag uten at dere skal fyre dere hele gjengen av den grunn.

ånei, nå fortia har jeg ikke mye peil på Linux, hvorfor? jo fordi at jeg ikke har rørt linux på flere måneder.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

for det første: hva betyr 1337?

for det andre, jeg tror ikke at jeg er expert i Linux, tror dere at jeg tror det så er dere så langt utpå jordet som det går an å få det. har jeg forresten sagt at jeg er expert i Linux? nei?

jeg er ikke kry over å ha lagt inn Linux endel ganger. er ikke noe vanskelig en gang det. nå får dere virkelig ta dere sammen å svare på det trådsvarer spurte om, nemlig om det gikk an å installere Linux på en USB STICK.

er ikke alle av dere som har skjønt spørsmål ser det ut som.

nå må vi begynne å ta oss sammen slik at ingen får advarsler og at tråden ikke blir stengt.

INGEN VIL VEL DET?

Lenke til kommentar

jeg har ikke lest hele inlegget.. men svarer likevell

Ja, du kan bruke en thumbdrive/pendrive hva du nå kaller det i linux & unix

ettersom den er støttet i kernelen kan den funke i alle linux distroer

den funker også i unix.. detecter den automatisk å greier ;)

bruker den ofte i Slackware'en min :xmas:

Edit: beklager, men IE stokker om ordene helt :D

det du lurte på var vell om du kan instalere linux på en.. ikke å bruke den i linux

det vil jeg nok tro du kan klare! beste hadde jo vært om biosen din støtter å boote fra usb disk da.. jeg laget værtfall en bootloader på thumbdriven min som funket

kan vell kjøre en mini linux distro på den også

god jul igjen

Endret av zacky
Lenke til kommentar

Vi kan ikke stoppe den ******* offtopic-diskusjonen her nå da, siden folk ikke fikk med seg dét jeg skrev tidligere, eh? :)

Freebsd: jeg kommer til å sette i gang med prosjekt "linux på nokiatelefon" nå til uka. Gi feedback på hvordan det gikk med ditt prosjekt da.

Lenke til kommentar

hvis man sitter på en gammel maskin som ikke kan boote USB - ville det for en slik maskin være mulig å boote fra en floppy og på den laste et minimum av nødvendige drivere og boote videre på USB stick fra den?

Og isåfall, hvordan lager man en sånn floppy?

USB boot er desverre et nytt fenomen.

Lenke til kommentar

Badabom.

Den knoppix-usb-guiden er definitivt den letteste. Booter selv en fersk damnsmall. Har stilt epian inn på usb keyboard = enabled, og USB-zip som første boot. Jeg brukte forøvrig syslinux, ikke pendrivelinux-bootsectoren til å bootsector. (Beklager elendig skrivemåte).

Damnsmall er lett å oppdatere siden man bare slenger inn den nyeste KNOPPIX-fila fra de nye isoene som kommer ut.

MEN, knoppixbaserte løsninger suger fordi du ikke kan lagre endringene dine på en effektiv måte. Noen fullgod løsning med en fullt utpakket distro på pendriven har jeg måttet gi opp sålangt. Med fullgod mener jeg en med X og div. programmer, og ikke minst at filsystemet ligger i root på pendriven, slik at alle endringer lagres.

Lenke til kommentar

1. Knoppix-basert mini-distro for bl.a. usb-sticks.

http://featherlinux.berlios.de/

2.

hvis man sitter på en gammel maskin som ikke kan boote USB - ville det for en slik maskin være mulig å boote fra en floppy og på den laste et minimum av nødvendige drivere og boote videre på USB stick fra den?

Grub tror jeg gir best odds. Hvis ikke det går trenger du en kernel med hardkoda rotenhet som er liten nok til å få plass på en floppy.

3. Jeg har lett etter (Net)BSD-baserte USB-løsninger uten hell. Det ser ut som at Linux råder grunnen her.

4. Harddisker på frimerke-størrelse? http://www.psdata.no/prodSearch.asp?IT=101...lAction=details. Linux på kredittkort-cdrom? http://www.lnx-bbc.org/

Endret av arehb
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...