Gå til innhold

Fått ny Western Digital IDE harddisk

Pug

Anbefalte innlegg

Bare ta og skru inn skruene på siden av harddisken etter du har puttet den inn i hdd holderen. Ikke vanskelig i det hele tatt. Du skal også bare legge hdd hvor du vil så sant du ikke skal spille basket med kabinettet.

Men, hvilke skruer? Følger det med skruer? (Har ikke sett noe slikt). Fikk med en pose sammen med kabinettet, med noen nøkler, og andre småting... Kanskje det ligger skruer der? :roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Woohoo!!! Har fått det til! :thumbs::w00t::green:

Akkurat nå står den å formaterer! 149 Gb deilig lagringsplass! :D

:w00t::w00t:

Har den nye disken som slave, OS disk som master, DVD rom som master, og brenneren som slave :dribble:

Endret av Pug
Lenke til kommentar
Det er bedre hvis brenneren er master, helst alene og ikke med slave. Siden du ikke kan ha brenneren alene, sett den som master og DVD som slave.

Hvorfor? Jeg bruker DVD-rom'en som boot disk og til spill og alt slikt... Brenneren bruker jeg bare til å brenne...

Hvorfor er det bedre? :ermm:

Lenke til kommentar

først: God Jul

så: slutt og drekk!

No way, dude! Her skal det blottes for Odin og solguden! :xmas:

Skru inn HD'n med det du måtte ønske. teip'n fast... whatever. Husk bare å ikke plugge igjen "luftehullet" (det står "do not plug this hole" på HD'n), samt legg'n vannrett, ikke på høykant (lengre levetid).

Serr-iøst? Kilder,takk!

adios og god natt og lykke til ;)

"Good day, good evening and good night" - Jim Carrey

Men alvorlig, "høykant 'bad', liggende 'good'?" - blir schkremt nu. Bakk det opp, er du grei.

Endret av DrDoogie
Lenke til kommentar

hmm

tok jeg for mye møllers tran?

Dette er bare noe jeg leste en gang i en gammel Seagate manual, fra den tiden HD'r gikk i 3600rpm og 100MB var uEndeLIG mye.

Etter litt snoking rundt på diverse HD produsent sider kommer jeg frem til en par konklusjoner:

A- Enten er diskene blitt forbedret slik at dette ikke er et problem lenger (det er i hvertfall ingen som påpeker det i sine innstallations guider)

B- Eller så gjelder det fremdeles, men ingen har en HD i 4-5 år, slik som vi hadde før, og dermed har man senket "life expecency" kravet til HD'n. Det er jo ikke vits å mase med noe som ødelegger HD'n etter 5 år, hvis den blir kastet etter 3?

C- alt er bare tull og rør kokt opp i et Ribbe&aKKewith forgiftet hode? For jeg klarer i hvertfall ikke å finne manualen (og ja, jeg prøvde)

skål og fortsatt god Bloting Doogie, jeg må jobbe.......

Lenke til kommentar

Angående dette med vertikal montering... Forsøkte å sende en mail til selveste Seagate, som har produsert harddiskene mine, for å spørre om de mener det er forskjell på horisontal og vertikal montering. Fikk følgende feilmelding tilbake fra [email protected]:

Your message

Subject: |ST3120022A|Windows XP||Mounting harddrives verti

was not delivered to:

DiscSupport%INTERNET%[email protected]

because:

Error delivering to DiscSupport; Database is corrupt -- Cannot allocate space

Noen som trenger mere harddiskplass?

MVH Audun

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...