Pug Skrevet 25. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2003 Bare ta og skru inn skruene på siden av harddisken etter du har puttet den inn i hdd holderen. Ikke vanskelig i det hele tatt. Du skal også bare legge hdd hvor du vil så sant du ikke skal spille basket med kabinettet. Men, hvilke skruer? Følger det med skruer? (Har ikke sett noe slikt). Fikk med en pose sammen med kabinettet, med noen nøkler, og andre småting... Kanskje det ligger skruer der? Lenke til kommentar
snole Skrevet 25. desember 2003 Del Skrevet 25. desember 2003 Skruene skulle ha fulgt med kabinettet. Mangler du de, kan du kjøpe en pose med div. PC-skruer på Clas Ohlsson. Merry X-mas Lenke til kommentar
snole Skrevet 25. desember 2003 Del Skrevet 25. desember 2003 samt legg'n vannrett, ikke på høykant (lengre levetid). Har du noen linker til noe som dokumenterer det? Har et Lian Li kabinett, der begge diskene mine står på høykant. Har hørt at det ikke skal ha noe å si. Lenke til kommentar
Pug Skrevet 25. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2003 (endret) Woohoo!!! Har fått det til! Akkurat nå står den å formaterer! 149 Gb deilig lagringsplass! Har den nye disken som slave, OS disk som master, DVD rom som master, og brenneren som slave Endret 25. desember 2003 av Pug Lenke til kommentar
Supervisor Skrevet 25. desember 2003 Del Skrevet 25. desember 2003 Det er bedre hvis brenneren er master, helst alene og ikke med slave. Siden du ikke kan ha brenneren alene, sett den som master og DVD som slave. Lenke til kommentar
Pug Skrevet 25. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2003 Det er bedre hvis brenneren er master, helst alene og ikke med slave. Siden du ikke kan ha brenneren alene, sett den som master og DVD som slave. Hvorfor? Jeg bruker DVD-rom'en som boot disk og til spill og alt slikt... Brenneren bruker jeg bare til å brenne... Hvorfor er det bedre? Lenke til kommentar
DrDoogie Skrevet 25. desember 2003 Del Skrevet 25. desember 2003 (endret) først: God Jul så: slutt og drekk! No way, dude! Her skal det blottes for Odin og solguden! Skru inn HD'n med det du måtte ønske. teip'n fast... whatever. Husk bare å ikke plugge igjen "luftehullet" (det står "do not plug this hole" på HD'n), samt legg'n vannrett, ikke på høykant (lengre levetid). Serr-iøst? Kilder,takk! adios og god natt og lykke til "Good day, good evening and good night" - Jim Carrey Men alvorlig, "høykant 'bad', liggende 'good'?" - blir schkremt nu. Bakk det opp, er du grei. Endret 25. desember 2003 av DrDoogie Lenke til kommentar
spn2000 Skrevet 25. desember 2003 Del Skrevet 25. desember 2003 hmm tok jeg for mye møllers tran? Dette er bare noe jeg leste en gang i en gammel Seagate manual, fra den tiden HD'r gikk i 3600rpm og 100MB var uEndeLIG mye. Etter litt snoking rundt på diverse HD produsent sider kommer jeg frem til en par konklusjoner: A- Enten er diskene blitt forbedret slik at dette ikke er et problem lenger (det er i hvertfall ingen som påpeker det i sine innstallations guider) B- Eller så gjelder det fremdeles, men ingen har en HD i 4-5 år, slik som vi hadde før, og dermed har man senket "life expecency" kravet til HD'n. Det er jo ikke vits å mase med noe som ødelegger HD'n etter 5 år, hvis den blir kastet etter 3? C- alt er bare tull og rør kokt opp i et Ribbe&aKKewith forgiftet hode? For jeg klarer i hvertfall ikke å finne manualen (og ja, jeg prøvde) skål og fortsatt god Bloting Doogie, jeg må jobbe....... Lenke til kommentar
audunr Skrevet 26. desember 2003 Del Skrevet 26. desember 2003 Angående dette med vertikal montering... Forsøkte å sende en mail til selveste Seagate, som har produsert harddiskene mine, for å spørre om de mener det er forskjell på horisontal og vertikal montering. Fikk følgende feilmelding tilbake fra [email protected]: Your message Subject: |ST3120022A|Windows XP||Mounting harddrives verti was not delivered to: DiscSupport%INTERNET%[email protected] because: Error delivering to DiscSupport; Database is corrupt -- Cannot allocate space Noen som trenger mere harddiskplass? MVH Audun Lenke til kommentar
Supervisor Skrevet 26. desember 2003 Del Skrevet 26. desember 2003 Hvorfor? Jeg bruker DVD-rom'en som boot disk og til spill og alt slikt... Brenneren bruker jeg bare til å brenne... Hvorfor er det bedre? Søk på forumet. Det var et eller annet sted her. Uansett, her er tillegsinformasjon hvis du bestemmer deg om å bygge hele datamaskin, og ikke bare skifte HDD. http://www.hardware.no/guider/pcbygg/index.html Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå