Habla Møberg Skrevet 12. august 2019 Del Skrevet 12. august 2019 Drar den vel litt ut med å blande inn andre bilers patent, men pytt: VectraC med AFL xenon måtte man og ned med fangeren, men den var kneppet inn i et spor og hadde kanskje 6 skruer som måtte løsnes før den var av. Tok ofte av fangeren bare jeg skulle ta holde på i motorrommet, det ga mer lys og adkomst til mye rart.Digger den slitne drittbilen jeg kjører nå, '06 Focus C-max, høres ut som samme patent som på andre Ford fra den tiden: 1 stor skrue på toppen, og bare dra ut lykten å nappe av multikontakten. Enklere kan det knapt bli, dvs ymse Volvo har en enda bedre løsning med å trekke opp et stag og svinge hele lykten til siden. De skulle fått premie for å lage noe så genialt enkelt. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 14. august 2019 Del Skrevet 14. august 2019 Hadde bilen på service hos Toytoa og de tok 70 kroner for pæren, og ingenting for arbeidet Fikk pris før service og nevnte ikke pæren før jeg leverte bilen Lenke til kommentar
kremt Skrevet 15. august 2019 Del Skrevet 15. august 2019 Hadde bilen på service hos Toytoa og de tok 70 kroner for pæren, og ingenting for arbeidet Fikk pris før service og nevnte ikke pæren før jeg leverte bilen Her er grunnen til at folk kjøper samme merke hele tiden: Kvalitet, levetid, service og driftskostnader. 1 Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 15. august 2019 Del Skrevet 15. august 2019 (endret) Hadde bilen på service hos Toytoa og de tok 70 kroner for pæren, og ingenting for arbeidet Fikk pris før service og nevnte ikke pæren før jeg leverte bilen Tviler på de måtte bruke 15 minutter på å demontere frontfangeren og deretter 15 minutter på å skru den tilbake etterpå. Var nok såppas enkelt at man tar hånda bak lykta å napper ut pæra å setter inn en ny, slik det burde være Har forøvrig en 2008 Avensis på jobb hvor jeg må bytte H11 pærer hele tiden. Vet ikke om lyktene er litt dårlig designet så dem vibrerer ekstra eller noe, men tar heldigvis bare 39 sekunder å bytte pæren. Endret 15. august 2019 av Complexity Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 15. august 2019 Del Skrevet 15. august 2019 Når man kjøper bil så burde man også se hvor lett det er å bytte ting som pærer og sikringer, da dette garantert må byttes 1 Lenke til kommentar
agvg Skrevet 22. august 2019 Del Skrevet 22. august 2019 I gamle dager var det ofte en oversikt over kostnader for vedlikehold og sted rep når man skrev biltester, i dag kan man skrive sider opp og side ned om følelsene rundt bilen, hvordan dørhåndtaket føles osv. Mer tekniske tester finner man lite av. Lenke til kommentar
TheWondereR Skrevet 11. september 2019 Forfatter Del Skrevet 11. september 2019 Ordnet det sjøl hjemme i garasjen, løsnet fangeren for klips og skruer såpass at jeg fikk ut lykta så mye at jeg kom til og fikk skifte pærene. Men det er jo en håpløs konstruksjon av ford, men for pengesterke mondeo eiere er det en liten time hos ford forhandler. ? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 11. september 2019 Del Skrevet 11. september 2019 På min er det enklest å ta av hjulet og gå inn via hjulbuen. Lenke til kommentar
flageborg Skrevet 11. september 2019 Del Skrevet 11. september 2019 Biltema H4 koster ca kr. 39,90 og varer ca 3-6 måneder......og tar 5 minutter å skifte Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 11. september 2019 Del Skrevet 11. september 2019 Mine H4 blåpærer fra Biltema pleier å vare rundt et år. På min bil må jeg demontere front og lykter for å bytte park-, blink- og tåke/grøftelys. Eller demontere hjulbua. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 11. september 2019 Del Skrevet 11. september 2019 På min forrige bil varte Biltema-pærene ganske bastant to år. På bilen jeg har nå er det xenon/HID. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 11. september 2019 Del Skrevet 11. september 2019 Lenge siden jeg hadde bil med vanlige lyspærer nå. Prøvde H7 fra Biltema for noen år siden, kjøpte et par sett for å teste. En av pærene var feilprodusert, og ga feil lysbilde som blendet møtende trafikk. En annen eksploderte etter et par dager, slik at reflektor og lykteglass (plast) ble fullt av små glassfragmenter. De andre lyste vel en uke eller tre før de sluttet å fungere. Ble ikke mer Biltemapærer på meg. Mulig at H4 er bedre. Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 11. september 2019 Del Skrevet 11. september 2019 H4 er vel 55/60? Og H7 70 eller 100? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 11. september 2019 Del Skrevet 11. september 2019 H4 er vel 55/60? Og H7 70 eller 100? Jeg brukte lovlige og E-merkede pærer, som er Max 55 w for H7. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå