barfoo Skrevet 18. august 2019 Del Skrevet 18. august 2019 Selv om du har fiber er det ikke sikkert særlig telenor du er særlig fremtidrettet. Så langt er det 500 mbit høyeste hastighet GPON klarer: https://en.wikipedia.org/wiki/10G-PON Kort sagt finnes ikke etterspørselen etter større hastigheter enda. Standardene for neste generasjons PON-nett er klare. Og de vil bruke eksisterende fiber. Lenke til kommentar
Ø.B. Skrevet 18. august 2019 Del Skrevet 18. august 2019 Jeg er i samme situasjon og forsøker å finne et alternativ. Har i øyeblikket mobilabb fra Ice til 129,- men ser at jeg kan oppgradere det til 6GB for 299,- og samtidig kjøpe Data Frihet som gir ytterligere 1000GB pr. måned for 99,-. Jeg spurte nettopp Ice kundeservice om jeg med det abonnementet kunne sette et tvillingkort i en router til Internett, men tvillingkortet kunne bare bruke 6GB av den totale kvoten. De bekreftet imidlertid at jeg kunne sette hovedsim i routeren, men da ville jeg miste f.eks. Bank-ID på mobil da dette kun ligger i hovedsim. Det jeg nå vurderer er å bestille et nytt mobilabb med Data frihet = 1006GB pr. måned til 398,- og kjøpe meg en 4G router. Noen som har erfaring med dette? Edit: Ser nå at hastigheten på Data Frihet kun er 10MB/s, men det har jeg hatt en stund med Telenor også ;-) Tvilling funker helt fint i router Går på datafrihet det også. Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 18. august 2019 Del Skrevet 18. august 2019 (endret) Er de sikker på dette? Har snakket med to forskjellige personer hos Ice og begge sier det samme, at Data Frihet kun virker med hovedsim? Man kan eventuelt sette opp deling av Internett i telefonen, men det blir litt tungvint når jeg har flere enheter å dele med. Endret 18. august 2019 av trn100 Lenke til kommentar
AnonymBruker_1 Skrevet 18. august 2019 Del Skrevet 18. august 2019 Jeg vet ikke fasit, men det kan være support trodde du mente data sim, som i alle fall ikke virker med Data frihet. 1 Lenke til kommentar
Ø.B. Skrevet 18. august 2019 Del Skrevet 18. august 2019 Jeg snakket også med de. De sa det ikke funket, så jeg hadde hovedsim i ruter og tvillingsim i mobilen . Men merket at dataen aldri forsvant fra tvillingsim, så jeg bare byttet for å sjekke. Hatt det i flere måneder nå. Fungerer strålende. 1 Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 19. august 2019 Del Skrevet 19. august 2019 Jeg snakket også med de. De sa det ikke funket, så jeg hadde hovedsim i ruter og tvillingsim i mobilen . Men merket at dataen aldri forsvant fra tvillingsim, så jeg bare byttet for å sjekke. Hatt det i flere måneder nå. Fungerer strålende. Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 19. august 2019 Del Skrevet 19. august 2019 Flott! Har testet routeren nå og har bra signal så da bare oppgraderer jeg tlf. abbet mitt og får et tvilling sim! ? Takk for svar! ? Lenke til kommentar
Richardt2 Skrevet 4 timer siden Del Skrevet 4 timer siden Jeg fylte inn skjema i helgen på Bredbåndtest.no ble kontaktet dagen etter å fikk tilbud om 5G bredbånd da dette var et godt alternativ på min adresse hvor Adsl nettet nå legges ned. Billigste tilbudet jeg fikk var på rundt 800,- for 100 hastighet + tv pakke. https://bredbåndtest.no Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå