Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

VW 1,4tsi bytte registerkjede


TomDahl

Anbefalte innlegg

Jeg har byttet registerkjede på min Passat 09mod. Det var slark i kjedet, gikk greit å bytte det, men bilen starter ikke, bare kjinner og kjinner. Såvidt en anelse av tenning, men det er det hele. Jeg mener at tannhjulene har samme posisjon som fra før byttet. Er det noe jeg kan ha glemt, noe som skal justeres? Noen som har tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg fikk byttet kjede og strammer/skinner uten å løsne/endre posisjon på noen av tannhjulene. Men er det uansett snakk om en innstilling, og hvordan gjøres den i såfall? Du skriver korrekt TDC, hva trenger jeg for å få den korrekt?

Lenke til kommentar

Hvis du ikke har rørt noe mens kjedet var demontert så har de neppe rørt så mye på seg. For å sjekke må du nesten ha en servicemanual eller noe. Det vanlige tror jeg er å sette TDC på sylinder 1 og så line opp veiv, kammer og kjede. Men husker ikke om det var ved kompresjon eller eksos. Tror det var kompresjon.

 

Har sett noen biler hvor tenninga må kontrolleres og evt. justeres etter kjede/reimbytte men dette trengte spesialutstyr.

Endret av sedsberg
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...