Redaksjonen. Skrevet 8. august 2019 Del Skrevet 8. august 2019 Han eier 300 biler og motorsykler: – Det finnes knapt gode grunner til å kjøre annet enn elbil Lenke til kommentar
-=Petter=- Skrevet 8. august 2019 Del Skrevet 8. august 2019 Bare det kan komme EL-biler i noe annet enn "SUV" og "sportsbil" så er mye gjort. Veldig mange som trenger litt mer hendige biler enn som så..... 8 Lenke til kommentar
Han Far Skrevet 8. august 2019 Del Skrevet 8. august 2019 Bare det kan komme EL-biler i noe annet enn "SUV" og "sportsbil" så er mye gjort. Veldig mange som trenger litt mer hendige biler enn som så..... De to mest solgte elbilene i Norge er vel Nissan Leaf og Volkswagen e-Golf, som begge er kompakte. 6 Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 8. august 2019 Del Skrevet 8. august 2019 De to mest solgte elbilene i Norge er vel Nissan Leaf og Volkswagen e-Golf, som begge er kompakte. De har vel relativt dårlig (OK, på det beste) rekkevidde, har de ikke? 4 Lenke til kommentar
Eivind Helle Skrevet 8. august 2019 Del Skrevet 8. august 2019 De to mest solgte elbilene i Norge er vel Nissan Leaf og Volkswagen e-Golf, som begge er kompakte. De har vel relativt dårlig (OK, på det beste) rekkevidde, har de ikke? Nå har jeg kjørt e-golf siden 2015 og rekkevidde har aldri vært noen begrensning. Hva er det ellers man skal bygge hurtigladere for om ikke å sørge for at alle elbiler skal ha mulighet for å kjøre hvilken som helst tur. For meg personlig er det mer viktig at bilen er praktisk i bruk og har lavt energiforbruk. 4 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+13459 Skrevet 8. august 2019 Del Skrevet 8. august 2019 De to mest solgte elbilene i Norge er vel Nissan Leaf og Volkswagen e-Golf, som begge er kompakte. De har vel relativt dårlig (OK, på det beste) rekkevidde, har de ikke? Rekkevidde er som megapixler: Veldig viktig i salgsspråket, men ikke noe man tenker veldig mye på i daglig bruk! Personlig kjører jeg aldri mer enn 150-180 km før jeg tar en pause! Trenger derfor ikke, og slipper å betale for, 500 km range! Litt planlegging kreves, dog! Lenke til kommentar
KaOst Skrevet 8. august 2019 Del Skrevet 8. august 2019 En gubbe som eier 300 kjøretøy er åpenbart en tulling. Hvorfor skal noen bry seg om hva han sier? 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 8. august 2019 Del Skrevet 8. august 2019 En gubbe som eier 300 kjøretøy er åpenbart en tulling. Hvorfor skal noen bry seg om hva han sier? Empiri 5 Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 8. august 2019 Del Skrevet 8. august 2019 (endret) En gubbe som eier 300 kjøretøy er åpenbart en tulling. Hvorfor skal noen bry seg om hva han sier? Nok som har brydd seg om hva han sier og gjør, det gjenspeiles i bankkonto'n hans Endret 8. august 2019 av Nautica Lenke til kommentar
aklla Skrevet 8. august 2019 Del Skrevet 8. august 2019 En gubbe som eier 300 kjøretøy er åpenbart en tulling. Hvorfor skal noen bry seg om hva han sier?Man kan kanskje heller si at han er ekstremt interessert i kjøretøy og dermed antagelig uttaler seg fornuftig og med lang og bred erfaring med kjøretøy 9 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 8. august 2019 Del Skrevet 8. august 2019 En gubbe som eier 300 kjøretøy er åpenbart en tulling. Hvorfor skal noen bry seg om hva han sier? De største tullingene er vel de som spammer enhver tråd her om hvorfor de ikke vil ha elbil. I særdeleshet ikke en Tesla. Eller at hydrogen er det som gjelder framover Jeg ble ihvertfall positivt overrasket over Jay Leno her. PS. Har ikke elbil (kun elsykkel) og liker "fossilbiler" og motorsykler med "fin" lyd og høye ytelser. Litt merkelig at en Tesla *sedan* er en håndfull for selv de værste entusiastbilene på stripa (DragTimes.com). Så jo. Eldrift er nå/framtiden tipper jeg. Lenke til kommentar
Populært innlegg Comma Chameleon Skrevet 8. august 2019 Populært innlegg Del Skrevet 8. august 2019 En gubbe som eier 300 kjøretøy er åpenbart en tulling. Hvorfor skal noen bry seg om hva han sier? Hvorfor er han en tulling? Det er ikke 300 passater akkurat. Han har interessant og sjeldne biler. Prosentvis bruker han sikkert mindre penger på biler enn du bruker på bil. 12 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 8. august 2019 Del Skrevet 8. august 2019 (endret) Kunne ikke vært mer enig. Fossilbiler er antikvate samlingsobjekter som kan brukes på bane eller til søndagskos på landeveien Når det er sagt synes jeg det er tullete at F1 og annen racingsport blir rammet av "klimarestriksjoner" som i mine øyne ødelegger sporten. Endret 8. august 2019 av Theo343 Lenke til kommentar
ACYBN18O Skrevet 8. august 2019 Del Skrevet 8. august 2019 En smarting. Kjøpte en MacLaren F-1 til 800 000 dollar og har fått bud på den på 17,5 millioner dollar. En fortjeneste på 150 millioner kroner på en bil,det må være verdensrekord i avanse. 1 Lenke til kommentar
Snowleopard Skrevet 8. august 2019 Del Skrevet 8. august 2019 Bare det kan komme EL-biler i noe annet enn "SUV" og "sportsbil" så er mye gjort. Veldig mange som trenger litt mer hendige biler enn som så..... Nå er vel hverken TMS eller TMX "sportsbiler", men fornuftige familiebiler med "ufornuftig" mange krefter, som gjør at den sammenlignes med sportsbiler pga ytelsene. Og i tillegg er de vel de bilene med mest og kanskje best softwareløsninger, noe som trigger "vil ha"-refleksene til mange teknologiinteresserte. Lenke til kommentar
BeyondALL Skrevet 9. august 2019 Del Skrevet 9. august 2019 En smarting. Kjøpte en MacLaren F-1 til 800 000 dollar og har fått bud på den på 17,5 millioner dollar. En fortjeneste på 150 millioner kroner på en bil,det må være verdensrekord i avanse. Ikke rekord, sjekk hva Rowan Atkinson fikk for sin etter et krasj eller flere.. Lenke til kommentar
<generisk_navn> Skrevet 9. august 2019 Del Skrevet 9. august 2019 Bare det kan komme EL-biler i noe annet enn "SUV" og "sportsbil" så er mye gjort. Veldig mange som trenger litt mer hendige biler enn som så..... Nå er vel hverken TMS eller TMX "sportsbiler", men fornuftige familiebiler med "ufornuftig" mange krefter, som gjør at den sammenlignes med sportsbiler pga ytelsene. Og i tillegg er de vel de bilene med mest og kanskje best softwareløsninger, noe som trigger "vil ha"-refleksene til mange teknologiinteresserte. Men jeg skjønner allikevel argumentet. Det er for mange av de tidlige elbilene som har mer preg av sportsbil og/eller SUV, jeg nevner Polestar2, e-Tron, EQC, i-Pace sån rett ut av hatten. Jeg mener at produsentene utmerket godt kunne ha fokusert mer på "vanlige" biler, og det mener nok flere med meg all den tid eGolf og Leaf selger såpass bra som de gjør. 2 Lenke til kommentar
Limbeck Skrevet 9. august 2019 Del Skrevet 9. august 2019 Bare det kan komme EL-biler i noe annet enn "SUV" og "sportsbil" så er mye gjort. Veldig mange som trenger litt mer hendige biler enn som så..... Hva med Leaf? 1 Lenke til kommentar
Limbeck Skrevet 9. august 2019 Del Skrevet 9. august 2019 Helt enig. Om man ikke har elbil idag så er det fordi de ikke vil. 3 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 9. august 2019 Del Skrevet 9. august 2019 Helt enig. Om man ikke har elbil idag så er det fordi de ikke vil. Eller fordi de ikke kan... Da er vi tilbake til start.. 4 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå