Gå til innhold

Samsung sletter iPhone-harselering etter Note 10-lanseringen

Anbefalte innlegg

Er det ikke flott, da, at du faktisk har mange produsenter og mange forskjellige produkt å velge mellom, slik at du kan kjøpe det som passer best til dine behov? Du bestemmer jo selv hvilke funksjoner du vektlegger og hva du kjøper som konsekvens av det.

Fint om folk koser seg med produktene de liker, i stedet for å kaste bort energi på å være surmaget over produktene de ikke liker og aldri vil kjøpe uansett. ;)

Kanskje energien jeg lever av er å være surmaget over ting som ikke gir helt mening, sånn som å måtte ha batteri i både telefon og headset for å få lyd.

Har hatt samsung galaxy telefon før da batteribytte besto i å vippa av bakdekselet og bytte før man putta dekselet på plass igjen.

Men som sagt som en person som tidvis lever av energien ved å være surmaget er det viktig å klage over ting man ikke liker.

Du burde prøve! ;)

Endret av perpyro
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kanskje energien jeg lever av er å være surmaget over ting som ikke gir helt mening, sånn som å måtte ha batteri i både telefon og headset for å få lyd.

Har hatt samsung galaxy telefon før da batteribytte besto i å vippa av bakdekselet og bytte før man putta dekselet på plass igjen.

Men som sagt som en person som tidvis lever av energien ved å være surmaget er det viktig å klage over ting man ikke liker.

Du burde prøve! ;)

Haha, upvote for den! Kanaliserer heller den surmagede energien min i retning av andre absurde, meningsløse ting, som Trump eller Listhaug... ;)

Hadde også noen plasttelefoner back in the days, før iPhone kom inn i bildet, der batteriet kunne byttes slik du beskriver. Men pussig nok så byttet jeg aldri batteri da heller, så den eneste «fordelen» med dette avtagbare plastdekslet var at telefonen lagde knirkelyder hvis jeg klemte på den. ;P

Og for ytterligere å illustrere hvor liten vekt jeg legger på slikt; jeg har en snart 12 år gammel og en snart 7 år gammel iPhone liggende, begge fullt fungerende og i prima stand etter ca 5 års daglig bruk, begge med originalt batteri som fortsatt holder mer enn et par dage mellom hver lading med min vanlige, moderate bruk. ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Toppmodellene til Samsung koster vel omtrent det samme som Apple ved introduksjon, men faller fortere i pris. Man kan ikke benekte at det er bedre programvarestøtte på iOS enn android. Der iOS siste versjon støttes på iPhone 5s som nå er 5 år gammel, sliter Samsung med å oppdatere 2-3 år gamle telefoner.

Morsomt at du påstår dette.

Samsung Galaxy Note 10+ 1TB lanseres til 13990

https://prisguiden.no/produkt/samsung-galaxy-s10-1tb-370166

iPhone XS Max selges i dag for 16187, altså mer enn 2000 kroner mer enn en telefon som kun er tilgjgengelig for forhåndsbestilling. Lanseringsprisen var 16790, ca. 2800 kroner mer enn Note 10+. Jeg vil si at Apple selger sine toppmodeller dyrere, men det er kun basert på objektive tall. Jeg er likevel helt enig med kritikken angående oppdateringer. Der er Apple virkelig flinke, det skyldes riktignok at de har langt færre modeller, men jeg synes det er riktig prioritering. Når telefonene er så dyre som de er nå bør de også få oppdateringer i mange år.

Hmm.. hvor er det blitt av hylekoret som klaget på at iPhone fjernet jack inngangen, for ikke å snakke om at de presterer å ikke inkludere en overgang? Merkverdig stille..

Vi er fortsatt her og jeg synes fortsatt at det er idiotisk å fjerne 3,5 mm jack. Dette var noe som gjorde at jeg likte Samsung til tross for at jeg ikke har en Samsung (jeg likte ikke latterligjøringen av Apple fordi det er useriøst og produktet bør stå for seg selv fremfor å rakke ned på konkurrenter og jeg forutså at akkurat dette kom til å skje). Trådløs lyd har fortsatt mange problemer som må løses før jeg mener at kabelen bør legges død. Jeg sier ikke dette fordi jeg er en gammel mann som liker ting som er utdatert og hater å følge med i tiden (som er det ENESTE motargumentet mot å beholde 3,5 mm jack som jeg får). Jeg bruker trådløs lyd HVER dag og jeg ser ulemper som ikke har med kabel. Samsung fjerner 3,5 mm jack, jeg fjerner Samsung fra produsenter jeg vil vurdere neste gang jeg kjøper telefon. Enkelt og greit.

Lenke til kommentar

Når de drukner batteriet i så mye lim at det blir umulig å bytte er enheten i praksis blitt en forbruksenehet. Samt at det er betydelig lettere å miste de trådløse øreproppene.

Det kan vel ha noe med saken å gjøre, lettere for mersalg hos produsentene.

Lenke til kommentar

Apple var tidlig ute med å fjerne inngangen. Jeg tror vi har hylt fra oss nå. Tviler på at så veldig mange savner den i dag. Overganger finnes å kjøpe - for de få som trenger det.

Synes det er noe dritt at Samsung fjerner Audio jacken. Er naturlig at man vil ha flest mulig modeller å velge mellom, og for noen som meg med jobbe telefon får jeg valget mellom Apple eller samsung. Allerede hadde de fjernet IR blaster på S8 noe jeg hadde satt opp til å kontrollere mye enheter i huset mitt. Da er valget å kaste fult fungerende elektronikk. Få meg nye som kan styres over wifi og få meg 17 individuelle apper av varierende kvalitet i stedet for 1.

Om jeg i tillegg skulle ha fått en mobil uten audio jack kan jeg kaste, et kjempe bra hifi headset, 2xhifi ørepropper, en gammel men god bose qc15. For så å legge ut det dobbelte for å måle meg med lydkvaliteten av det gamle (snakker ikke om bose qc15 her, den er ikke særlig hifi)

Jeg kan ærlig innrømme at jeg er litt skadefro når kompiser som mener det var en kjempe ide av apple fjernet jacken sliter med å finne dongelet sitt.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Synes det er noe dritt at Samsung fjerner Audio jacken. Er naturlig at man vil ha flest mulig modeller å velge mellom, og for noen som meg med jobbe telefon får jeg valget mellom Apple eller samsung. Allerede hadde de fjernet IR blaster på S8 noe jeg hadde satt opp til å kontrollere mye enheter i huset mitt. Da er valget å kaste fult fungerende elektronikk. Få meg nye som kan styres over wifi og få meg 17 individuelle apper av varierende kvalitet i stedet for 1.

Om jeg i tillegg skulle ha fått en mobil uten audio jack kan jeg kaste, et kjempe bra hifi headset, 2xhifi ørepropper, en gammel men god bose qc15. For så å legge ut det dobbelte for å måle meg med lydkvaliteten av det gamle (snakker ikke om bose qc15 her, den er ikke særlig hifi)

Jeg kan ærlig innrømme at jeg er litt skadefro når kompiser som mener det var en kjempe ide av apple fjernet jacken sliter med å finne dongelet sitt.

Hardware fra 90-tallet er også fult fungerende, det betyr ikke at det er noe å ta vare på. IR er steingammelt, og utstyr og hardware som bruker IR blaster er ikke kvalitet lengre, selv om du liker å tro det.

Du er vel av den typen man finner på finn, som selger gammel hardware, og hardnakket tror at det er bra kun fordi det hadde premium pris en gang i tiden.

Man trenger heller ikke å kaste hardware med minijack kun fordi mobilen ikke har det. Overgang funker fint, og komprimerer heller ikke lyden. I tillegg har ikke mobiler bra nok lydkort til å dra nytte av det dyreste lydutstyret man finner på markedet som krever kabel. Du vil ikke med andre ord ikke merke forskjell fra bluetooth og high-end med kabel på en mobil,

pga. begrensninger i lydkortet på dagens mobiler. Derfor blir det smålig å tro at kvaliteten blir dårligere eller at gammel hardware må kastes fordi dagens mobiler bruker bluetooth for lyd.

Må le av viktigperer som tror de kan så mye om lyd, og klager på mobiler som mangler minijack. Det er virkelig ikke et reelt problem. Fordi man 1) har overgang, og 2) kvaliteten på lydkortet for mobilen ikke er high-end nok til å gi ut bedre lyd enn det man kan få trådløst anyway.

Forstår ikke alt oppstyret med at minijacken fjernes. Er vel samme hylekoret som i sin de tid mente at man ikke skulle fjerne VGA eller Scart. Og samme folkene i dag som tror at HDMI er fremtiden :p

Er på høytid at minjack skrotes. Gått ut på dato for flere år siden.

Lenke til kommentar

Hardware fra 90-tallet er også fult fungerende, det betyr ikke at det er noe å ta vare på. IR er steingammelt, og utstyr og hardware som bruker IR blaster er ikke kvalitet lengre, selv om du liker å tro det.

Du er vel av den typen man finner på finn, som selger gammel hardware, og hardnakket tror at det er bra kun fordi det hadde premium pris en gang i tiden.

Man trenger heller ikke å kaste hardware med minijack kun fordi mobilen ikke har det. Overgang funker fint, og komprimerer heller ikke lyden. I tillegg har ikke mobiler bra nok lydkort til å dra nytte av det dyreste lydutstyret man finner på markedet som krever kabel. Du vil ikke med andre ord ikke merke forskjell fra bluetooth og high-end med kabel på en mobil,

pga. begrensninger i lydkortet på dagens mobiler. Derfor blir det smålig å tro at kvaliteten blir dårligere eller at gammel hardware må kastes fordi dagens mobiler bruker bluetooth for lyd.

Må le av viktigperer som tror de kan så mye om lyd, og klager på mobiler som mangler minijack. Det er virkelig ikke et reelt problem. Fordi man 1) har overgang, og 2) kvaliteten på lydkortet for mobilen ikke er high-end nok til å gi ut bedre lyd enn det man kan få trådløst anyway.

Forstår ikke alt oppstyret med at minijacken fjernes. Er vel samme hylekoret som i sin de tid mente at man ikke skulle fjerne VGA eller Scart. Og samme folkene i dag som tror at HDMI er fremtiden :p

Helt enig.

På toppen av dette vil jeg legge til at jeg var dritt lei av å måtte nøste opp ledninger hver gang jeg skulle bruke hodetelefoner. Det har vært en sann befrielse å gå over til trådløst, bare å flikke en bryter så er de klare til bruk. Lydkvaliteten er også upåklagelig, har brukt Beoplay H5 og H7 i over to og et halvt år nå, har heller ikke vært plaget av kort batterilevetid eller plagsomt mye lading.

Manglende minijack har også den sideeffekten at jeg i de fleste tilfeller slipper å donere bort telefonen min til musikk-duty på fest.

Lenke til kommentar

Typisk usaklig innlegg. Stråmann argumenter og personangrep. Finnes utstrakt bruk av IR fortsatt. smart TV har IR sensor, projektoren har IR sensor, hjemmekino reciveren har IR, Intel NUC har IR, varmepumpa har IR, selv en billig vifte har IR. Ingenting er steingammalt. Kontrollen over alt var samlet i lomma på en app. Nå leter jeg etter enten fjernkontrollen eller den gamle telefonen min som har blitt universal remote.

Ønsker uansett ikke å kaste ting som funker fint og liker ikke å ha dongeler som må taes med. Å slutt å putt meg i bås. Jeg er like mye fan av å kvitte seg med dårlige grensesnitt som du sikkert er. HDMI er noe dritt som jeg håper brenner i helvete.

Lenke til kommentar

Så alle som enten ikke vil kjøpe dyrt nytt utstyr for ingen grunn, eller som ikke vil drasse rundt med overganger i lommen til enhver anledning er et hylekor av viktigperer? Klarer du forstå konseptet at fordi noe ikke er viktig for deg personlig, er det viktig for andre?

Endret av likferd
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Opprett ny...