bojangles Skrevet 10. august 2019 Del Skrevet 10. august 2019 (endret) Fått ny frityr med filter og tappeplugg så tenkte å gå igang med mer frityrsteking. Ønsker å bruke avocado olje fordi det er en av de sunneste oljene med lavt omega 6 innhold, men å finne slikt var ikke enkelt.. Var innom alle kjedene idag og fant ingenting. Hverken på rema, kiwi, meny etc. Gjorde et forsøk på et par helsekost butikker men den ene hadde ingenting slikt og den andre hadde kun 0.5L flasker til astronomisk pris. 1: Trenger ca 4L og skulle gjerne hatt større enhet enn halvliter. Noen som har ide om hvem som selger avocado olje til overkommelig pris (ikke helsekostbutikk pris)? 2: Hvor lang levetid har avocado olje når den filtreres etter hver steking? Max temp 180 grader. 3: Vil det være forskjell på levetiden på raffinert og uraffinert avocado olje? 4: Det er to typer avocado olje. Raffinert med kjempehøyt "smoke point" på 270 C og kaldpresset som likevel tåler opp til 215 C grader. Rent helsemessig hva er forskjellen på raffinert og uraffinert kaldpresset avocado olje? 5: Er det mulig å bestille olje fra ebay/amazon uten at det blir destruert i tollen ved en inspeksjon? Blåser i om jeg må betale mva + evt. toll. Men orker ikke bestille på nett om jeg risikerer at oljen blir kastet av tollerne. Vet at fra USA så kastes alt av næringsmidler kjøpt på nett, men om jeg finner noe feks fra UK altså EU så bør det vel gå bra? Spiser pt Keto så frityrstekt en gang eller to per uke skal gå helt fint, sålenge en finner rett olje. Altså avocado olje. Er det evt. en annen type olje jeg kan benytte? Ønsker lavt omega 6 innhold. Max temp vil være 180 grader C. Oljen vil filtreres etter hver bruk og oppbevares uten påvirkning fra lys eller oksygen. Endret 29. oktober 2019 av bojangles Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå