Gå til innhold

Tastaturet jeg kjøpte i Desember 2018 er defekt, hva gjør jeg?


Anbefalte innlegg

Kjøpte et Razer Chroma V2 (Yellow-taster) tastatur den 12 desember 2018, opplever nå at tastaturet er defekt (Kjent hvit flicker som oppstår ved numpad, razer har ikke utgitt en fiks på dette siden det kom ut.)

 

Hvordan går jeg fram på butikken og spør om et nytt tastatur / mulig og fikse?

 

Tror jeg kjøpte det på Teknik magasinet på DownTown i porsgrunn, men hvordan spør jeg egentlig om de kan sjekke det i systemene sine? Litt usikker på akkurat dette området.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er ikke uvanlig at nettbanken trekker pengene 1-2 dager etter du faktisk har handlet.

I utgangspunktet er ikke bankutskriften en gyldig kvittering, men med litt kundeservice så godtar de fleste butikker dette dersom de har salg på den varen på samme dag (evt dagen før).

Lenke til kommentar
Varekjøp Teknikmagasinet Ulefossvn 32 Skien Dato 12.12 kl. 19.09 13. des 1.790,00 

 

Kunne sverge det var den tolvte men.. Står tydeligvis 13 desember 2018.

Står betyr at det er kjøpt 12.12 kl. 19.09, og bokført 13. des.

 

Dette er ikke en gyldig kvittering, men en sansynliggjøring av kjøpet som gjør at butikken burde kunne finne kvitteringen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nåja.. jeg jobbet i en svær bedrift med masse reklamasjoner, og juristene våre var veldig tydelige på ingen kvittering -> ingen sak. Syns ikke det er så urimelig egentlig. Som Dubious er inne på, det kan være mange varer som koster det samme. Bedriften må jo vite at de har solgt deg det du klager på ... 

 

Det lar seg vel gjøre å spore opp kvitteringen ut fra bankutskriften, alt sånt blir jo registrert i internsystemer nå om dagen. Spørsmålet er hvorfor DE skal gidde å bruke tid på å bevise at DU har handlet.. I et kundeserviceperspektiv, helt klart. I et effektivitetsperspektiv, hold orden på sakene dine sjøl.. 

 

Men. Kontakt butikken, legg frem saken, så får du ta det derfra. Ingen vits i å ta sorger på forskudd. Kan godt hende det ordner seg uten noe stress. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Spørsmålet er hvorfor DE skal gidde å bruke tid på å bevise at DU har handlet.. I et kundeserviceperspektiv, helt klart. I et effektivitetsperspektiv, hold orden på sakene dine sjøl..

 

De skal bruke tid på det fordi det er rimelig å anta at du har kjøpt den tingen når du har bankutskrift som matcher med påstått kjøpsdato. Dersom de mener noe annet må de rote frem sterkere bevis enn du har presentert. Endret av 3irik
Lenke til kommentar

Uansett.......ved kjøp av produkter på ex. Elkjøp, med forventet levetid på mer enn 5 år er det fornuftig å be om registrering av kjøpet på din "konto" i kassen hvis det ikke utføres automatisk, slik at du mottar en elektronisk faktura til din epost. Et tastatur i den prisklassen du her nevner bør man reklamere på når det i tillegg er innenfor garantiperioden.

Endret av flageborg
Lenke til kommentar

Nåja.. jeg jobbet i en svær bedrift med masse reklamasjoner, og juristene våre var veldig tydelige på ingen kvittering -> ingen sak. Syns ikke det er så urimelig egentlig. Som Dubious er inne på, det kan være mange varer som koster det samme. Bedriften må jo vite at de har solgt deg det du klager på ... 

 

Det lar seg vel gjøre å spore opp kvitteringen ut fra bankutskriften, alt sånt blir jo registrert i internsystemer nå om dagen. Spørsmålet er hvorfor DE skal gidde å bruke tid på å bevise at DU har handlet.. I et kundeserviceperspektiv, helt klart. I et effektivitetsperspektiv, hold orden på sakene dine sjøl.. 

 

Men. Kontakt butikken, legg frem saken, så får du ta det derfra. Ingen vits i å ta sorger på forskudd. Kan godt hende det ordner seg uten noe stress. 

 

Jus og kundeservice er to vidt forskjellige ting. 

 

Om eg opplever dårlig kundeservice, selv om den er 100% i takt med jus, så kommer eg "aldri" tilbake til den sjappa. Fråråder venner/bekjente å handle der heller.

 

Når TS gir både dato, sum, vare (og den står mest sansynlig på hans navn óg), det tar ikkje meir enn 1min å skrive ut nytt kvittering. Idiotisk å være vanskelig og miste kunden. 

Lenke til kommentar

Ikke uenig med deg. Elektrobutikker har en fordel med at de gjerne registrerer kjøpet på navn i sine systemer.

 

Det er ikke alle som gjør det. Så kan det hende at kunden har handlet flere varer samtidig, så beløpet på utskriften ikke stemmer overens med prisen på varen det reklameres på. Da kan det fort ta mer enn "ett minutt" å finne kvitteringen.

 

Det er god service å gjøre det likevel, men jeg har faktisk forståelse for at noen ikke gjør det.

Endret av :utakt
Lenke til kommentar

Står betyr at det er kjøpt 12.12 kl. 19.09, og bokført 13. des.

 

Dette er ikke en gyldig kvittering, men en sansynliggjøring av kjøpet som gjør at butikken burde kunne finne kvitteringen.

Driver og snakker med support, får bare håpe på det beste og løse det ettersom jeg er ganske lei blinkingen av tastaturet.. Snakket med razer support også, er en programvare / spesifikt defekt feil på akkurat disse tastaturene tydeligvis.. Irriterende nok men får bare håpe det blir løst via svenske support dude jeg har fått..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...