divad Skrevet 8. august 2019 Del Skrevet 8. august 2019 Hei, skulle trengt å visst detaljer som legger seg i bilder om når bilde jeg har fått tilsendt på SMS er tatt. Det dreier seg om bevisførsel, men har en mistanke om at bildet er tatt i etterkant og forsøkt brukt som «bevis» for en hendelse datert tilbake i tid. Er ikke noe straffbart, dreier seg om en utleier som vil ha litt av depositumspengene. Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 8. august 2019 Del Skrevet 8. august 2019 Her bør du kreve å få tilsendt originalbildet, ellers bør du tilbakevise alle slike krav. Er veldig usikker på om et jpg-bilde fra en mms inneholder noe exif-data (informasjon om dato, hvilken kameramodell, etc) overhodet. Og selv om et bilde skulle inneholde exif, så er det meget enkelt å manipulere. Bare sånn for eksempelets skyld: Hvis jeg skal "bevise" at det har landet en ufo på taket mitt, så er første regel å gjøre bildefila så lita som mulig og sette komprimeringsgraden til jpg-fila nær maksimum. Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 8. august 2019 Del Skrevet 8. august 2019 Det er ikke bevisverdig uansett, metadata på filer kan manipuleres. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå