steinjarle Skrevet 8. august 2019 Del Skrevet 8. august 2019 Norsk startup lanserer elbil med drømmespesifikasjoner Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 8. august 2019 Del Skrevet 8. august 2019 Fire gir, interessant. Håper de suksess, men det er fortsatt noe herk å være grunder i Norge. 2 Lenke til kommentar
Populært innlegg Espen Hugaas Andersen Skrevet 8. august 2019 Populært innlegg Del Skrevet 8. august 2019 Hadde vært litt lettere å ta de seriøst om de hadde noenting på plass før de lanserte bilen. Som: - Finansiering - Ansatte - Fabrikk - Samarbeidspartnere - Prototyper - En realistisk plan 10 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 8. august 2019 Del Skrevet 8. august 2019 Good luck, have fun. Kom tilbake når dere har en prototype. 2 Lenke til kommentar
Snøspade Skrevet 8. august 2019 Del Skrevet 8. august 2019 Dårlig vane å bruke . (eller , ) som tusen-skilletegn. ISO-standarden sier det bør unngås, da begge kan brukes som desimal-skilletegn (selv om komma er det foretrukne ihht. ISO-8601). Fra Wikipedia: The 22nd General Conference on Weights and Measures declared in 2003 that "the symbol for the decimal marker shall be either the point on the line or the comma on the line". It further reaffirmed that "numbers may be divided in groups of three in order to facilitate reading; neither dots nor commas are ever inserted in the spaces between groups (e.g. 1 000 000 000,00). ISO-8601 also stipulates normative notation based on SI conventions, adding that the comma is preferred over the full stop. [24] 6 Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 8. august 2019 Del Skrevet 8. august 2019 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1851406&page=1 Dette enkeltmannsforetaket er allerede diskutert og fniset av her på forumet. 3 Lenke til kommentar
oophus Skrevet 8. august 2019 Del Skrevet 8. august 2019 Hadde vært litt lettere å ta de seriøst om de hadde noenting på plass før de lanserte bilen. Som: - Finansiering - Ansatte - Fabrikk - Samarbeidspartnere - Prototyper - En realistisk plan + at det er et enkeltpersonsforetak, og mannen er vell direkte ut fra studiene? Dette ser ut som ei bachelors/masters oppgave mer enn noe annet. 3 Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 8. august 2019 Del Skrevet 8. august 2019 Dårlig vane å bruke . (eller , ) som tusen-skilletegn. ISO-standarden sier det bør unngås, da begge kan brukes som desimal-skilletegn (selv om komma er det foretrukne ihht. ISO-8601). Fra Wikipedia: The 22nd General Conference on Weights and Measures declared in 2003 that "the symbol for the decimal marker shall be either the point on the line or the comma on the line". It further reaffirmed that "numbers may be divided in groups of three in order to facilitate reading; neither dots nor commas are ever inserted in the spaces between groups (e.g. 1 000 000 000,00). ISO-8601 also stipulates normative notation based on SI conventions, adding that the comma is preferred over the full stop. [24] Dette er litt off topic, men jeg mener å huske at det var Norsk Journalistlag som har "bestemt" at norske journalister skal bruke punktum og ikke mellomrom mellom store tall. På samme måte som amerikanske journalister ofte bruker komma. Er ellers enig at det bør brukes ISO standard. 2 Lenke til kommentar
Z444G7AM Skrevet 8. august 2019 Del Skrevet 8. august 2019 jeg tror journalisten her ble litt for revet med.. tror nok det hadde vært smartest å vente litt før en gikk ut offentlig. 3 Lenke til kommentar
Dovakin Skrevet 8. august 2019 Del Skrevet 8. august 2019 Dårlig vane å bruke . (eller , ) som tusen-skilletegn. ISO-standarden sier det bør unngås, da begge kan brukes som desimal-skilletegn (selv om komma er det foretrukne ihht. ISO-8601). Fra Wikipedia: The 22nd General Conference on Weights and Measures declared in 2003 that "the symbol for the decimal marker shall be either the point on the line or the comma on the line". It further reaffirmed that "numbers may be divided in groups of three in order to facilitate reading; neither dots nor commas are ever inserted in the spaces between groups (e.g. 1 000 000 000,00). ISO-8601 also stipulates normative notation based on SI conventions, adding that the comma is preferred over the full stop. [24] Jeg tror heller at det er 4,807 millimeter lang, 2,226 millimeter bred og 1,401 millimeter høy. En sinnsykt liten mikrobil laget med en ekrem nøyaktighet (1 nanometer). 6 Lenke til kommentar
Populært innlegg nessuno Skrevet 8. august 2019 Populært innlegg Del Skrevet 8. august 2019 (endret) "Lanserer elbil". Ingen faktisk bil, 4 gir (wtf?!), induksjonslading (!!), modulær... batteri, mkay... "selskapet" har omtrent ingen ansatte, "bilen" er en 3d-render og spesifikasjonene kan bli endret ja... men de aksepterer forhåndsbestillinger. Ok la meg se jeg "lanserer" turer til Mars. Tar imot forhåndsbestillinger á 1mrd NOK per hode. Raketten blir også "lansert" snart etter jeg er ferdig med MS Paint. Oppskytingsrampe, selve fatøyet, planen.... ikke spør vanskelig, bare forhåndabestill. ALT kan bli endret når som helst uten forvarsel. Ikke gidd å spørre noe heller, er opptatt, kan ikke kommentere noe. Dette var dagens ?? Ser at siden TU kjøpte HW/TEK så har man begynt å fronte pølsevev fake news her også. Endret 8. august 2019 av nessuno 13 Lenke til kommentar
Yper-Sound Skrevet 8. august 2019 Del Skrevet 8. august 2019 Den norske versjonen av nigeriabrev? En snøball i h...... har bedre fremtidsutsikter enn denne fantasien her. 5 Lenke til kommentar
plankeby Skrevet 8. august 2019 Del Skrevet 8. august 2019 (endret) Ikke rart klikkagn overskriften er forvirrende. Det manglet bare ett ord i overskriften for å gi riktig mening: "Norsk startup lanserer elbil IDÉ med drømmespesifikasjoner" De har laget en pen hjemmeside, grenser nesten til svindel å kunne reservere bil. Det gir inntrykk av at alt er klart til produksjon om svært kort tid. Endret 8. august 2019 av plankeby 3 Lenke til kommentar
BizzyX78 Skrevet 8. august 2019 Del Skrevet 8. august 2019 Dårlig vane å bruke . (eller , ) som tusen-skilletegn. ISO-standarden sier det bør unngås, da begge kan brukes som desimal-skilletegn (selv om komma er det foretrukne ihht. ISO-8601). Fra Wikipedia: The 22nd General Conference on Weights and Measures declared in 2003 that "the symbol for the decimal marker shall be either the point on the line or the comma on the line". It further reaffirmed that "numbers may be divided in groups of three in order to facilitate reading; neither dots nor commas are ever inserted in the spaces between groups (e.g. 1 000 000 000,00). ISO-8601 also stipulates normative notation based on SI conventions, adding that the comma is preferred over the full stop. [24] Jeg tror heller at det er 4,807 millimeter lang, 2,226 millimeter bred og 1,401 millimeter høy. En sinnsykt liten mikrobil laget med en ekrem nøyaktighet (1 nanometer). - Mulig jeg har misforstått, men den nøyaktigheten... Var det relatert til legden, bredden og/eller høyden? Lenke til kommentar
Feenyx Skrevet 8. august 2019 Del Skrevet 8. august 2019 Overdrive er verken nytt eller revolusjonerende: https://en.wikipedia.org/wiki/Overdrive_(mechanics) Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 8. august 2019 Del Skrevet 8. august 2019 Jeg lanserer herved en flyvende bil som går på hydrogen som produseres av fuktigheten i luften. Lar meg intervjue for TU om dette høres interessant ut. 1 Lenke til kommentar
Maxopp Skrevet 8. august 2019 Del Skrevet 8. august 2019 (endret) Jeg har funnet opp en transporter som i Star Trek, hvis jeg får 10 million kan jeg kanskje bygge en så kan jeg komme tilbake om 10 år å si at det ikke var fysisk mulig. Endret 8. august 2019 av Maxopp 1 Lenke til kommentar
Dean Lionels Skrevet 9. august 2019 Del Skrevet 9. august 2019 (endret) Endret 9. august 2019 av Dean Lionels Lenke til kommentar
Dean Lionels Skrevet 9. august 2019 Del Skrevet 9. august 2019 (endret) Endret 9. august 2019 av Dean Lionels Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 9. august 2019 Del Skrevet 9. august 2019 Altså ein konseptbil som mest sannsynleg aldri vil sjå dagens lys. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå