Kurt Lekanger Skrevet 14. august 2019 Del Skrevet 14. august 2019 Eldgammel sårbarhet lar angripere ta kontroll over Windows via Notepad Lenke til kommentar
Xantippe Skrevet 14. august 2019 Del Skrevet 14. august 2019 Disable remote desktop! høyreklikk på "start"-knappen og velg System. Velg Remote Desktop og deretter slå av denne. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 14. august 2019 Del Skrevet 14. august 2019 Er ikke denne av som default? Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 14. august 2019 Del Skrevet 14. august 2019 Er ikke denne av som default? Jo, og det er vel bare Pro eller Enterprise-utgavene av Windows som støtter Remote Desktop Service. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 14. august 2019 Del Skrevet 14. august 2019 Disable remote desktop! Er du gal mann? Jeg har 4 desktop'er og 7 servere oppe som standard (korrekt, jeg liker ikke powershell remote). Hva skulle jeg gjort uten mstsc ?, fysisk løpt rundt omkring ? Både rdp og ctf er den type svakheter hvor en må først være "innenfor" brannvegg. Og er en først innenfor der, f.eks fysisk, finnes det enklere måter enn dette å få tilgang til det meste på. Gi meg natt ved ethvert nettverk/maskin, med mitt utvalg av bios-flash/boot-os minnepinner, og jeg vil få tak i det meste. Eller installert hva-som-helst. Poenget er å kunne stoppe folk ved døra (brannvegg), er de først innafor der har en egentlig allerede tapt. Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 14. august 2019 Del Skrevet 14. august 2019 Fins vel alternativer? Jeg har brukt Chrome remote til endel ikke-sensitive greier, men jeg har overhodet ikke satt meg inn i Windows-løsningen, og kan ikke si om den er bedre eller dårligere. Men, om du bare skal sjekke ting og "klikke litt rundt", syns jeg Chrome-løsningen fungerer utmerket. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 14. august 2019 Del Skrevet 14. august 2019 Fins vel alternativer? Jeg har brukt Chrome remote til endel ikke-sensitive greier...Joda, flere. Chrome, TeamViewer, LogMeIn... De må imidlertid installeres. Så lenge det er windows er det imidlertid kun mstsc som støttes alle steder, f.eks på core server. Unntaket er jo bios greier, som IPMI og ILO, men de gir jo kun konsoll tilgang (ikke nødvendigvis til virtuelle servere). Så en kan sette opp en miks, men det blir jo styrete å holde rede på. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 14. august 2019 Del Skrevet 14. august 2019 Jo, og det er vel bare Pro eller Enterprise-utgavene av Windows som støtter Remote Desktop Service. Og EDU versjonen. Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 14. august 2019 Del Skrevet 14. august 2019 Ja, jeg ser poenget. Jeg kjører Chrome for enkel tilgang, og en litt kranglete KVM-over-IP-sak når jeg må inn i BIOS eller gjøre noe annet hvor Chrome ikke virker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå