Torpedobjørn Skrevet 11. august 2019 Del Skrevet 11. august 2019 Hei. Har en 220cdi som plutselig ikke ville starte mer. Gåt fint på starteren, men får ikke diesel. Får tre feilkoder som er p0090, p0070 og p2033. Har byttet p0090 som er dieseltrykk regulatoren, men regulatoren åpner ikke opp så dysene får diesel. Har også byttet HT pumpa. Noen som vet hva som kan være galt? Dieselfilter er også nytt. Bilen har forøvrig gått 570k. Lenke til kommentar
Torpedobjørn Skrevet 11. august 2019 Forfatter Del Skrevet 11. august 2019 Mercedes 220cdi starter ikke skal det stå. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 11. august 2019 Del Skrevet 11. august 2019 Jeg ville heller oppsøkt et miljø som kan disse bilene, eksempelvis https://www.mbentusiastklubb.no/smf/ 1 Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 17. august 2019 Del Skrevet 17. august 2019 Første bud er å finne ut om det faktisk kommer diesel fra tanken og frem til høytrykkspumpa. Dyrt å bytte deler etter elimineringsmetoden. Vet ikke om disse har egen fødepumpe i tanken, men isåfall så bør den være det neste som sjekkes. Lenke til kommentar
Torpedobjørn Skrevet 21. august 2019 Forfatter Del Skrevet 21. august 2019 Kommer diesel til høytrykkspumpe, og videre fra den frem til diesetrykkregulator på rail. Men regulatoren åpner ikke så dysene får diesel. Hender seg i blant det kan komme litt, men ikke mye. Ikke kostet på den noe nye deler med tanke på jeg har tilgang til det meste. Men ettersom ikke regulatoren åpner, så er det vel kanskje den det er noe feil med, eller elektronikken der. Feilsøkt med icarsoft eller hva den nå heter, og får opp fler feilkoder på dpf. Men skulle vel ha startet da, men gått i nødmodus? Står også at kammen og veiva ikke er synkronisert på live data. Kan det være veivakselsensor, selvom jeg ikke får noen feilkode på det? Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 22. august 2019 Del Skrevet 22. august 2019 Regulator åpner ikke?? Dieselen går jo rett fra railen og til dysene. Det som sitter på railen er bare en trykksensor hvis ikke Mercedes har en egen patent på dette. Er store muligheter for at du heller da har en possisjonsføler som ikke henger med ja. Se på live data om du får turtallssignal når du kjører den på starteren. Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 22. august 2019 Del Skrevet 22. august 2019 Jeg fikk inn en sånn tidligere i år. Kunden hadde bytta det meste(HT pumpe, dyser, ledningnett m.m) På denne var det strekt registerkjede. De nekter å starte fordi kammen og veiva ikke er synkronisert nok. Sjekk timing på motor, men da må du vel av med toppdekselet. Lenke til kommentar
Torpedobjørn Skrevet 22. august 2019 Forfatter Del Skrevet 22. august 2019 (endret) Regulator åpner ikke?? Dieselen går jo rett fra railen og til dysene. Det som sitter på railen er bare en trykksensor hvis ikke Mercedes har en egen patent på dette. Er store muligheter for at du heller da har en possisjonsføler som ikke henger med ja. Se på live data om du får turtallssignal når du kjører den på starteren. Den heter vel dieseltrykk regulator om jeg ikke tar helt feil. Uansett hva den heter så er jo trykket altfor lavt ettersom det ikke kommer noe. Men ja ska sjekke live data igjen ? Endret 22. august 2019 av Torpedobjørn Lenke til kommentar
Renerene Skrevet 20. november 2023 Del Skrevet 20. november 2023 Fant du it problemet?? Bedre seint en aldri hehe. Ps. Har samme problem Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå