Redaksjonen. Skrevet 12. august 2019 Del Skrevet 12. august 2019 Kia dropper hengerfeste Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 12. august 2019 Del Skrevet 12. august 2019 (endret) Edit: Takk for den ønskede oppdateringen om hengervekt. Godt at det endelig ble avklart, men synd at de holdt potensielle kunder på pinebenken så lenge. Endret 12. august 2019 av Simen1 1 Lenke til kommentar
Wisd0m Skrevet 13. august 2019 Del Skrevet 13. august 2019 "– Men andre elbilprodusenter klarer det jo? Hvorfor ikke Kia? – Det er vanskelig å uttale seg om hva andre fabrikanter gjør, og det går litt på forskjell på hva man setter krav til. Kia har svært høye krav til kvalitet, sier Sauge. " Tesla greier det på Model 3. Foreløpig vært lite rapportert lite om problemer med drivlinjen der så skal bli spennende å se. Jeg tipper at Model 3 vil ha null problem med å trekke en henger 2 ganger i året, da er det nok tøffere med alle 0-100 dragene ? Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 13. august 2019 Del Skrevet 13. august 2019 Kia vil vell redusere ventelistene litt siden de er helt elendige på å levere. Tydelig at moderkonsernet Hyundai har førstepri med den identiske drivlinja\batteripakka til Kona, mye bedre produksjon på den! 1 Lenke til kommentar
Ancistrus Skrevet 13. august 2019 Del Skrevet 13. august 2019 Det er jo bare å montere hengerfeste. Bilen trekker jo det, uansett om det er godkjent eller ikke. Har jo kia soul med hengerfeste selv om det ikke er liksom "godkjent". Norge i et nøtteskall. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 13. august 2019 Del Skrevet 13. august 2019 Det er jo bare å montere hengerfeste. Bilen trekker jo det, uansett om det er godkjent eller ikke. Har jo kia soul med hengerfeste selv om det ikke er liksom "godkjent". Norge i et nøtteskall. Helt til en blir stoppet, da har en verken hengerfeste eller førerkort lengre. Win win? 4 Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 13. august 2019 Del Skrevet 13. august 2019 (endret) Det er jo bare å montere hengerfeste. Bilen trekker jo det, uansett om det er godkjent eller ikke. Har jo kia soul med hengerfeste selv om det ikke er liksom "godkjent". Norge i et nøtteskall. Joda, digg å bruke 8000kr på å legge opp krok og ledningsnett til bilen, for så få få minst like mye i bot når man blir stoppet i kontroll slepende på båten og må vise vognkortet.. Det er vel 700kr per 100kg man overbelaster totalvekten, som vil si all vekten man har da om man ikke har lov å ha noe vekt på kroken i utganspunktet.. Endret 13. august 2019 av Complexity 1 Lenke til kommentar
missi Skrevet 13. august 2019 Del Skrevet 13. august 2019 Det er jo bare å montere hengerfeste. Bilen trekker jo det, uansett om det er godkjent eller ikke. Har jo kia soul med hengerfeste selv om det ikke er liksom "godkjent". Norge i et nøtteskall. Takk for at du risikerer andr sine liv i trafikken. Tosk... 3 Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 13. august 2019 Del Skrevet 13. august 2019 Nissan E-NV200 Evalia 5 150 kg Det må da være en spøk Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 13. august 2019 Del Skrevet 13. august 2019 Det må da være en spøk Er vel akkurat nok til et sykkelstativ, som jo er bedre enn ingenting for noen? Men ja utrolig at en krok kan bli godkjent med så lav vekt. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 13. august 2019 Del Skrevet 13. august 2019 Det er vel 700kr per 100kg man overbelaster totalvekten, som vil si all vekten man har da om man ikke har lov å ha noe vekt på kroken i utganspunktet.. I et slikt tilfelle vil det nok være langt enklere. Førerkortbeslag og en standardisert bot. Gebyr for overlast basert på vekt gjelder vel kun tyngre kjøretøy? Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 13. august 2019 Del Skrevet 13. august 2019 (endret) I et slikt tilfelle vil det nok være langt enklere. Førerkortbeslag og en standardisert bot. Gebyr for overlast basert på vekt gjelder vel kun tyngre kjøretøy? Nei, det gjelder alle registrerte kjøretøyer. Edit, du har delvis rett pr. i dag får kun kjøretøy med en totalvekt over 3500 kg overlastgebyr, du kan faktisk ha 30% overlast på kjøretøyer under totalvekt på 3500kg uten og bli anmeldt "vekt inkludert eventuell henger" De nye satsene for gebyr ved overlasting gjelder fra 1. september 2016 for kjøretøy over 3 500 kg. Gebyret skal bidra til trafikksikkerhet og hindre slitasje på veiene. Edit II: bobiler og overvekt. Endret 13. august 2019 av Nautica Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå