HardstyleThomas Skrevet 10. august 2019 Del Skrevet 10. august 2019 På den der testen hos Kiwi, så kommer det der opp. Hva menes med det? Hvorfor skulle det være hensiktsmessig å være utydelig noen ganger? Lenke til kommentar
Xsipioz Skrevet 11. august 2019 Del Skrevet 11. august 2019 Hvilken test er dette snakk om? Eneste gangen jeg kan tenke meg det er en fordel å være utydelig er når du svarer på noe du egentlig ikke har peiling på. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 11. august 2019 Del Skrevet 11. august 2019 Er det snakk om ein test for jobbsøkarar? I så tilfelle så er dette eit spørsmål du skal svare nei på. Ein kan alltids kverulere på at det finnes situasjonar der det er bra å være utydeleg, men felles for alle slike situasjonar er at du har eit eller anna å skjule. Ein dyktig servicemedarbeidar for ein seriøs butikk skal aldri være utydeleg med vilje. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 11. august 2019 Del Skrevet 11. august 2019 Sånn generelt kan det ofte være en fordel og ikke være tydelig, og svare vagt og på den måten ikke kunne bli tatt i faktafeil eller eventuelt at den du prater med vil tenke seg til resten selv, det sistnevnte er jo en fin teknikk hvis du tror vedkommende tror godt om deg. Om de synes dette er en god eller dårlig egenskap er jo noe annet. Lenke til kommentar
Balder987 Skrevet 11. august 2019 Del Skrevet 11. august 2019 Hele fagfeltet juss er vel basert på å være utydelig/tvetydig 3 Lenke til kommentar
HardstyleThomas Skrevet 13. august 2019 Forfatter Del Skrevet 13. august 2019 Det er et spørsmål i Kiwi sin personlighets test. Kommer hver gang man søker på en jobb hos Kiwi. Lenke til kommentar
Xsipioz Skrevet 21. august 2019 Del Skrevet 21. august 2019 Da ville jeg svart "Nei". Lenke til kommentar
Okapi Skrevet 21. august 2019 Del Skrevet 21. august 2019 Å svare nei på den der er løgn. Kanskje de sjekker hvorvidt du er ærlig eller svarer det du tror de vil høre? Lenke til kommentar
Xsipioz Skrevet 26. august 2019 Del Skrevet 26. august 2019 Så det gjør kundeopplevelsen bedre når du får utydelige svar fra butikkmedarbeidere? Om jeg får vage og utydelige svar fra betjeningen i en butikk så er sannsynligheten stor for at jeg handler et annet sted neste gang. 1 Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 6. september 2019 Del Skrevet 6. september 2019 På den der testen hos Kiwi, så kommer det der opp. Hva menes med det? Hvorfor skulle det være hensiktsmessig å være utydelig noen ganger? Merkelig spørsmål. Det virker som sånn idiot-test hvor de spør, ja, idiotiske spørsmål bare for å se hva folk lirer av seg. Jeg hadde skrevet "Nei, det er aldri hensiktsmessig å være utydelig. En kunde skal få klare svar for å bygge tillit til merkenavnet!". Så hadde jeg også skrevet hvis du kan i en kommentar til slutt at jeg liker ikke å bli behandlet som en idiot ved å bli stilt slike tullespørsmål. Så kan ledelsen bestemme hva de vil ut fra dét svaret. Lenke til kommentar
Corp Por Skrevet 7. september 2019 Del Skrevet 7. september 2019 Å være utydelig sender et negativt signal til kunden som får et inntrykk av at både den ansatte og bedriften er amatører. Jeg registrerer ofte selgere som åpenbart ikke har greie på hva de forsøker å selge og lirer av seg svada som kanskje hadde lurt en annen tulling. Dette er ikke positivt og noe jeg tidligere har informert sjefen deres om. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå