>echo< Skrevet 24. desember 2003 Del Skrevet 24. desember 2003 Zalman's CNPS7000ACU CPU har motatt mye ros i tester og i dette forumet. Men, hva hvis man tar en ZwiftTech MCX4000 og fyrer på en skikkelig saftig Papst vifte på 95x95 mm?? Vil denne kjøleren være bedre enn Zalman sin? Jeg må innrømme at SwiftTech kjøleren ser helt eXtrem ut med en 95 mm vifte på. Riktig God Jul og Godt Nytt År alle sammen!!! Lenke til kommentar
Trinity Skrevet 24. desember 2003 Del Skrevet 24. desember 2003 (endret) Svigerfar har to identiske Intel maskiner den ene hadde nevnte Zahlman vifte den andre hadde boxed vifte.Så kjøpte han Sviftech 4000 blokka av meg med papst 80x80mm 37db vifte på rheobus.Med viften på 2500 omdreininger var temperaturen med Swiftech blokka opptil 10 grader lavere på cpu enn med Zahlman kjøleren. I dag har han to Swiftech blokker Endret 24. desember 2003 av Trinity Lenke til kommentar
Tåkelys Skrevet 24. desember 2003 Del Skrevet 24. desember 2003 Svigerfar har to identiske Intel maskiner den ene hadde Med viften på 2500 omdreininger var temperaturen med Swiftech blokka opptil 10 grader lavere på cpu enn med Zahlman kjøleren. Hørtes svært mye ut. I alle de tester jeg har sett, er det rundt 2-3 grader forskjell, med begge kjølerene på max turtall, mens Zalman som oftes er best på lave turtall. Fant noen tester som kanskje kan hjelpe deg: http://www.hardware.fr/articles/479/page18.html http://www.madshrimps.be/?action=getarticl...440&articID=118 Lenke til kommentar
MRN Skrevet 25. desember 2003 Del Skrevet 25. desember 2003 Fikk så lyst til å kommentere "Hvilken CPU kjøler er best" fordi jeg leste det først som "Hvilken CPU kjøler best" og det ble HELT feil. Ingen CPU kjøler best, CPU varmer veldig bra den! Teori 1: Mellomromstasten er lettere å trykke enn bindestrekstasten. Lettere, nærmere, raskere. Teori 2: Swiftech-viftene hadde jeg foretrukket, så da er det best... Lenke til kommentar
>echo< Skrevet 25. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2003 JIIIIIIZ!! Ut fra tabellen på hardware.fr ser det ut som at Thermalright's SP94 er den ULTIMATE P4 Kjøleren!?!? Med en god vifte slår den både Zalman og SwiftTechs topp-kjølere! Kanskje ikke så rart siden den består av nesten 600 gram med RENT kobber!? Er dette virkelig den råeste Pentium 4 kjøleren man får kjøpt for penger? Må nok kjøpe en slik, ja... Lenke til kommentar
ballemann Skrevet 25. desember 2003 Del Skrevet 25. desember 2003 (endret) kan nok tenkes siden det er heatpipe på den . Hadde jeg skulle hatt ny luftkjøling hadde jeg nok kjøpt den der ja.... Endret 25. desember 2003 av ballemann Lenke til kommentar
LunarG Skrevet 28. desember 2003 Del Skrevet 28. desember 2003 Den er spesifiert som SP-94 Delta... og da har vi jo også svaret på hvorfor den scorer så bra... Delta vifter herjer... Men da må man også tåle EXTREM støy... Med Papst, ligger den 8 grader høyere, og bare en grad lavere enn Zalman CNPS7000CU... og jeg tviler på at den er stillere... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå