geir__hk Skrevet 12. august 2019 Del Skrevet 12. august 2019 Hei folkens. Ingen stor greie dette her, men det blir irriterende over tid (flere år). Greia er: Jeg får reklame fra dette selskapet som gjerne vil ha nye lånekunder. Så langt er alt greit, jeg får reklame fra lokalbutikken óg - helt kurant. Det som skiller nordax-reklamen fra andre reklameaviser er to ting: - Målrettet reklame, dvs står navnet mitt på brevet (alle brev bortsett fra det siste som kom i dag, der hadde ikke konvolutten vindu) - Mengden tilsendte reklamebrev. Det går som regel en uke til en måned mellom hver gang jeg mottar et slikt brev. Og derfor - i dag følte jeg at nok er nok, nå skulle jeg ringe til kundeservice og ta en liten prat. Særlig spørsmålet om hvorfor akkurat jeg er en av "de heldige utvalgte" som får gjentatte brev. Men selfølgelig - kundetelefonen var visstnok bare åpent 9-16, så da er de altså sleipe nok til å sørge for at folk må bruke arbeidstiden sin på dette tullet. Ikke finnes det noen epostadresse jeg kan henvende meg til, evt som ligger åpent til på hjemmesiden eller i brevposten. Kommunikasjonen synes å være begrenset til kun innlogging på hjemmesiden (det er altså når du søker på lån). Hva gjør jeg? Hvordan stopper jeg dette "våset" fra nordax? Hvordan kan jeg henvende meg til dem (etter arbeidstid) - gjerne en mailadresse elns ? 1 Lenke til kommentar
Corp Por Skrevet 12. august 2019 Del Skrevet 12. august 2019 Har du reservert deg mot telefonsalg og adressert reklame? Disse svindlerne har antagelig et register hvor du dukker opp som et mål hvis gjelda di når et visst punkt. Jeg kan ikke huske å ha mottatt særlig med reklame, men etter at eksen lurte meg inn i gjelda hennes og jeg for første gang fikk masse gjeld så ble jeg plutselig bombardert med reklame for diverse lurelån. Jeg reserverte meg (i Brønnøysundregisteret tror jeg) og det sluttet. Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 12. august 2019 Forfatter Del Skrevet 12. august 2019 Øh - mener jeg registrerte meg for sånn 15 år siden elns, men har jo flyttet på meg siden. Er vel uklart hvor mye det hjelper mot useriøse aktører som attpåtil ikke er lokalisert i Norge. Hadde jo håpet å kunne ringe til en kundebehandler (en person som fortrinnsvis hever timelønn) og bruke så mye av deres tid og ressurser som overhodet mulig. Men de har jo tydeligvis "reservert seg" Lenke til kommentar
Kirikovski Skrevet 12. august 2019 Del Skrevet 12. august 2019 Send en e-post til [email protected] hvor du ber at de fjerner deg fra listene sine. 1 Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 13. august 2019 Forfatter Del Skrevet 13. august 2019 Send en e-post til [email protected] hvor du ber at de fjerner deg fra listene sine. Takker for hjelpa. Da har jeg sendt avgårde en mail hvor jeg spør hvorfor jeg har havnet i deres lister, og hvor jeg ber om å bli slettet fra listene deres og en skriftlig bekreftelse. Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 20. august 2019 Forfatter Del Skrevet 20. august 2019 Liten oppdatering. Da har jeg fått svar fra Nordax, og svaret er at navn/personopplysninger er kjøpt av en annen aktør. Denne aktøren har jeg nå henvendt meg videre til, der jeg har stilt noen krav. Videre opplysninger ang. navn på aktør velger jeg å holder tilbake inntil jeg føler at det ikke har potensiale til å skade saken/kravet min. Lenke til kommentar
Takk for meg Skrevet 20. august 2019 Del Skrevet 20. august 2019 (endret) Da har jeg fått svar fra Nordax, og svaret er at navn/personopplysninger er kjøpt av en annen aktør. Denne aktøren har jeg nå henvendt meg videre til, der jeg har stilt noen krav. Både jeg og dama har reservert oss mot reklame i brreg, men vi får av og til de samme brevene fra Nordax. Har vurdert å gå videre med saken jeg også for det er brudd på loven slik jeg ser det. Også med en slik dum unnskyldning. Edit: Neste gang jeg(vi) får brev så klager jeg til forbrukertilsynet. Som er en fordel istedet for å klage til Nordax eller andre aktører. Endret 20. august 2019 av K.S Lenke til kommentar
srbz Skrevet 20. august 2019 Del Skrevet 20. august 2019 https://www.nordax.no/om-nordax/dpi Be om at de sletter dine personopplysninger. Hvis de fortsetter å kontakte deg etter det kan du melde dem til Datatilsynet. Datatilsynet deler ut bøter for GDPR-overtredelser, og de bøtene svir. Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 27. august 2019 Forfatter Del Skrevet 27. august 2019 Oppdatering. I mailen fra Nordax, så fremgikk det at den andre aktøren er iper.no. Har kontaktet iper.no via mail ([email protected]) for å be de slette mine data. Dette har jeg fått en bekreftelse på at er gjort. Det jeg angrer på i ettertid er at jeg ikke krevde å få hvite hvilke data som er lagret på meg. Lenke til kommentar
Takk for meg Skrevet 27. august 2019 Del Skrevet 27. august 2019 De skriver jo så fint om reservasjonsregisteret, men det de kjenner nok til nordax og deres agressive adferd, men selger likevel til de. Tydeligvis penger og ikke annet som rår der også, ikke regelverk. To av samme ulla Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 13. september 2019 Del Skrevet 13. september 2019 "Sliter" med samme gjeng. Har et "sovende" enkeltmannsforetak som jeg i sin tid registrerte for en mislykket selgerkarriére, og etter det beholdt bare for å registrere .no-domener... Har vurdert å bruke det til å fakturere Nordax for "behandlingsgebyr for mottatte tilbud" siden det er stilet spesielt til meg... Har sikkert ikke noe for seg, men kanskje det kan plage dem selv litt... Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 13. september 2019 Del Skrevet 13. september 2019 Har sendt mail begge plasser, jeg også. Lei av å få Nordax-spam i postkassa gjevnlig, og denne tråden ga meg boost til å kreve persondata utlevert og deretter slettet fra begge aktørene. Takk TS! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå