Gå til innhold

Linux på USB Stick

FreeBSD

Anbefalte innlegg

Fikk en USB-stick til hjul, som en rask og portabel lagringsenhet. Jeg har hørt at disse skal være fullt mulig å lagre oppstartskapable OS på - og i det største tilfellet, Linux. Sticken måler 128 MB.

Finnes det en dsitribusjon allerede fullt ute for dette formålet, og har noen prøvd det?

Endret av FreeBSD
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

wil: Hva pokker snakker du om.

Freebsd: nichotin mekka Damn Small Linux på en usb pendrive. Det krever dog at hovedkortet støtter boot fra usb, ellers trenger du en diskett/cd til å få den i gang. Fullt mulig, du kan jo prøve deg på Picobsd?

Litt sånn halvveis offtopic: jeg har en gammel mobil med 128mb flashminne som jeg planlegger å gjøre til en bærbar *nix-drive som kan brukes til sånne enkle oppgaver som å mounte rootpartisjon og endre passord ;)

Lenke til kommentar

Synes dette forumet synker stadig dypere. Begynner egentlig å forstå at moderatorene går til verks som de gjør om dagen.

Wil: Ja, jeg jobber / har jobbet mye med FreeBSD - og vil ikke se på meg selv som noen ekspert, men en jevnt over ganske opplyst bruker av systemet. Hvorfor skulle jeg da ha kjentskap til akkurat USB-lagring?

Tl de siste i tråden. Takk for seriøse svar. Ja, jeg tenkte på Damn Small Linux og forsåvidt PicoBSD. Damn Small er nok den beste, og mest brukandes for mitt bruk ATM.

Og jeg fant faktisk en fin guide her (hehe, du var noen sekunder før meg sim)

http://rz-obrian.rz.uni-karlsruhe.de/knoppix-usb/

Lenge leve lavmålet - godt å se at det blomstrer her også! Ha en fremdeles god jul, alle sammen - til deg også wil, hvor enn gammel du måtte være. :)

Endret av FreeBSD
Lenke til kommentar

Du må fortelle oss om du får det til ;). Har litt lyst å eksperimentere med dette selv, men har så lite tid .. :/. Har en 64 MB selv, så jeg vil gjerne vite hvor liten du får den, om du i det hele tatt prøver å få den så liten ;p.

Lykke til og god jul ;D

Lenke til kommentar

Folkens, det er jul og slikt... Kan vi ikke la det ligge? Tråden har faktisk en topic (flytt musepekeren (den dere klikker på kazaa.exe med) helt til høyre, dra den firkanten så langt opp som mulig. Le gjerne i prosessen, det er kjempegøy å se den bevege seg! Weeee! så leser dere den store (og riktig så skumle teksten som står over emnet) Hva leser du? jo,

Linux på USB Stick, Er det mulig, og brukbart?

Ja!

Står det

Linux på USB Stick, Er det mulig, og brukbart? Og kan alle flame wil også??

Hvis du svarte ja foreslår jeg at du tar deg en tur til optikeren. Få briller slik som jeg har. De er sikkelig kule altså.)

:roll:

Endret av moyner
Lenke til kommentar
Hmmmmmm, denne var litt morsom. du som holder på med FreeBSD og sånn bør jo faktisk vite det da. Debian er jo en distro som man kan velge å vrake i hva man vil ha med.

Omtrent like morsomt som deg som alltid snakker om Linux, men som aldri bruker det? :ermm:

Lenke til kommentar

kom pokker ikke her å si at jeg ikke har brukt linux før. da blir jeg sikkelig forbanna. ikke snakk om noe du ikke har peil på. men tilbake til topicen som jeg kunne se så var det ikke så mange av dere som kom med noe særlig forslag til distro til han karen som hadde fått USB stick til jul. så hvorfor hakke på meg når jeg kom med Debian Forslaget?

fortell meg det noen.

Lenke til kommentar

Vennligst hold deg til topic, wil. Du sutrer jo som en 6-åring. Om du har installert Linux er for meg revnende likegyldig - det er ingen vanskelig prosess.

Over til forslaget:

Debian er jo en distro som man kan velge å vrake i hva man vil ha med.

Er ikke hele poenget med Linux å velge og vrake som en vil?

Damn Small Linux leveres ferdig på ca. 50 MB. Den inkluderer ganske mye allerede på den imponerende størrelsen.

Endret av FreeBSD
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...