Kuba Skrevet 11. august 2020 Del Skrevet 11. august 2020 Cake573 skrev (1 time siden): Med tanke på smittesituasjonen her i landet så syns jeg det er på sin plass å avlyse fadderuken. Ja, det er veldig kjedelig, og hadde selv gledet meg masse til dette, men starten på skoleåret hadde blitt så langt mye kjipere hvis en eventuelt smitte skulle ha spredd seg blant elevene i løpet fadderuken.. Skal også sies at den ikke er totalt avlyst ?; «Vi vurderer nå å få til et arrangement på campus med førsteårsstudentene, hvor formålet er at disse skal bli kjent på tvers. Det vi alle er opptatt av, er at det skal være et godt læringsmiljø, og særlig for førsteårsstudentene som kanskje ikke kjenner så mange, sier Tolloczko.» Det blir nok bra uavhengig om det er fadderuke eller ei. Jeg gleder meg hvertfall ikke noe mindre til skolestart enn hva jeg gjorde for en uke siden ? Det kommer til å gå helt fint. Masse anledninger til å gå på fylla med medstudenter i løpet av tre år. Dessuten er det enkelte som kanskje går klar av en skikkethetssak i egnethetsnemda som følge av ukloke valg i fylla. Selv var jeg fraværende hele fadderuka, gikk helt fint. Hadde et godt forhold til medstudenter uansett. Caser, gruppeoppgaver og fremføringer tvinger frem samarbeid i klassene. Det samholdet som er på Phs har ihvertfall ikke jeg opplevd på noen andre studiesteder. By på dere selv, vær åpne og imøtekommende i utdanningsløpet, så vil det gå dere vel på Phs! 1 Lenke til kommentar
Oslo-student Skrevet 12. august 2020 Del Skrevet 12. august 2020 Finnes det parkering for studenter ved PHS Oslo? Tenker nå som man bør unngå kollektivt om man kan. Lenke til kommentar
Førstegangssøker Skrevet 12. august 2020 Del Skrevet 12. august 2020 Oslo-student skrev (1 time siden): Finnes det parkering for studenter ved PHS Oslo? Tenker nå som man bør unngå kollektivt om man kan. Kun gateparkering, som ofte er veldig fullt. Lenke til kommentar
MMPOPO Skrevet 12. august 2020 Del Skrevet 12. august 2020 Så pensumlista har kommet ut nå. Mulig dette er svart på før... Er det nødvendig å kjøpe alle bøkene på lista? Har hørt noe om at de kan lånes på bibliotek også. Lenke til kommentar
herman.o Skrevet 12. august 2020 Del Skrevet 12. august 2020 MMPOPO skrev (1 time siden): Så pensumlista har kommet ut nå. Mulig dette er svart på før... Er det nødvendig å kjøpe alle bøkene på lista? Har hørt noe om at de kan lånes på bibliotek også. Hvor finner du listen? Studentweb eller canvas? Lenke til kommentar
Oaaphs Skrevet 12. august 2020 Del Skrevet 12. august 2020 herman.o skrev (1 minutt siden): Hvor finner du listen? Studentweb eller canvas? Pensumlisten legges ut på phs sine sider 1 Lenke til kommentar
Max123 Skrevet 12. august 2020 Del Skrevet 12. august 2020 MMPOPO skrev (5 timer siden): Så pensumlista har kommet ut nå. Mulig dette er svart på før... Er det nødvendig å kjøpe alle bøkene på lista? Har hørt noe om at de kan lånes på bibliotek også. Vet at lærerne anbefaler å kjøpe alle. Men av erfaring er ikke det nødvendig. Se hvor mange sider de ulike bøkene har. Jeg kjøpte eksempelvis ikke bøker som hadde under 20 s pensum da dette var noe jeg kunne låne av medstudenter eller på bibliotek dersom behov. 1 Lenke til kommentar
99Aja. Skrevet 12. august 2020 Del Skrevet 12. august 2020 Kan man kun aktivere kontoen på phs sine sider nå, eller skal man kunne logge inn også? Finner ikke ut av brukernavn Lenke til kommentar
StudentSOF Skrevet 12. august 2020 Del Skrevet 12. august 2020 99Aja. skrev (Akkurat nå): Kan man kun aktivere kontoen på phs sine sider nå, eller skal man kunne logge inn også? Finner ikke ut av brukernavn Kun aktivere konto. Det er først da du får brukernavn Lenke til kommentar
AmundS98 Skrevet 12. august 2020 Del Skrevet 12. august 2020 Hei, jeg leter fortsatt etter et sted å bo i stavern, evt noen å bo med. Hvis du har noen tips eller er interessert så ta gjerne kontakt. Mvh mann 22 år Lenke til kommentar
MMPOPO Skrevet 12. august 2020 Del Skrevet 12. august 2020 Har egt to spørsmål ? 1. Er det mye fysiske tester eller felles trening i løpet av B1? 2. Hvordan ser man hva av undervisningen som er obligatorisk og ikke? Lenke til kommentar
StudentSOF Skrevet 12. august 2020 Del Skrevet 12. august 2020 MMPOPO skrev (24 minutter siden): Har egt to spørsmål ? 1. Er det mye fysiske tester eller felles trening i løpet av B1? 2. Hvordan ser man hva av undervisningen som er obligatorisk og ikke? 1. Ingen fysiske tester, kan være noe felles trening men det er ikke oblig. 2. Det står på undervisningsplanen som kommer senere. Etterhvert så vet du hva som er oblig og ikke. 1 Lenke til kommentar
Lo2 Skrevet 12. august 2020 Del Skrevet 12. august 2020 (endret) Kan man bruke treningsrommet på skolen utenfor undervisning også? Tenker spesielt på Bodø her Endret 12. august 2020 av Lo2 Lenke til kommentar
Krebs Skrevet 12. august 2020 Del Skrevet 12. august 2020 Lo2 skrev (13 minutter siden): Kan man bruke treningsrommet på skolen utenfor undervisning også? Tenker spesielt på Bodø her Stengt for egentrening som et coronatiltakk desverre. Lenke til kommentar
Max123 Skrevet 12. august 2020 Del Skrevet 12. august 2020 AmundS98 skrev (5 timer siden): Hei, jeg leter fortsatt etter et sted å bo i stavern, evt noen å bo med. Hvis du har noen tips eller er interessert så ta gjerne kontakt. Mvh mann 22 år Sjekk Finn. Ser det ligger en del ute fortsatt. Eventuelt kan du prøve å skrive et innlegg på "leilighet til leie Larvik" på Facebook. Er jo bare noen dager til skolen starter, så sikkert på tide å få det på plass. Lenke til kommentar
AmundS98 Skrevet 13. august 2020 Del Skrevet 13. august 2020 Hei, hvordan gjøres det med bøker? Bør man kjøpe dem før man starter eller vente til etter vi starter? Og hvor kan man evt kjøpe? Lenke til kommentar
StudentSOF Skrevet 13. august 2020 Del Skrevet 13. august 2020 AmundS98 skrev (10 minutter siden): Hei, hvordan gjøres det med bøker? Bør man kjøpe dem før man starter eller vente til etter vi starter? Og hvor kan man evt kjøpe? Etter. Får kjøpt det på akademika Lenke til kommentar
AmundS98 Skrevet 13. august 2020 Del Skrevet 13. august 2020 StudentSOF skrev (21 minutter siden): Etter. Får kjøpt det på akademika er det akademika ved skolen i stavern? Lenke til kommentar
Oaaphs Skrevet 13. august 2020 Del Skrevet 13. august 2020 AmundS98 skrev (1 time siden): er det akademika ved skolen i stavern? Nope. Brage bruker og komme første uken. Lenke til kommentar
Wophs Skrevet 15. august 2020 Del Skrevet 15. august 2020 Hvilken klasse kom dere i? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg