Dubious Skrevet 8. august 2019 Del Skrevet 8. august 2019 Først, er det lovlig? Vinduet blir dekt til så sladrespeilet blir ubrukelig og tviler på at baksetene noen gang blir satt inn, med mindre de fjerner avgiftene (Hilux Double cab) Så, noen som vet om noen gode alternativ? Har ikke søkt opp selv ennå da jeg kom på dette i dag, og det blir ikke utført før i 2021+ Bruker sladrespeilet mye mer enn sidespeilene i dag så det blir dumt å miste det.. Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 8. august 2019 Del Skrevet 8. august 2019 Ikke ekspert på området, men fant dette på lovdata. § 30-3.Speil på bil 2. Bil skal ha minst tre speil, hvorav ett skal være plassert innvendig og ett på hver side utvendig. Innvendig speil kreves dog ikke dersom bilen på grunn av bruksområde eller nødvendige konstruktive hensyn er bygd slik at speilet aldri kan brukes. https://lovdata.no/forskrift/1994-10-04-918/§30-3 Tolker det dithen at du må ha innvendig speil så lenge det er fornuftig i henhold til bilen. (Varebil ol. hvor utsikt direkte bakover er hindret av lasterom ol. går dermed klar.) Vil også tro at så lenge bilen kommer med bakspeil må dette fungere til en vis grad, men blir usikker med tanke på for eksempel last og innredning som ofte sperrer utsikt på varebiler. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 8. august 2019 Forfatter Del Skrevet 8. august 2019 Blir da pågrunn av bruksområde Skal ha ny cab bak som ikke har vindu Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 9. august 2019 Del Skrevet 9. august 2019 Dette er bobilen min, en skjerm og to kamera. Ved oppstart aktiveres skjermen og kameraet på taket, legger jeg inn revers skifter den over til kameraet som er montert nede ved skiltet. Kjempeløsning å kjøre med! Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 9. august 2019 Forfatter Del Skrevet 9. august 2019 Noe sånt jeg hadde tenkt meg ja Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå