MultiGamerClub Skrevet 8. august 2019 Del Skrevet 8. august 2019 Kjøpte et Razer Chroma V2 (Yellow-taster) tastatur den 12 desember 2018, opplever nå at tastaturet er defekt (Kjent hvit flicker som oppstår ved numpad, razer har ikke utgitt en fiks på dette siden det kom ut.) Hvordan går jeg fram på butikken og spør om et nytt tastatur / mulig og fikse? Tror jeg kjøpte det på Teknik magasinet på DownTown i porsgrunn, men hvordan spør jeg egentlig om de kan sjekke det i systemene sine? Litt usikker på akkurat dette området. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 8. august 2019 Del Skrevet 8. august 2019 Du tar kontakt med butikken, gir de tastatur og kvittering(eller annet kjøpsbevis) og sier at du ønsker å reklamere fordi at "...". Lenke til kommentar
MultiGamerClub Skrevet 8. august 2019 Forfatter Del Skrevet 8. august 2019 Du tar kontakt med butikken, gir de tastatur og kvittering(eller annet kjøpsbevis) og sier at du ønsker å reklamere fordi at "...". Vil kjøpsbevis fra nettbanken (Dagen jeg kjøpte tastaturet) være nok bevis? Lenke til kommentar
nomore Skrevet 8. august 2019 Del Skrevet 8. august 2019 Hva står det på transaksjonen? Lenke til kommentar
MultiGamerClub Skrevet 8. august 2019 Forfatter Del Skrevet 8. august 2019 Hva står det på transaksjonen? Varekjøp Teknikmagasinet Ulefossvn 32 Skien Dato 12.12 kl. 19.09 13. des 1.790,00 Kunne sverge det var den tolvte men.. Står tydeligvis 13 desember 2018. Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 8. august 2019 Del Skrevet 8. august 2019 Er ikke uvanlig at nettbanken trekker pengene 1-2 dager etter du faktisk har handlet. I utgangspunktet er ikke bankutskriften en gyldig kvittering, men med litt kundeservice så godtar de fleste butikker dette dersom de har salg på den varen på samme dag (evt dagen før). Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 8. august 2019 Del Skrevet 8. august 2019 Varekjøp Teknikmagasinet Ulefossvn 32 Skien Dato 12.12 kl. 19.09 13. des 1.790,00 Kunne sverge det var den tolvte men.. Står tydeligvis 13 desember 2018. Står betyr at det er kjøpt 12.12 kl. 19.09, og bokført 13. des. Dette er ikke en gyldig kvittering, men en sansynliggjøring av kjøpet som gjør at butikken burde kunne finne kvitteringen. 1 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 9. august 2019 Del Skrevet 9. august 2019 om de gidder å finne kvitteringen er en annen sak, noe som er ytterst tvilsomt Lenke til kommentar
3irik Skrevet 9. august 2019 Del Skrevet 9. august 2019 Du har bevist over enhver rimelig tvil at du har kjøpt tastaturet der. Siden du kan vise til bankutskrift kan de ikke nekte reklamasjon, og det er veldig lite sannsynlig at de kommet til å prøve seg på noe. 3 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 9. august 2019 Del Skrevet 9. august 2019 Med mindre de hadde noe annet som kostet 1790 Lenke til kommentar
Llandari Skrevet 9. august 2019 Del Skrevet 9. august 2019 (endret) Med mindre de hadde noe annet som kostet 1790 Det hjelper ikke. Det heter at man skal sannsynliggjøre kjøpet, ikke bevise det. Endret 9. august 2019 av Llandari 3 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 9. august 2019 Del Skrevet 9. august 2019 Tja når jeg snakker med elkjøp\power og clasohlson sier de må ha kvittering selv om den sendes til reprasjon, ganske tåpelig og dårlig kundeservice men de vil jo tjene penger og være vanskelige så derfor. Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 9. august 2019 Del Skrevet 9. august 2019 Nåja.. jeg jobbet i en svær bedrift med masse reklamasjoner, og juristene våre var veldig tydelige på ingen kvittering -> ingen sak. Syns ikke det er så urimelig egentlig. Som Dubious er inne på, det kan være mange varer som koster det samme. Bedriften må jo vite at de har solgt deg det du klager på ... Det lar seg vel gjøre å spore opp kvitteringen ut fra bankutskriften, alt sånt blir jo registrert i internsystemer nå om dagen. Spørsmålet er hvorfor DE skal gidde å bruke tid på å bevise at DU har handlet.. I et kundeserviceperspektiv, helt klart. I et effektivitetsperspektiv, hold orden på sakene dine sjøl.. Men. Kontakt butikken, legg frem saken, så får du ta det derfra. Ingen vits i å ta sorger på forskudd. Kan godt hende det ordner seg uten noe stress. 1 Lenke til kommentar
3irik Skrevet 9. august 2019 Del Skrevet 9. august 2019 (endret) Spørsmålet er hvorfor DE skal gidde å bruke tid på å bevise at DU har handlet.. I et kundeserviceperspektiv, helt klart. I et effektivitetsperspektiv, hold orden på sakene dine sjøl.. De skal bruke tid på det fordi det er rimelig å anta at du har kjøpt den tingen når du har bankutskrift som matcher med påstått kjøpsdato. Dersom de mener noe annet må de rote frem sterkere bevis enn du har presentert. Endret 9. august 2019 av 3irik Lenke til kommentar
Takk for meg Skrevet 10. august 2019 Del Skrevet 10. august 2019 Tja når jeg snakker med elkjøp\power og clasohlson sier de må ha kvittering selv om den sendes til reprasjon, ganske tåpelig og dårlig kundeservice men de vil jo tjene penger og være vanskelige så derfor. Mulig CO og elkjøp ikke gjør det nå, men de var tilsynelatende behjelpelig for 8 år siden Lenke til kommentar
flageborg Skrevet 10. august 2019 Del Skrevet 10. august 2019 (endret) Uansett.......ved kjøp av produkter på ex. Elkjøp, med forventet levetid på mer enn 5 år er det fornuftig å be om registrering av kjøpet på din "konto" i kassen hvis det ikke utføres automatisk, slik at du mottar en elektronisk faktura til din epost. Et tastatur i den prisklassen du her nevner bør man reklamere på når det i tillegg er innenfor garantiperioden. Endret 10. august 2019 av flageborg Lenke til kommentar
aomt Skrevet 10. august 2019 Del Skrevet 10. august 2019 Nåja.. jeg jobbet i en svær bedrift med masse reklamasjoner, og juristene våre var veldig tydelige på ingen kvittering -> ingen sak. Syns ikke det er så urimelig egentlig. Som Dubious er inne på, det kan være mange varer som koster det samme. Bedriften må jo vite at de har solgt deg det du klager på ... Det lar seg vel gjøre å spore opp kvitteringen ut fra bankutskriften, alt sånt blir jo registrert i internsystemer nå om dagen. Spørsmålet er hvorfor DE skal gidde å bruke tid på å bevise at DU har handlet.. I et kundeserviceperspektiv, helt klart. I et effektivitetsperspektiv, hold orden på sakene dine sjøl.. Men. Kontakt butikken, legg frem saken, så får du ta det derfra. Ingen vits i å ta sorger på forskudd. Kan godt hende det ordner seg uten noe stress. Jus og kundeservice er to vidt forskjellige ting. Om eg opplever dårlig kundeservice, selv om den er 100% i takt med jus, så kommer eg "aldri" tilbake til den sjappa. Fråråder venner/bekjente å handle der heller. Når TS gir både dato, sum, vare (og den står mest sansynlig på hans navn óg), det tar ikkje meir enn 1min å skrive ut nytt kvittering. Idiotisk å være vanskelig og miste kunden. Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 10. august 2019 Del Skrevet 10. august 2019 (endret) Ikke uenig med deg. Elektrobutikker har en fordel med at de gjerne registrerer kjøpet på navn i sine systemer. Det er ikke alle som gjør det. Så kan det hende at kunden har handlet flere varer samtidig, så beløpet på utskriften ikke stemmer overens med prisen på varen det reklameres på. Da kan det fort ta mer enn "ett minutt" å finne kvitteringen. Det er god service å gjøre det likevel, men jeg har faktisk forståelse for at noen ikke gjør det. Endret 10. august 2019 av :utakt Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 11. august 2019 Del Skrevet 11. august 2019 nå står det i loven at kunden skal sansynliggjøre kjøpet. kontoutskrift er da bevis nokk når den inneholder kl slett, dato, stedet og pris som stemmer overens med varens salgssum. 2 Lenke til kommentar
MultiGamerClub Skrevet 18. august 2019 Forfatter Del Skrevet 18. august 2019 Står betyr at det er kjøpt 12.12 kl. 19.09, og bokført 13. des. Dette er ikke en gyldig kvittering, men en sansynliggjøring av kjøpet som gjør at butikken burde kunne finne kvitteringen. Driver og snakker med support, får bare håpe på det beste og løse det ettersom jeg er ganske lei blinkingen av tastaturet.. Snakket med razer support også, er en programvare / spesifikt defekt feil på akkurat disse tastaturene tydeligvis.. Irriterende nok men får bare håpe det blir løst via svenske support dude jeg har fått.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå