Gå til innhold

Tv hakker med fiber

Hpwi

Anbefalte innlegg

Hei. Har fiber fra nextgentel med tv tuner. Når jeg skal laste ned spill på PlayStation 4 nede i kjellerstua, så hakker det på tv bildet oppe i stua. PlayStation er koblet via WiFi. Tv tuner er koblet med kabel rett til ruter. Noen som vet hva problemet kan være?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke så rart, antar du ikke har satt opp begrensinger i routeren på hvor mye routeren skal gi per enhet og prioritering.

Antar du har iptv.

Synes det virker veldig rart.

Hvis nextgentel forventer at kunder skal konfigurere QoS i heimen for at TV-bildet ikke skal hakke, så er de mildt sagt helt på bærtur.

Håper det er noe annet som er problemet her, har du tatt kontakt med NGT?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Hva skal vi tro og mene? Systemfeil som rammer alle, eller brukerfeil som rammer den ene?

Jokkmokk med sokk stilte et spørsmål som ikke ble besvart. Er det fordi ts ikke leser det som blir skrevet, eller overså han spørsmålet fordi Jokkmokk med smokk er et lite seriøst nick?

I Tilfelle 1 der ts ikke leser svarene, så hvorfor bry seg med å svare da?

I Tilfelle 2, så får vi se om TS svarer siden c.m. nå har stilt samme spørsmålet.

Til TS så kan jeg ikke svare på spørsmålet, for det kan være tv'en som er riv ruske galt. Tv.tuneren kan være riv ruske gal. Du kan ha dobbeltnatet. Overføring via røyksignalet. Kabelen til tuneren kan være en gammel telefonkabel med med bar 10Mb hastighet.
Ikke vet jeg om man kan stille spørsmål for å finne ut hva i herrens navn som er galt.

Det kan ikke være en blårøykfilm som bare ser ut som den hakker på av hastigheten i det som utføres? Har selv gått på en stygg buffringsskade i den tiden slikt var oftere enn skjeldent.

Lenke til kommentar
Hpwi skrev (På 13.8.2019 den 22.51):

Inteno dg200 har jeg. Den er fra nextgentel. er du fornøyd nå.

Alt som er koblet til ruter er: tuner på kabel, 4 mobiler, 1 nettbrett, 1 pc og 2 ps4 disse er på WiFi.

Da er vel elimineringsmetoden et fint sted å starte.

Koble vekk alt og legge til en og en enhet og se hva som skjer.

Grunnen til at spurte om EDB maskin er en tidligere kollega som klaget på treg linje, første målte linja og han hadde ca 10% av det han betale for, ryddet og renset maskina, noen minutter senere hadde han 100% og en sykt mye raskere maskin.

Lenke til kommentar

Har du koblet TV til riktig port på routeren? Det er som regel en port som er beregnet til TV, slik at de ikke deler båndbredde.

Tenkte på dette selv, men etter hva jeg klarte å oppdrive av informasjon så er det samme hvilken port en kobler i når en har fiber, men kan jo være dette er endret på.

Forøvrig her jeg fant informasjonen https://youtu.be/BaSnD_LLiNc?t=22

Lenke til kommentar

Da tror jeg hva feilen er, byttet fra WiFi til kabel på ps4. Når den laster ned spill, så tar den all hastighet. Og da mister selfølgelig tuner bilde. Dette samme skjer på WiFi. Har kommet meg inn på ruteren på datamaskinen, og der kan jeg se at tv tuner lyser gult. Og alt annet lyser grønt. Da må jeg vel det som kalles port foward?

Lenke til kommentar

Port forwarding har ingenting med hastighet eller hakking å gjøre.

Om ps4 er trådløst, mens tuner er på kabel bør det i utgangspunktet ikke være mulig at ps4 får TVen til å hakke, med mindre TVen også streamer over WiFi.

Kjenner ikke ruteren til NGT, men kan det tenkes at grønt = 1gbps, mens gult = 100mbps? I tilfelle ville jeg testet med en annen kabel mellom ruter og tuner.

Du har ikke en svitsj der en pass?

Når du sier det hakker på tven, er det da snakk om direktesendt TV, eller er det streaming? Evt at du bruker pause/start forfra. I nettverkssammenheng er det stor forskjell på direkteTV og alt annet

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...