NoTrace Skrevet 14. august 2019 Del Skrevet 14. august 2019 (endret) En hundrelapp eller to pr dag? Altså opp mot 1400kr pr uke med dårlig nettilgang? Tjenesten i seg selv koster vel rundt 500/mnd for internettlinje. Alt er selvfølgelig relativt. Vanligvis er man uten internett et par timer eller toppen 1-3 dager ved et fiberbrudd. Hvis du vil sette det enda mer på spissen så kunne du sagt at han må betale 36000 til leietaker dersom han er uten internett i et halvår. Har ingenting for seg å gi avslag på 20 kroner for å være uten internett en dag eller to heller. Endret 14. august 2019 av NoTrace Lenke til kommentar
Flin Skrevet 14. august 2019 Del Skrevet 14. august 2019 Lol, kjefter på andre for å leke advokat, så gjør du AKKURAT det samme selv, i samme innlegg! Dagens! Kjefter? Gjør akkurat det samme? Hva ialledager prater du om? Jeg tror ikke du forsto hva jeg prøvde å si. Beklager hvis innlegget mitt var uklart. 2 Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 14. august 2019 Del Skrevet 14. august 2019 (endret) Kjefter? Gjør akkurat det samme? Hva ialledager prater du om? Jeg tror ikke du forsto hva jeg prøvde å si. Beklager hvis innlegget mitt var uklart. Du synes det er "ganske artig å lese kommentarer fra "advokatene" i tråder som denne". Hva er det å misforstå? Det er jo sarkasme og latterliggjøring du prøver på? Å latterliggjøre de som kommer med velménende råd er ikke pent. Endret 15. august 2019 av Taurean 2 Lenke til kommentar
Flin Skrevet 14. august 2019 Del Skrevet 14. august 2019 Du synes det er "ganske artig å lese kommentarer fra "advokatene" i tråder som denne". Hva er det å misforstå? Det er jo sarkasme og latterliggjøring du prøver på? Å latterliggjøre de som kommer med velménende råd oser av psykopati. Sarkasme, til en viss grad. Latterliggjøring, nei. Det er enkelte på forumet som har en ganske godt forståelse for lovverket, jeg antar at noen av disse er jurister og noen av de har opparbeidet seg denne kunnskapen på en slags hobbybasis. Det er derfor jeg skriver "advokatene", ikke for å gjøre narr av noen. Det jeg gjør litt narr av er hvordan jurister har en tendens til å forholde seg til akkurat det som står i lovteksten og ikke noe annet. En handling kan være rett og god selv om den ikke er påkrevd av en lov. Samtidig sier jeg aldri at rådene som ble gitt er dårlige råd. Det er absolutt bra å vite hva man er lovpålagt å gjøre. Hvordan du får psykopati ut av det forstår jeg virkelig ikke. Det er et ytterst usaklige utsagn fra din side. Jeg vil påstå at man virkelig må forsøke hvis man vil tolke det innlegget på den måten du gjorde. 1 Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 15. august 2019 Del Skrevet 15. august 2019 Greit, jeg brukte litt hardt ord, beklager det da. Og takk for forklaring. Jeg setter bare så lite pris på når noen bedriver destruktiv adferd i forum der det konstruktive står i fokus. Hvis noen bommer litt på målskiva, så prøvde de i hvert fall å hjelpe trådstarter. Dét er for meg godt nok. Så lærer alle som et kollektiv over tid. Sannheten kommer alltid til overflata, bare alle fortsetter å prøve å finne den! Når noen skal latterliggjøre, så demotivérer det folk fra å prøve igjen neste gang. 1 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 15. august 2019 Del Skrevet 15. august 2019 (endret) En hundrelapp eller to pr dag? Altså opp mot 1400kr pr uke med dårlig nettilgang? Tjenesten i seg selv koster vel rundt 500/mnd for internettlinje. Men hjelper lite at det koster 500 kr måneden når tilbudet ikke er lengere tilgjengelig? er det kun 1 fiber som er ødlagt i boligen, blir løsningen det dyreste alternativet. Jeg ville blitt dritsur hvis jeg fikk 5 GB dagen som erstattning for 2 TB dagen. Men folk er jo forskjellige, kan være andre som er fornøyd med erstattning eller ikke byr seg? Litt som med dekning dersom steikeovnen ryker på kjøkkenet. Verken forsikringsselskap eller ovnsprodusent dekker full middag på Maemo bare fordi man ikke får laget middag en kveld Jeg syns power\elkjøp eller produsenten hvis man betaler 4000-6000 kr for en defekt konfyr burde de ta 200 kr for en middag, men fordi det vil være tungvint å tilbyr det gjør de det ikke, hvis de ikke har tilsvarende konfyr ender kjøper som regel med å betale dyrere en ganske dårlig gjort men er slik butikksystemet funger. Bare fordi ellers sitter power\elkjøp med tapet, så er de kundene som også skal tape. Koster ikke så mye å repare en konfyr. Men har opplevd det før så vet hvordan de behandler kundene tar 90 dagers med reprasjon så derfor må man kjøpe en dyrere. Men det er ikke kunder sin feil de selger dårlig kina konfyrer til 4000 kr kun fordi kundene skal ende opp med gavekort og dyrere en, Kan maks gå med 1000 kr prisavslag på en dyrere modell, men normalsett gjør de ikke dette. Syns også det er dårlig på fly når flyet er 2 timer forsinket får man kun lunsj for 100 kr for flyplassen det er jo bare snaks og brus man får til den prisen. Så jeg har ingen dårlig sanvittighet for å betale så lite som mulig for ting. Folk fortjener ikke penger. Endret 15. august 2019 av LMH1 Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 15. august 2019 Del Skrevet 15. august 2019 Alltid-på-Nett-garantien til Telenor er vel det man bør forholde seg til. De kompenserer inntil halve månedskostnaden for internettabonnementet. I tillegg får man en datapakke på opptil 15GB som har en gyldighet på 10 dager DERSOM man har mobilabn. fra Telenor. Så det vil si at man må begrense seg til gjennomsnittlig 1,5GB pr dag inntil feilen er rettet. At man blir skuffet over lite data, dårlige stekeovner og dyr mat på Gardermoen er greit nok, men det er vel realiteten... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå