bo1e Skrevet 12. august 2019 Del Skrevet 12. august 2019 (endret) Ser til min store forskrekkelse at det er et solid felt øverst på skjermen med innbrenning. Ca en cm ned fra toppen av skjermen går det et skille og alt over er markert lysere enn resten av skjermen. Det er akkurat der hvor det i mange apper ligger et status-felt øverst. Og på venstre siden i dette feltet er det en tydelig pil som henger igjen. Noen som har opplevd lignende? Når jeg googler så ser jeg at det er en del tilfeller av innbrenning rundtomkring, og at en del sier de har fått ny skjerm på garantien. Jeg har kjøpt mobilen brukt, men den er jo ikke mer enn et par år gammel. Får man dette fikset på garanti/reklamasjon? Endret 12. august 2019 av bo1e Lenke til kommentar
teitur Skrevet 14. august 2019 Del Skrevet 14. august 2019 Jeg fikk innbrenning i skjermen på min S8, som ble to år i sommer. Gjorde aldri noe med det, og har nå byttet til en annen telefon. Lenke til kommentar
bo1e Skrevet 15. august 2019 Forfatter Del Skrevet 15. august 2019 (endret) Hva gjorde du med den som hadde innbrenning? Kastet den? Min note 8 var ny i fjor vinter. En telefon til 8000 kr eller hva den kostet ny må man kunne forvente at fungerer som den skal i mer enn halvannet år. Jeg sender den inn til service hos samsung nå, så er litt spent på om de fikser det på garanti/reklamasjon eller om de kommer til å kreve penger av meg for å fikse det. Til å begynne med skjønte jeg ikke hva det var for noe i det hele tatt. Falt meg ikke inn at mobilskjermen skulle gå i stykker på den måten. Men det er visst helt vanlig på noen telefoner. Den forrige note'en min er mange år gammel og skjermen er plettfri fortsatt. Endret 15. august 2019 av bo1e Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 15. august 2019 Del Skrevet 15. august 2019 https://us.community.samsung.com/t5/Note8/Galaxy-Note-8-screen-burn-in/td-p/351219 Nå er det egentlig kjent problem med den telefonen blir spennende å se hva som skjer, men burde vel forvente ny skjerm\mobil når man betaler så mye, men hvem vet, lønner seg å google mobilen før man kjøper og være skeptisk til nye mobiler. Lenke til kommentar
teitur Skrevet 15. august 2019 Del Skrevet 15. august 2019 Hva gjorde du med den som hadde innbrenning? Kastet den? Den ligger i skuffen som backup telefon i tilfelle noe skulle skje med den nye. Jeg har telefon fra arbeidsgiver, så det er ikke noe vanlig reklamasjon på den.Kan for øvrig nevne at jeg brukte lav lysstyrke på skjermen (auto, men reduserte gjerne mer enn det auto justerte til) og mørkt tema på det meste, så det var ikke fordi jeg brukte telefonen som "lampe" heller. Oppdaget det tilfeldig en dag jeg så på en PDF som hadde en helt hvit side. Så var det litt sånn once you've seen it, it can't be unseen. 1 Lenke til kommentar
bo1e Skrevet 15. august 2019 Forfatter Del Skrevet 15. august 2019 Ja det var sånn for meg og at når jeg først ble klar over hva det var for noe så ble det veldig tydelig. Til å begynne med tenkte jeg ikke over det, selv om jeg la merke til det. Men da jeg skjønte hva det var, og så etter hvor ille det faktisk var så ble jeg ganske overrasket. Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 15. august 2019 Del Skrevet 15. august 2019 Jeg fikk innbrenning i skjermen på min S8, som ble to år i sommer. Gjorde aldri noe med det, og har nå byttet til en annen telefon. hvordan er dette til hjelp for trådstarter? trådstarter: Send på service du:) tror det blir dekket Lenke til kommentar
teitur Skrevet 15. august 2019 Del Skrevet 15. august 2019 hvordan er dette til hjelp for trådstarter? trådstarter: Send på service du:) tror det blir dekket Det var et svar på spørsmålet om noen hadde opplevd det samme. 1 Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 17. august 2019 Del Skrevet 17. august 2019 Har hørt om flere som har fått det dekket på reklamasjon. 1 Lenke til kommentar
bo1e Skrevet 18. august 2019 Forfatter Del Skrevet 18. august 2019 (endret) Har sendt den inn, så får vi se hva som skjer. Reservetelefonen er en Note 3. Trist å si det men jeg foretrekker egentlig den fremfor Note 8. Liker størrelsen og vekten på den bedre og elsker at den ikke har buet skjerm. Det mest skremmende er at jeg syns skjermen på note 3 er mer behagelig å se på. Selv om jeg er glad i pennen så tror jeg Note 8 kommer til å bli den siste Samsung-telefonen jeg kommer til å kjøpe på en stund. Jeg får aboslutt ingen merverdi for å gå fra en 3000-kroners mobil til 10000 kr som note nå koster. Bare flere irritasjonsmomenter. Endret 18. august 2019 av bo1e Lenke til kommentar
minim Skrevet 18. august 2019 Del Skrevet 18. august 2019 Kunne ikke vært mer enig om buede skjermer. Det er bare gimmick og kun til plage ellers. Håper de snart slutter med dette siden man ikke får en eneste topp speccet telefon med flat skjerm lenger. Lenke til kommentar
brukernavn331 Skrevet 18. august 2019 Del Skrevet 18. august 2019 Kunne ikke vært mer enig om buede skjermer. Det er bare gimmick og kun til plage ellers. Håper de snart slutter med dette siden man ikke får en eneste topp speccet telefon med flat skjerm lenger. Ikke det? OnePlus 7 Pixel 3 Sony Xperia (litt usikker på denne, men Xperia 1 har vel ikke buet skjerm?) Xiaomi Mi 9 ..blandt annet er alle topp speccede telefoner uten buet skjerm. Lenke til kommentar
minim Skrevet 18. august 2019 Del Skrevet 18. august 2019 Ikke det? OnePlus 7 Pixel 3 Sony Xperia (litt usikker på denne, men Xperia 1 har vel ikke buet skjerm?) Xiaomi Mi 9 ..blandt annet er alle topp speccede telefoner uten buet skjerm. Du må lære seg å lese. Jeg sa topp speccet og så drar du frem Pixel 3 Helt ok at du er fornøyd med middelmådige specs, men jeg snakket altså om topp speccede telefoner. Lenke til kommentar
brukernavn331 Skrevet 18. august 2019 Del Skrevet 18. august 2019 (endret) Du må lære seg å lese. Jeg sa topp speccet og så drar du frem Pixel 3 Helt ok at du er fornøyd med middelmådige specs, men jeg snakket altså om topp speccede telefoner. Nettopp, topp speccet Endret 18. august 2019 av brukernavn331 Lenke til kommentar
bo1e Skrevet 20. august 2019 Forfatter Del Skrevet 20. august 2019 (endret) Arbeidsbeskrivelse: Displayet har blitt innbrent som følge av at enheten har blitt brukt med full lysstyrke over lengre tid på et fast bilde. Hvordan kan de avgjøre noe sånt? Har lest mange beskrivelser og sett bilder fra andre med samme problem som ser helt likt ut som har fått det dekket på garanti. Jeg har alltid lysstyrken godt under halvveis på skjermen og bruker default innstillinger på hvor kjapt skjermen slår seg av. De skal ha 3350 kr for å reparere telefonen. Altså mer enn den er verdt i bruktmarkedet. De skal ha 375 kr for å sende den tilbake til meg. Aldri mer Samsung. Endret 20. august 2019 av bo1e Lenke til kommentar
minim Skrevet 20. august 2019 Del Skrevet 20. august 2019 Hvordan kan de avgjøre noe sånt? Har lest mange beskrivelser og sett bilder fra andre med samme problem som ser helt likt ut som har fått det dekket på garanti. Jeg har alltid lysstyrken godt under halvveis på skjermen og bruker default innstillinger på hvor kjapt skjermen slår seg av. De skal ha 3350 kr for å reparere telefonen. Altså mer enn den er verdt i bruktmarkedet. De skal ha 375 kr for å sende den tilbake til meg. Aldri mer Samsung. Det kan de neppe dokumentere vel? Stå på ditt og hevd at dette er en garantisak. Tror det er en gjenganger i bransjen at de prøver seg. Her må du bare hevde at du har brukt telefonen normalt og anser dette som spekulativt fra deres side. En annen ting er om de kan se i loggene at du manuelt har satt full lysstyrke og det står noe i manualen om at man risikerer innbrenning da, men tror den skal holde hardt også. Å bruke telefonen innenfor innstillinger som er tilgjengelig fra produsent hadde jeg hevdet var helt innenfor normal bruk i garantitiden. Lenke til kommentar
bo1e Skrevet 20. august 2019 Forfatter Del Skrevet 20. august 2019 De har ikke dokumentert noe som helst ovenfor meg. Jeg kontaktet samsung support igjen og fyren der svarte bare at de stilte seg bak det verkstedet konkluderte med, uansett hva jeg sa om min bruk. Det er ikke noe jeg gidder å bruke mer tid eller krefter på. Nå må jeg finne ut om jeg kan ta det på innboforsikringen slik den er nå (det spørs siden den typen skjermskade ikke er nevnt i vilkårene) eller om jeg må knuse skjermen først. Lenke til kommentar
minim Skrevet 20. august 2019 Del Skrevet 20. august 2019 De har ikke dokumentert noe som helst ovenfor meg. Jeg kontaktet samsung support igjen og fyren der svarte bare at de stilte seg bak det verkstedet konkluderte med, uansett hva jeg sa om min bruk. Det er ikke noe jeg gidder å bruke mer tid eller krefter på. Nå må jeg finne ut om jeg kan ta det på innboforsikringen slik den er nå (det spørs siden den typen skjermskade ikke er nevnt i vilkårene) eller om jeg må knuse skjermen først. Hadde bare fortsatt å mast på dem på mail Skriv dem gjerne en epost hvor du ber om dokumentasjon på at skjerm ikke er brukt normalt i første omgang. Jeg er muligens i overkant prinsippfast på sånt. Har hatt en sak gående med et transportfirma som stipulerte at en vare var verdt over 350kr slik at jeg fikk et gebyr og mva krav på 250kr nå i et godt halvår. All dokumentasjon sier at jeg har rett og at varen inkl frakt kostet 280kr med korrekt kurs. Har involvert tolletaten, forbrukerrådet, fri advokathjelp via forsikring og kundeservice på selskapet som driver shady business både innenlands og i landet det ble sendt i fra. Jeg kunne fått igjen mva fra tolletaten, men jeg har ikke giddet siden det ikke er deres feil og det bare er en 100lapp. De som har gjort feil er så steile å nekter for konsekvent for feil og kan ikke vise til en konkret lovhjemmel som jeg har etterspurt flere ganger. Jeg tar det bare i ledig tid og stund, men jeg har på ingen måte tenkt å gi meg før de innser at det å utnytte at folk flest bare betaler ikke alltid lønner seg. Her betyr ikke kronene for min del noen verdens ting, men rett skal være rett og det går litt sport i å se om de til slutt innrømmer feilen. Lenke til kommentar
Asbjørn T. Skrevet 20. august 2019 Del Skrevet 20. august 2019 Om mobilen er kjøpt fra en privatperson, så er klagefristen to år - er mobilen kjøpt fra en profesjonell part er det 5 års reklamasjonsrett. Du må nesten rett og slett be verkstedet lære seg forskjellen på reklamasjon (om du ikke har sagt du vil reklamere, så er det en idé å gjøre det) og garanti. Siden mobilen ble lansert i august 2017, og kom ut i september 2017, burde den gå på reklamasjon. https://www.forbrukerradet.no/forside/feil-ved-vare/ Lenke til kommentar
bo1e Skrevet 20. august 2019 Forfatter Del Skrevet 20. august 2019 Det ble gjort klart både ovenfor verksted og samsung. De hevder skaden er oppstått pga feil bruk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå