madmats Skrevet 10. august 2019 Del Skrevet 10. august 2019 (endret) Hei! I brukermanual/spesifikasjonene til HP Probook 650 G4 så står det om støttede lagringsmedier at den kan ha en M.2 SSD + SATA 2.5 (og ett optisk drev). Ved siden av SATA så står det spesifisert at det gjelder 7200 rpm Så lurer på om det går an å sette inn en ekstra SSD (altså ikke mekanisk disk) i SATA porten (i tillegg til M.2 disken som følger med når man kjøper laptopen). Skjønner ikke helt hvorfor dette ikke går an eller er anbefalt iflg manual og denne siden: https://support.hp.com/hk-en/document/c05951071#AbT5 Står heller ingenting om det på komplett sine sider Endret 10. august 2019 av madmats Lenke til kommentar
plankeby Skrevet 10. august 2019 Del Skrevet 10. august 2019 (endret) Det du linker til viser hvilke valg av spesifikasjoner den leveres med ved kjøp. Altså enten med noen av listede M.2 SSD kapasiteter eller noen av de mekaniske SATA HHD. Det er altså ingen liste over begrensning på hva du selv kan sette i. Det er ingenting i veien for å kjøpe en SATA SSD. Bare husk at SSD ikke er tykkere enn 7 mm. (usikker på om noen er tykkere på SSD). På vanlig HDD så er tykkelsen enten 7 mm eller 9.5 mm. Dette med tykkelse bommet jeg på når jeg satt en mekanisk HDD inn i min ved siden av M.2 SSD. Måtte da kjøpe en HDD til som var 7 mm. Det gikk lett. Lykke til. Endret 10. august 2019 av plankeby Lenke til kommentar
madmats Skrevet 10. august 2019 Forfatter Del Skrevet 10. august 2019 Okey skjønner! Takker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå