Gå til innhold

Verken Kia e-Niro eller e-Soul får hengerfeste


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette var veldig gledelige nyheter, for Tesla.

 

Tror det allerede har vært på nippet til å koke over for de som har bestilt, med alle forsinkelsene og de siste meldinger om enda lengre ventetid, har nok fått flere til å stå på nippet til å hoppe av.

 

Flere har og utsatt levering fordi de ville ha hengerfeste, så nå når de ikke vil levere det, så tror jeg dette betyr mange avbestillinger for Kia. Og dertil flere bestillinger av TM3 SR+, med hengerfeste. Og noen går vel likegodt for en TM3 LR, siden prisforskjellen er så liten.

 

I det lange løp kan dette føre tildårligere anseelse ikke bare for Kia, men faktisk og gå ut over konsernbror/søster Hyundai, der og lekte med idéen om hengerfeste for Kona. Kan vel ikke være mange igjen som tror at oppgradert Kona får hengerfeste heller.

 

De eneste som det kanskje er en fordel for, er de som uansett ikke ville ha hengerfeste, og derved rykker frem i køen. Men bare det at det ikke vil bli mulig å ettermontere, vil redusere hva man kan få solgt bilen for i ettertid.

Lenke til kommentar

Vil tro Tesla Model Y får krok som kan dra vesentlig mere enn Model 3 sine 910kg.

Så vil man ha en god "billig" elbil med krok, rekkevidde og opptil 7 seter så burde folk heller vente på den.

 

På E-soul har alle pengene gått til batteri og motor, noe som ikke nødvendigvis er en dårlig ting men når dørtrekkene og slikt er i billig plast ødelegger det gleden litt..

Lenke til kommentar

Dette var veldig gledelige nyheter, for Tesla.

 

Tror det allerede har vært på nippet til å koke over for de som har bestilt, med alle forsinkelsene og de siste meldinger om enda lengre ventetid, har nok fått flere til å stå på nippet til å hoppe av.

 

Flere har og utsatt levering fordi de ville ha hengerfeste, så nå når de ikke vil levere det, så tror jeg dette betyr mange avbestillinger for Kia. Og dertil flere bestillinger av TM3 SR+, med hengerfeste. Og noen går vel likegodt for en TM3 LR, siden prisforskjellen er så liten.

 

I det lange løp kan dette føre tildårligere anseelse ikke bare for Kia, men faktisk og gå ut over konsernbror/søster Hyundai, der og lekte med idéen om hengerfeste for Kona. Kan vel ikke være mange igjen som tror at oppgradert Kona får hengerfeste heller.

 

De eneste som det kanskje er en fordel for, er de som uansett ikke ville ha hengerfeste, og derved rykker frem i køen. Men bare det at det ikke vil bli mulig å ettermontere, vil redusere hva man kan få solgt bilen for i ettertid.

 

.... Eller kjøpe nesten hvilken som helst fossilbil.

Lenke til kommentar

Vil tro Tesla Model Y får krok som kan dra vesentlig mere enn Model 3 sine 910kg.

Så vil man ha en god "billig" elbil med krok, rekkevidde og opptil 7 seter så burde folk heller vente på den.

 

På E-soul har alle pengene gått til batteri og motor, noe som ikke nødvendigvis er en dårlig ting men når dørtrekkene og slikt er i billig plast ødelegger det gleden litt..

 

Hva legger du i billig?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva legger du i billig?

Begynner på 441 tusen kroner. Da får du 54mil rekkevidde, noen sekunder raskere 0-100 tid enn kian og premium interiør og lydanlegg.

 

Model 3 begynner på 370 tusen kroner så den kan være alternativ om man ikke trenger suv.

Endret av Complexity
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Hva legger du i billig?

Begynner på 441 tusen kroner. Da får du 54mil rekkevidde, noen sekunder raskere 0-100 tid enn kian og premium interiør og lydanlegg.

 

Model 3 begynner på 370 tusen kroner så den kan være alternativ om man ikke trenger suv.

Hadde faktisk ikke hørt om Tesla Y før.

Hva er fordelene med den fremfor f.eks Mitsubishi Outlander PHEV? 7-seter begge to, med hengerfeste.

Jeg liker absolutt ikke utseende på noen av Teslaene, og Y ser vel ut til å fortsette "Boble"-designet.

54 mil er ihvertfall i nærheten av godkjent.

Lenke til kommentar

Hadde faktisk ikke hørt om Tesla Y før.

Hva er fordelene med den fremfor f.eks Mitsubishi Outlander PHEV? 7-seter begge to, med hengerfeste.

Jeg liker absolutt ikke utseende på noen av Teslaene, og Y ser vel ut til å fortsette "Boble"-designet.

54 mil er ihvertfall i nærheten av godkjent.

Blir biler i helt forsjellige klasser det der så kan ikke sammenlignes. Teslan er en datamaskin på hjul og Mitsubishien har vel knapt egen mobilapp :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

.... Eller kjøpe nesten hvilken som helst fossilbil.

 

Tenker som så at de som nå vurderer å trekke reservasjonen, ikke ser på ice-bil/fossilbil som et alternativ. De er nok spesifikt ute etter elbil.

 

Selv foruten bomfordelen og muligheten til å bruke kollektivfeltet, er elbilen bedre på langt flere områder enn de to-tre negative punktene. Foruten muligheten for krok, som mange nordmenn ønsker, så er det rekkevidden og ladefart som er dårligere.

 

Men med elbiler med såpass rekkevidde, så er det ikke lengre noen avgjørende ulempe for den som har lader eller mulighet til å få installert en slik hjemme. De fleste ønsker å ta en pause etter 4-5 timer kjøring, som passer fint med å få ladet samtidig.

 

Når man da kan fylle drivstoff til en brøkdel av prisen for bensin og diesel, foruten om man har en elbil som ikke har oppvarming og kjøling av batteriene, og kommer med kaldt eller for varmt batteri, på en av disse laderne som er priset ekstra høyt eller kjører på feil lader i forhold til hva bilen støtter.

Lenke til kommentar

 

 

Hva legger du i billig?

Begynner på 441 tusen kroner. Da får du 54mil rekkevidde, noen sekunder raskere 0-100 tid enn kian og premium interiør og lydanlegg.

 

Model 3 begynner på 370 tusen kroner så den kan være alternativ om man ikke trenger suv.

Hadde faktisk ikke hørt om Tesla Y før.

Hva er fordelene med den fremfor f.eks Mitsubishi Outlander PHEV? 7-seter begge to, med hengerfeste.

Jeg liker absolutt ikke utseende på noen av Teslaene, og Y ser vel ut til å fortsette "Boble"-designet.

54 mil er ihvertfall i nærheten av godkjent.

Til info så har ikke Outlander PHEV 7 seter, da må du kjøpe diesel versjonen.

Er enig i at ingen av Teslaene er noe pene.

Lenke til kommentar

 

Hadde faktisk ikke hørt om Tesla Y før.

Hva er fordelene med den fremfor f.eks Mitsubishi Outlander PHEV? 7-seter begge to, med hengerfeste.

Jeg liker absolutt ikke utseende på noen av Teslaene, og Y ser vel ut til å fortsette "Boble"-designet.

54 mil er ihvertfall i nærheten av godkjent.

Blir biler i helt forsjellige klasser det der så kan ikke sammenlignes. Teslan er en datamaskin på hjul og Mitsubishien har vel knapt egen mobilapp :p

Jeg har kjørt bil i 30 år uten mobilapp, og datamaskinen står hjemme. Hjalp meg lite...

Hvorfor er de i forskjellige klasser? Begge er SUV med 7 seter?

Lenke til kommentar

Jeg har kjørt bil i 30 år uten mobilapp, og datamaskinen står hjemme. Hjalp meg lite...

Hvorfor er de i forskjellige klasser? Begge er SUV med 7 seter?

 

Nei da skal du ikke ha deg en Tesla iallefall. Kjøp deg en Mitsubishi eller noe annet.

Tesla model 3 og Y har ett stort nettbrett i midtkonsollen som alltid har internett og alt styres fra. Dette er og en datamaskin som du kan surfe på, spille spill osv med. Bilens funksjoner som Autopilot og slikt blir bare å forvirre deg om du ikke er interessert.

 

Mobiltelefonen er nøkkelen til bilen, og i appen styres alt som har med bilen å gjøre.

 

Så kjøp deg heller en bil med "gammeldags" system som f.eks Mitsubishi har så blir du nok mest fornøyd om du ikke skjønner hvorfor disse bilene er i forsjellige klasser.

Lenke til kommentar

Jeg har kjørt bil i 30 år uten mobilapp, og datamaskinen står hjemme. Hjalp meg lite...

Hvorfor er de i forskjellige klasser? Begge er SUV med 7 seter?

 

 

Hva er forskjellen på en Nokia 3310 og Samsung Note 10? Begge kan ringes med....

Endret av advale
  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Jeg har kjørt bil i 30 år uten mobilapp, og datamaskinen står hjemme. Hjalp meg lite...

Hvorfor er de i forskjellige klasser? Begge er SUV med 7 seter?

 

 

Hva er forskjellen på en Nokia 3310 og Samsung Note 10? Begge kan ringes med....

Tåpelig kommentar. Prisene på de mobilene er noe ulike.

Gi meg EN god grunn til at jeg skulle ønske meg en mobilapp til bilen...

Lenke til kommentar

 

Jeg har kjørt bil i 30 år uten mobilapp, og datamaskinen står hjemme. Hjalp meg lite...

Hvorfor er de i forskjellige klasser? Begge er SUV med 7 seter?

 

Nei da skal du ikke ha deg en Tesla iallefall. Kjøp deg en Mitsubishi eller noe annet.

Tesla model 3 og Y har ett stort nettbrett i midtkonsollen som alltid har internett og alt styres fra. Dette er og en datamaskin som du kan surfe på, spille spill osv med. Bilens funksjoner som Autopilot og slikt blir bare å forvirre deg om du ikke er interessert.

 

Mobiltelefonen er nøkkelen til bilen, og i appen styres alt som har med bilen å gjøre.

 

Så kjøp deg heller en bil med "gammeldags" system som f.eks Mitsubishi har så blir du nok mest fornøyd om du ikke skjønner hvorfor disse bilene er i forsjellige klasser.

Takk for et saklig svar ihvertfall. Endelig.

Jeg har iPader å leke meg med hjemme. En bil skal bringe meg fra A til B, på mine premisser.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Gi meg EN god grunn til at jeg skulle ønske meg en mobilapp til bilen...

Det jeg liker mest med app er at man kan starte forvarming/forkjøling, slik at bilen er ved riktig temperatur når man setter seg inn i den. Vet ikke helt hva jeg hater mest av å sette meg inn i en bil som er 45C eller en bil som er -15C, men jeg hater begge deler.

 

Det er også andre funksjoner som er kjekt å ha. Man kan se hvor mye rekkevidde man har og hvor raskt man lader. Det er kjekt spesielt når man hurtiglader, slik at man vet at ladingen går bra, og når man bør returnere til bilen. Og på treglading kan man da starte/stoppe lading, som er også kjekt. Vanligvis lader man bilen opp til f.eks 80%, og om man da plutselig skal på en langtur slipper man gå ut til bilen for å justere opp til 100%.

 

Bruker også stedsavgivelsen en del. Man kan benytte den om man er usikker på hvor man har parkert bilen, men jeg bruker den mest til å f.eks følge med på hvor bilen er når den er på service. Om den plutselig flytter seg fra verkstedet til parkeringsplassen vet man at de er ferdige med å jobbe på den. Og om man er flere sjåfører kan man også følge med på hvor de er med bilen.

 

En annen ting som er kjekt er å kunne åpne dører og starte bilen. Eksempelvis om man er flere personer på tur og bare har med en nøkkel kan man da benytte telefonen som en ekstra nøkkel.

 

Det er også en del andre ting som er kjekke fra tid til tid. Bare det at man får bilen km-stand i appen er nyttig når man skal se på forsikring. Og så kan man starte SW-oppdateringer fra appen. Osv.

 

For min del i hvert fall sitter det langt inne å kjøpe ny bil uten app-støtte. Bruktbil kan jeg være med på, men nybiler skal være *gode*, ellers er det ikke noe poeng.

Endret av Espen Hugaas Andersen
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...