Trengerkanskjehjelp:) Skrevet 24. desember 2003 Del Skrevet 24. desember 2003 (endret) Jeg vet veldig lite om LCD skjermer, annet en jeg har hatt CRT-skjerm i mange år. Nå har jeg bestilt Fujitsu Siemens S19-1 som er en 19" LCD skjerm. Jeg lurte på om noen har peiling på hvor god hz jeg vil kunne få på denne skjermen, eller folk som kanskje har god erfaring med LCD skjermer. På forhånd takk Endret 24. desember 2003 av Trengerkanskjehjelp:) Lenke til kommentar
HåkonN Skrevet 24. desember 2003 Del Skrevet 24. desember 2003 Hvis det virkelig er hz du mener, så har det ingen betydning på LCD-skjermer. Der er alle like. Hvis det er noen andre specs du tenker på, så må du se på Fujitsu sin hjemmeside, der står databladet til den skjermen. Evn. så kommer det en stor test av en på forumet her i januar, mulig han tar med en slik skjerm... Lenke til kommentar
Lynxman Skrevet 24. desember 2003 Del Skrevet 24. desember 2003 LCD-skjermer har et konstant lys fra en lampe bak LCD-panelet og fungerer ikke på samme måte som CRT som har en synlig oppdateringsfrekvens på selve bildet. Derfor er de flimmerfrie med mindre det er noe feil med lampen. Alle LCD-skjermer har en optimal "signalfrekvens", som regel 60Hz og det er den frekvensen man bør køre med for å unngå "tearing" i bildet (at bildet ser ut som det får et horisontalt skille i en brøkdel av et sekund). Det er den frekvensen styringen til LCD-panelet oppdaterer panelet med, kan man si. Lenke til kommentar
Trengerkanskjehjelp:) Skrevet 24. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2003 Jeg setter pris på hjelpen jeg fikk fra dere ! takk ska dere ha Ha en riktig god jul ! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå