Red Frostraven Skrevet 12. august 2019 Del Skrevet 12. august 2019 Nettopp. Det er ingenting irrasjonelt i å frykte en gruppe som hater og jevnlig begår voldshandlinger mot din gruppe. Da bør man ha fobi mot voldelige ekstremister. 1 Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 12. august 2019 Del Skrevet 12. august 2019 Nettopp. Det er ingenting irrasjonelt i å frykte en gruppe som hater og jevnlig begår voldshandlinger mot din gruppe. Du snakker om Nazi svin og Høyreestreme regner jeg med? 1 Lenke til kommentar
coffeee Skrevet 12. august 2019 Del Skrevet 12. august 2019 De siste 5 årene er flere nordmenn drept av kuer innenfor landets grenser, enn terror. Så det bringer da det et interessant spørsmål på banen - går dere rundt å frykter Dagros hver eneste våkne time? Var det et sleivspark til muslimer som frykter for liv og helse etter lørdagens hendelse? 1 Lenke til kommentar
missi Skrevet 12. august 2019 Del Skrevet 12. august 2019 Det forstår jeg ikke. Kan du utdype hvordan religion kan skape frykt hos folk? Jeg mener jo å huske at kirken drev å snakket om helvete og djevelen, det synes jeg er frykt. Men hva er det spesifikk muslimer gjør som gjør at du mener de bør frykte den religionen. Nei... Utsteder en fatwa for religionskritikk. Tegn profeten på en skole i Oslo øst risikere å bli skambanket. Sånne festlige ting. Og så har vi drapseskadronene som angriper abortsykehus i USA. Religioner, spesielt de fra Midtøsten, er det god grunn til å frykte. Bare spør en katolsk korgutt. 6 Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 12. august 2019 Del Skrevet 12. august 2019 En ting er sikkert og vist. De kommer ikke langt i livet med slike holdninger. Holdningene til folk uten humor ender vel ofte opp som en grinete gubbe/kjærring før fylte 30. 1 Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 12. august 2019 Del Skrevet 12. august 2019 Var det et sleivspark til muslimer som frykter for liv og helse etter lørdagens hendelse? Nei det var et sleivspark til folk uten humor, samt at kuer er ålreite dyr stort sett. De sånn ca 2 som blir drept av kuer skjer stort sett i tragiske arbeidsulykker i fjøs. Kuer er ingen gruppering som er ute etter å drepe mennesker. 2 Lenke til kommentar
amor patriae Skrevet 12. august 2019 Del Skrevet 12. august 2019 De opplever nok det å bruke burka, niqab++ som et like fritt valg, som de damene som sminker seg, tar botox, tar silikon++ opplever sitt valg som et fritt valg. Dersom du tror at noen( ser bort i fra de med medisinsk begrunnelse ) fyller kroppen sin med silikon, uten at det kommer fra opplevelsen av et stille krav/forventning++ fra samfunnet rundt om et vist utseende, så tar du nok grundig feil. Land dominert av islam setter forventninger til kvinnene om å dekke seg til, vi i vesten setter en forventning til kvinnene om at de skal se pene ut. Det er damer på jobben som bruker høyhælte sko hele dagen. Det gjør de ikke av praktiske/komfortable grunner. De gjør det for å svare på en forventning de føler er rettet mot seg. Jeg tror det er forskjell på det å bli voldtatt, steinet eller det som verre er, for å ikke dekke seg til. I forhold til om man velger å ikke bruke sminke/operere kroppen sin, o.l. i vesten. Det tror jeg du også forstår, så å sammenligne disse to tingene gir ikke meg så mye ihvertfall. En av tingene er tvang hvor man risikerer liv og helse, den andre er sosialt press hvor du ikke risikerer annet enn å bli sett på som rar eller lignende. Har til overs å høre om en kvinne som har blitt utsatt for vold fordi hun ikke hadde tatt nok operasjoner/brukte nok sminke. Sosialt press er egentlig bare å gi faen i. Jeg gir godt faen i sosialt press, og jeg lever enda i beste velgående, uten falske individer involvert i mitt liv. Om kvinner, eller menn for den saks skyld, bukker under for presset, så kan de bare skylde på seg selv. Ingen i vesten (annet enn ekstreme grupper) tvinger noen til noe som helst. Det er individene selv som velger hvem de vil ha i livet sitt. Det gjelder å finne miljø(er) man trives i, og drite i de opererte, nedsminka, photoshoppa instagram "modellene". 4 Lenke til kommentar
coffeee Skrevet 12. august 2019 Del Skrevet 12. august 2019 (endret) Nei det var et sleivspark til folk uten humor, samt at kuer er ålreite dyr stort sett. De sånn ca 2 som blir drept av kuer skjer stort sett i tragiske arbeidsulykker i fjøs. Kuer er ingen gruppering som er ute etter å drepe mennesker. Alle forstod hva du prøvde på. Derfor kunne det vært interessant å vite om du fremlegger samme "morro-paradoks" for muslimer, som nå er redde for å bli utsatt for terror. Kuer hadde definitivt drept alle mennesker om de bare hadde hatt hjernekapasitet nok til å gjøre det. Med unntak av indere og veganere. Endret 12. august 2019 av coffeee 2 Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 12. august 2019 Del Skrevet 12. august 2019 Alle forstod hva du prøvde på. Derfor kunne det vært interessant å vite om du fremlegger samme "morro-paradoks" for muslimer, som nå er redde for å bli utsatt for terror. Kuer hadde definitivt drept alle mennesker om de bare hadde hatt hjernekapasitet nok til å gjøre det. Med unntak av indere og veganere. Så lenge alle som nevner ord som "fred" og "forsoning" stort sett blir hengt ut som sosialister i 2019, så ser jeg ingen løsning egentlig, mulig noen andre har noen bra forslag? Lenke til kommentar
MittNavnErTatt Skrevet 12. august 2019 Del Skrevet 12. august 2019 Du snakker om Nazi svin og Høyreestreme regner jeg med? Snakker om høyreekstreme islamistsvin selvfølgelig. Nazister er det ikke mange av. Lenke til kommentar
Dellers Skrevet 12. august 2019 Del Skrevet 12. august 2019 Jeg synes islamofobi er et merkelig begrep. Hadde det blitt kalt muslimfobi hadde jeg skjønt at temaet er diskusjonsverdig, men jeg ser ikke helt hvordan en religion i seg selv kan skape en fobi. Det er bare å lese koranen eller bibelen, det står såpass mye ugreit der at det knapt kan kalles irrasjonelt å frykte eller i det minste være skeptisk til konsekvensene av at noen tar det som står der alvorlig. Å være skeptisk til eller til og med hate religioner i seg selv ser jeg ingen problemer med. Lar man det gå utover enkeltmennesker blir det noe helt annet, men i de tilfellene er det ikke nødvendig med egne begreper for hver enkelt religion eller gruppe. 2 Lenke til kommentar
coffeee Skrevet 12. august 2019 Del Skrevet 12. august 2019 Så lenge alle som nevner ord som "fred" og "forsoning" stort sett blir hengt ut som sosialister i 2019, så ser jeg ingen løsning egentlig, mulig noen andre har noen bra forslag? Løsning på hva da? Faktum er at det knapt finnes et folkeslag i hele verden som er mer tolerante og inkluderende enn oss nordmenn. Du vil ikke finne veldig mange steder i verden hvor et så høyt antall mennesker fra alle slags kulturer får lov til å komme og bo, mens de fortsatt får dyrke religionen og kulturen sin helt fritt. Det er knapt noen i hele verden som bruker mer penger på å hjelpe andre. 4 Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 12. august 2019 Del Skrevet 12. august 2019 De opplever nok det å bruke burka, niqab++ som et like fritt valg, som de damene som sminker seg, tar botox, tar silikon++ opplever sitt valg som et fritt valg. Jeg synes det er enklere å se en likhet mellom hijab og bikinitoppen. Noen menn liker at deres kvinner ikler seg dette. De fleste føyer seg deretter mens de modigste gir faen. 2 Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 12. august 2019 Del Skrevet 12. august 2019 Snakker om høyreekstreme islamistsvin selvfølgelig. Nazister er det ikke mange av. Langt flere nazist svin i Norden enn Islamister. 4 Lenke til kommentar
Pernicious Weed Skrevet 12. august 2019 Del Skrevet 12. august 2019 Langt flere nazist svin i Norden enn Islamister. "Heldigvis". Ville vært ganske alvorlig om det var flere islamister, sett ut ifra deler av befolkningen som er muslimer. Så skal vi ikke glemme at en del av dem reiste til Syria, og aldri kom tilbake. Andre sitter inne. 2 Lenke til kommentar
staljin Skrevet 12. august 2019 Del Skrevet 12. august 2019 "Heldigvis". Samme drit annen og noe mindre pakkning, spør du meg. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 12. august 2019 Del Skrevet 12. august 2019 Jeg synes det er enklere å se en likhet mellom hijab og bikinitoppen. Noen menn liker at deres kvinner ikler seg dette. De fleste føyer seg deretter mens de modigste gir faen. Enig, men jeg må si meg enig i at dersom det er tvang er det overhode ikke greit. Alle skal kunne velge hva de har på seg. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 12. august 2019 Del Skrevet 12. august 2019 Skjønner ikke hva som er så galt med å være islamofob? fordi det er fordummende. 2 Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 12. august 2019 Del Skrevet 12. august 2019 Er jo ikke rart at folk blir redde for islam når de henger på sider som dette her https://www.thereligionofpeace.com 1 Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 12. august 2019 Del Skrevet 12. august 2019 (endret) Er jo ikke rart at folk blir redde åja, blir nok fryktelig "redde" kan du tro For øvrig har jeg til gode å se en webside rundt tema "islam-kritikk" som ikke stort sett er rølp, generaliseringer, halvsannheter og løgner. Men nå har jo millionær-arvingen Maria Høili bestemt seg for å drive folkeopplysning om islam. Hun har lagt kokainen og spritflaske på hylla i følge henne selv, og trengte vel da noe "meningsfylt" å ofre seg for De fleste noenlunde opplyste mennesker skjønner at detter er såkalte flower-girls, eller brudepiker som vi sier i Norge. For øvrig fra et massebryllup på Gaza for 8-9 år siden hvor rundt 200 par ble viet samtidig. Bare å dølge med på hennes neste "avsløring" i spenning Endret 12. august 2019 av Mr.M Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå