Gå til innhold

Huawei lanserer nytt operativsystem

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+987123849734

Håper egentlig at de kan begynne å levere telefoner hvor man kan velge dette os'et fremfor Android. Evt at man kan reinstallere telefonen med et av de som man selv vil.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Håper egentlig at de kan begynne å levere telefoner hvor man kan velge dette os'et fremfor Android. Evt at man kan reinstallere telefonen med et av de som man selv vil.

PÅ Androidtelefoner har man hele tiden kunne legge inn egen versjon av Android.

iPhone, not so much.

Windows. Der fikk jeg hacket til min 930 så jeg fikk lagt siste versjon inn.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Enda enklere for Kinesiske myndigheter å spore deg.

Kanskje, kanskje ikke.

Et nytt mikrokjerneoperativsystem vil i dag bruke formelle metoder for å garantere at koden er feilfri. Vi har kommet veldig mye lenger i dag enn da Linux ble skrevet så vi kan anta at ihvertfall kjernen og kanskje også nettverksstack og en del annet blir feilfrie.

Det er framskritt og jeg tror Huawei fint vil klare det.

Men så har jeg også to tanker i hodet - jeg vil gjerne at Huawei gir oss et open source operativsystem som bruker formelle metoder. Jeg vil samtidig gjerne at Huawei holdes langt langt borte fra mobilnettet vårt.

Lenke til kommentar

Utfordringen til Huawei for smarte mobiler er ikke å lage et runtime kompatibelt Android miljø men å etablere et attraktivt "Huawei Play" der apper fra USA fortsatt kan bli blokkert. Derfor vil ikke dette OS-et dukke opp på mobiler med mindre Huawei MÅ pga. Trump. De vil nok i første omgang fase det inn på IoT enheter som høyttalere, skjermer, og TV-er. Huawei håper nok fortsatt at Trump er borte om 1,5 år.

Lenke til kommentar

PÅ Androidtelefoner har man hele tiden kunne legge inn egen versjon av Android.

Det er en sannhet med modifikasjoner. Selv om Android legger til rette for full åpenhet er det nesten ikke grenser for alle sperrer de ulike produsentene skaper for å låse brukerne til den programvaren de selv leverer.
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Det er en sannhet med modifikasjoner. Selv om Android legger til rette for full åpenhet er det nesten ikke grenser for alle sperrer de ulike produsentene skaper for å låse brukerne til den programvaren de selv leverer.

Det er nok mer produsenten av telefonene, som har lagt inn sperrer.

Så har du leverandørene av teletjenester som skal putte sin dritt inn i selve Android.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...