Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 11. august 2019 Del Skrevet 11. august 2019 Hat er unødvendig, men jeg forstår dem som føler frykt i møte med religioner. Det forstår jeg ikke. Kan du utdype hvordan religion kan skape frykt hos folk? Jeg mener jo å huske at kirken drev å snakket om helvete og djevelen, det synes jeg er frykt. Men hva er det spesifikk muslimer gjør som gjør at du mener de bør frykte den religionen. Lenke til kommentar
G Skrevet 11. august 2019 Del Skrevet 11. august 2019 Forskjellen på Islam og Kristendommen er som en atombombe og et atomkraftverk. Å sammenlikne Kristendommen med Islam er helt meningsløst. Se på alle Kristne samfunn og finne landene i verden som idag har det bra. Selv om vi er i ferd med å ødelegge dette er det ikke for sent. Se på Islamske land og se på land det suger å leve i. Jeg tror dere må analysere basis realiteter i verden før dere uttaler dere feilaktig om ting dere ikke vet nok om. Nåja, katolikkenes utbredelse da? Samt deres pedofili opphøyelse. Nå skal det vel sies at Muhammed også var pedofil. Han endret jo regler til sin egen lyst. Bare ved å fortelle at han hadde blitt fortalt det i en åpenbaring. Jeg er glad at det norske lovverket ikke setter i stand nye lover like løssluppent. Så slik fikk Muhammed til å få gifte seg med jenter under det vi i dag kaller seksuell lavalder. Langt under den alderen også vel? Vi i vesten vil kalle slikt for pedofili. For han må vel ha hatt lyst å ha seg med disse vel? Men jeg kan for lite om disse tingene. Har bare hørt det via via noen som har lest koranen fra ende til annen for å kunne gjøre seg opp en menig om hva islam er for en giftig religion. 2 Lenke til kommentar
G Skrevet 11. august 2019 Del Skrevet 11. august 2019 (endret) Det forstår jeg ikke. Kan du utdype hvordan religion kan skape frykt hos folk? Jeg mener jo å huske at kirken drev å snakket om helvete og djevelen, det synes jeg er frykt. Men hva er det spesifikk muslimer gjør som gjør at du mener de bør frykte den religionen. Det er jeg enig med deg i om helvete og djevelen. Begge disse tingene er vel noe jødene hadde et helt annet syn på enn dagens kristne. Faktisk så ble vel helvete og djevelen konstruert av de kristne relativt sent i utviklingen. Da er det verdt å faktisk se denne dokumentaren som forteller mye om hvordan djeveloppfattelsen ble til igjennom århundrene av kristendommen: Jeg tror også det finnes en relasjon allerede her: https://en.wikipedia.org/wiki/Saint_George_and_the_Dragon For dragen er vel muligens en av historiene som djevelen-oppdiktningen har hentet inspirasjon i fra? Endret 11. august 2019 av G Lenke til kommentar
amor patriae Skrevet 11. august 2019 Del Skrevet 11. august 2019 (endret) Er det rasjonelt å være redd for å fly? Om flyet ramler ned, så dør man jo. Hva med fobi for edderkopper? Noen av de er jo dødelige for mennesker. Jeg linker en artikkel lengre nede i innlegget. Kan ikke du forklare meg om moren som blir intervjuet er irrasjonell eller rasjonell. Før noen andre kommer med kommentar på det, så ja, jeg vet at det finnes nynazister og andre jødehatere, som ikke er muslimer i Frankrike. Kan du vennligst forklare oss på hvilken måte Islam er en hatgruppe? Ja, det finnes islamister slik som det finnes fundementale kristne (høyreekstreme), men det er jo ikke majoriteten. Det er viktig at man får et bedre overblikk og ikke blir helt hjernevasket av det som står f.eks på 4chan og 8chan eller andre steder på nettet. https://edition.cnn.com/2018/11/30/europe/france-antisemitism-fear-poll-intl/index.html Sitat fra nederst i artikkelen fra moren til familien: "The first priority is to recognize that the problem, the heart of the problem, it's the radical Islam. First, name the problem. And then, it's more education." Ellers er jeg enig i hva en bruker over sier: Det er ikke ofte jeg leser så mye vås på en gang. Kristne som krever dødsstraff for abort og homofili? Snakker du om den ene gale familien i USA som du har sett på NRK? Du vet veldig lite om de teologiske realiteter i kristendommen forstår jeg og det gjør også mange som kaller seg kristne. Og hva drakonsk målestokk angår er det ikke sammenlignbart en gang. Krever kristendommen total underkastelse, dødsstraff for frafallne, dødsstraff for homofile, avkutting av hender for tyveri, total sosial kontroll av kvinner? Æresdrap? Det er en signifikant forskjell på islam, og så si alle andre store trosretninger i verden (utelukker da nynazister og andre små ekstreme grupper). Innen islam skjer det voldshandlinger mot individer og grupper i mye større antall og grad. Jeg mener en hatgruppe er en gruppe som utøver vold mot individer som ikke retter seg sin tro. Hvorav islam er blant de største og mest intense. Endret 11. august 2019 av amor patriae 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 11. august 2019 Del Skrevet 11. august 2019 Jeg mener en hatgruppe er en gruppe som utøver vold mot individer som ikke retter seg sin tro. Hvorav islam er blant de største og mest intense. Tror du virkelig majoriteten av muslimer er for det du nevner.. Det er ikke akkurat interessant å diskutere med noen som kommer med slike påstander som dette. Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 11. august 2019 Del Skrevet 11. august 2019 Jeg mener en hatgruppe er en gruppe som utøver vold mot individer som ikke retter seg sin tro. Hvorav islam er blant de største og mest intense. Islam er ikke en gruppe. Lenke til kommentar
amor patriae Skrevet 11. august 2019 Del Skrevet 11. august 2019 Tror du virkelig majoriteten av muslimer er for det du nevner.. Det er ikke akkurat interessant å diskutere med noen som kommer med slike påstander som dette. Jeg vet ikke hva jeg skal tro. Men islam får ikke mange poeng hos meg når jeg ser så utrolig mange kvinner som går uniformert i burka/niqab/younameit. Ja, det er kvinnenes valg (i Norge), men jeg stoler ikke på at det er et fritt valg. Jeg vet at islamister driver med steining, lemlestelser, kjønnslemlestelser, æresdrap, syreangrep, m.m. - Det skjer så mye elendighet. Jeg vet ikke hva jeg skal tro, men det må jo være et betydelig antall som er for all den elendigheten? Det skjer jo. Islam er ikke en gruppe. Javel. En trosretning som består av flere undergrupper. Fornøyd? 2 Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 11. august 2019 Del Skrevet 11. august 2019 Nåja, katolikkenes utbredelse da? Samt deres pedofili opphøyelse. Vel, jeg tror de fleste Kristne vrenger litt på nesen over katolikker og den fortiden osv. Det finnes alikevel mange Kristne katolikker, og det er derfor bedre å være katolikk enn ateist eller muslim. Det finnes "bad seeds" i alle grupper, og det er mange forskjellige folk innenfor forskjellige retninger av Kristendommen som ikke er Kristne, faktisk ganske motsetning. Ta f.eks mormoner som later som de har noe med Kristendommen å gjøre, selvom de er mer like på Scientologer og Hinduer. Selv om jeg personlig ikke liker den katolske kirke: angående det pedofilgreiene osv så skal du være forsiktig med å tro alt du hører. Den katolske kirken er verdens mektigste og rikeste organisasjon, det er nok svært mange skitne tyver og maktsyke psykopater som ønsker å angripe, redusere og knekke den katolske kirke. Ta konger eller politikere f.eks. Politikere idag er jo svært maktsyke og kan ikke leve med en organisasjon som den katolske kirke. Så mye propaganda som vi har idag vil det ikke overraske meg om det aller meste er fabrikkert og/eller blåst opp. Selv om anklagene er reele vil jeg tro at det er avvik innenfor den katolske kirke. Men som sagt, jeg har ingenting til overs for den katolske kirke, jeg bare nevner litt kontrapunkter til dette synet som media og politikere vil du skal ha om den katolske kirke. Såvidt meg bekjent finnes det ingenting i Kristendommen om at prester osv skal leve i sølibat. Det er mulig sølibat kan være skadelig for noen folk og føre til at de gjør ting de ikke burde gjøre for å opprettholde illusjonen av sølibatet. Det vet ikke jeg, jeg er ikke noe ekspert på slikt. Tvert imot, så har jeg hørt at Kristendommen faktisk sier at en pastor SKAL ha kone og barn. Det resonnerer også mer med logikk. En prest skal faktisk vise at han kan oppdra og opprettholde en sunn familie, for mange en prest skal ha i sin menighet vil tross alt være familier. Ikke munker og einstøinger. Anyhow, over til Islam igjen. Jeg tror faktisk Islam passer fint inn sammen med Satanistene sine planer. Psykopatene og narsissistene i politikken og deres sykelig verdenssyn og behov for makt. Å importere en helt ny befolkning vil både kunne ødelegge Kristendommen og samfunnets integritet. Om man skal forme et samfunn og utøve makt er det mye enklere å ha med folk uten integritet å gjøre. Islam og politikken i dagens vestlige samfunn har samme mål, makt og overtagelse. De passer fint sammen. 2 Lenke til kommentar
amor patriae Skrevet 11. august 2019 Del Skrevet 11. august 2019 Anyhow, over til Islam igjen. Jeg tror faktisk Islam passer fint inn sammen med Satanistene sine planer. Psykopatene og narsissistene i politikken og deres sykelig verdenssyn og behov for makt. Å importere en helt ny befolkning vil både kunne ødelegge Kristendommen og samfunnets integritet. Om man skal forme et samfunn og utøve makt er det mye enklere å ha med folk uten integritet å gjøre. Islam og politikken i dagens vestlige samfunn har samme mål, makt og overtagelse. De passer fint sammen. Enig. Et splittet folk vil kjempe om smulene, mens eliten vil kunne bevare sin makt i evigheten. 2 Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 11. august 2019 Del Skrevet 11. august 2019 (endret) De siste 5 årene er flere nordmenn drept av kuer innenfor landets grenser, enn terror.Så det bringer da det et interessant spørsmål på banen - går dere rundt å frykter Dagros hver eneste våkne time? Endret 11. august 2019 av fo2re 5 Lenke til kommentar
nor50 Skrevet 11. august 2019 Forfatter Del Skrevet 11. august 2019 De siste 5 årene er flere nordmenn drept av kuer innenfor landets grenser, enn terror. Så det bringer da det et interessant spørsmål på banene - går dere rundt å frykter Dagros hver eneste våkne time? Du er deg selv lik... :-( 1 Lenke til kommentar
G Skrevet 11. august 2019 Del Skrevet 11. august 2019 (endret) Det finnes alikevel mange Kristne katolikker, og det er derfor bedre å være katolikk enn ateist eller muslim. Seriously? Ja det er kanskje ikke så sjokkerende i og med at jeg for lengst vet at du er religiøst troende. Men en katolikk er bedre fordi den besudlende læren de formidler er grunnsteinen i den kristne troen du har, tenker jeg ligger bak tankerekken din. Og det er som med alle monoteistiske religioner. "Ingen annen religion er riktigere enn min", for det er det dere kristne tenker. Det er ingen annen grunn enn det du har for å være på heialaget til katolikkene. Du har røtter i den romerske grunnlagte kristendomslæren du. Det har forresten alle dagens kristne retninger stort sett. Du følger den ortodokse kristne læren, med kanon, patriarkiet med biskoper, kirke og greier.. Solo-troen er død hos de kristne, dere skal kun tro det presten forteller og boken selvsagt (dersom presten ikke følger boken)? Selv Jehovas Vitner følger den ortodokse kristne læren, på tross av at de er en sekt. Mormonere er noe for seg selv, det er sikkert brorparten av folk enige i, kristne eller ei. Jeg er redd folk tenker liknende om JV'ere, selv om JV'ere er mer nær kristendommens grunnstamme. JV'ere er bokstavtroende, så enkelt kan de kategoriseres. Mormonere har egne bøker som ingen andre har hørt om før de ble produsert i moderne tid. Men det er flere bokstavtroende sekter også. Et alternativt synomym til begrepet bokstavtro som jeg tenker blir brukt feil, eller ihvertfall gjerne oppfattet med ekstre negativt syn. Det er fundamentalister. Fundamentalist betyr ikke noe mer enn å være bokstavtro. Antikrist er ikke noen beist 666 som står opp i fra helvete som kristne vil ha det til, tatt ut i fra Johannes åpenbaring. Antikrist betyr ikke noe annet enn å være i mot kristus. Det vil si at om begrepet skal brukes korrekt, så skal det kun brukes på andre kristne som taler i mot kristus. Selv om dommen til den ene grupperingen ikke bærer noe mer legitimitet enn den andre. Antikrist er et oppkok i fra tidlige ortodokse kristne som fikk varm velkomst av romerriket. Slik at de kunne utrydde andre troende fra å få ytterligere feste. Rett og slett et genocide. Endret 12. august 2019 av G 1 Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 11. august 2019 Del Skrevet 11. august 2019 (endret) Du er deg selv lik... :-( Ja takke faen for at jeg ikke tilhører grupperinger. Ikke er jeg redd kuer heller, men skvetter fortsatt av en patetisk edderkopp. Logisk er det iallefall ikke. Endret 11. august 2019 av fo2re 2 Lenke til kommentar
G Skrevet 12. august 2019 Del Skrevet 12. august 2019 (endret) Ja takke faen for at jeg ikke tilhører grupperinger. Ikke er jeg redd kuer heller, men skvetter fortsatt av en patetisk edderkopp. Logisk er det iallefall ikke. Jeg er heller ikke særlig redd kuer. Og om jeg vil kan jeg skremme dem lett. Men når du står innenfor gjerdet og kuflokken kommer i mot deg av en eller annen grunn. flere hundre kilo kuvekt fordelt på mange kropper som tramper en i hjel er tanker jeg da får. Jeg tror jeg er mer redd for kuer enn for edderkopper. Selv om jeg skvetter mer av synet til en edderkopp som er alt for nærgående og som overrasker meg. https://youtu.be/w4RHdXw6jIc?t=105 Også har man dette temaet da, som både kristne, muslimer og andre sliter voldsomt med: Endret 12. august 2019 av G Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 12. august 2019 Del Skrevet 12. august 2019 (endret) De siste 5 årene er flere nordmenn drept av kuer innenfor landets grenser, enn terror. Så det bringer da det et interessant spørsmål på banen - går dere rundt å frykter Dagros hver eneste våkne time? En ting er sikkert og vist. De kommer ikke langt i livet med slike holdninger. Endret 12. august 2019 av Slettet-x7D6du0Hjb Lenke til kommentar
G Skrevet 12. august 2019 Del Skrevet 12. august 2019 En interessant sak som berører flere monoteistiske religioner: Tid 20:21 inn i video (samfunnet har utviklet seg siden den gang) https://www.svtplay.se/video/15939118/min-sanning/min-sanning-malena-ivarsson-sasong-10-avsnitt-2 Lenke til kommentar
MittNavnErTatt Skrevet 12. august 2019 Del Skrevet 12. august 2019 Fobi er irrasjonell frykt. Nettopp. Det er ingenting irrasjonelt i å frykte en gruppe som hater og jevnlig begår voldshandlinger mot din gruppe. 3 Lenke til kommentar
G Skrevet 12. august 2019 Del Skrevet 12. august 2019 Julenissen er en skummel fyr Lenke til kommentar
Pernicious Weed Skrevet 12. august 2019 Del Skrevet 12. august 2019 Det forstår jeg ikke. Kan du utdype hvordan religion kan skape frykt hos folk? Jeg mener jo å huske at kirken drev å snakket om helvete og djevelen, det synes jeg er frykt. Men hva er det spesifikk muslimer gjør som gjør at du mener de bør frykte den religionen. Religion har opp gjennom historien blitt brukt til å kontrollere mennesker. De har blitt spredt ved hjelp av vold og tvang, og har historisk sett vist lite hensyn til hverken andre religioner eller mennesker som ikke er religiøse. Spesielt kristendommen og islam har vist liten toleranse for andre meninger opp gjennom historien. Det er også en grunn til at de historisk sett er ganske dominerende i de områdene de har kontrollert. For ikke-troende er det selvfølgelig at man har en sunn skepsis til disse religionene, også i dag. I dagens sekulære Norge kan man selvfølgelig argumentere for at religion ikke er så farlig, men det gjelder også å kjempe for at det forblir sånn. Du trenger ikke se lenger enn til den norske regjeringen for å finne mennesker som bruker religion politisk, og at dette går utover alle mennesker i landet, enten de deler meningene til de drøye 4% av nordmenne som stemte KrF eller ikke. KRLE-faget i skolen og abort er fortsatt så viktige saker for disse, og de får politisk gjennomført dette. 3 Lenke til kommentar
WiiBoy Skrevet 12. august 2019 Del Skrevet 12. august 2019 Jeg vet ikke hva jeg skal tro. Men islam får ikke mange poeng hos meg når jeg ser så utrolig mange kvinner som går uniformert i burka/niqab/younameit. Ja, det er kvinnenes valg (i Norge), men jeg stoler ikke på at det er et fritt valg. De opplever nok det å bruke burka, niqab++ som et like fritt valg, som de damene som sminker seg, tar botox, tar silikon++ opplever sitt valg som et fritt valg. Dersom du tror at noen( ser bort i fra de med medisinsk begrunnelse ) fyller kroppen sin med silikon, uten at det kommer fra opplevelsen av et stille krav/forventning++ fra samfunnet rundt om et vist utseende, så tar du nok grundig feil. Land dominert av islam setter forventninger til kvinnene om å dekke seg til, vi i vesten setter en forventning til kvinnene om at de skal se pene ut. Det er damer på jobben som bruker høyhælte sko hele dagen. Det gjør de ikke av praktiske/komfortable grunner. De gjør det for å svare på en forventning de føler er rettet mot seg. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå