Gå til innhold

Apple blokkerer uautoriserte batteribytter

Anbefalte innlegg

Hva annet burde stått der, mener du?

Det kunne stått ingenting på batterihelse linjen som du foreslå selv eller de kunne latt det stå et spørsmålstegn der bare for å signalisere at det var noe uvanlig under batterihelse menyen.

Jeg har slett ikke kommet med feilinformasjon, og står 100% inne for alt jeg har sagt i diskusjonstråden. Nå tror jeg du skal stoppe opp, ta en god titt i speilet, og tenke over din egen rolle og den feilinformasjonen du selv har postet i denne tråden, før du begynner å peke fingeren på andre...

Jeg har ingen problemer med å innrømme at jeg har tatt feil når det kommer til den første feilmeldinga jeg la ut men når du totalt later som at "service" ikke er et tema og heller viser til under menyen, ja da er du ikke 100% ærlig.

Jeg har nå lagt ut en skjermdump av hva temaet handler om så da burde det ikke være noe tvil.

Hva har forresten min rolle vært mener du?

Jessa Jones er en imponerende dame, og en av spesialistene i redding/rekonstruksjon av data, som jeg refererte til tidligere. Som sagt, Flott at det finnes noen slike, som kan redde stumpene for skjødesløse mennesker, mot klekkelig betaling selvsagt... ;)

Men jeg ser fortsatt ikke relevansen i forhold til diskusjonen om batteriservice, så du får ha en fortsatt god helg.

Kalte du nettop ansatte ved et autorisert apple verksted som følger apples retningslinjer for skjødesløse mennesker?

Litt merkelig at du faktisk bruker eksakt samme setning og ordlegging som på forige side helt ned til antall punktum og smily.

Flott at det finnes noen slike, som kan redde stumpene for skjødesløse mennesker, mot klekkelig betaling selvsagt... ;)

Som du sikkert vet har Jessa flere videoer ute der hun plukker opp bitene etter kunder som har hatt et besøk hos apple autoriserte verksteder.

Litt merkelig at ikke et autorisert verksted mot betaling kan utbedre noe et 3. parts verksted som har lært seg dette på egenhånd kan utføre uten å ha tilgang til alle verktøy og kunskap apple har om sine egne priodukter.

Intet mindre en fantastisk hoderystende uavhengig om de har ansvaret for det eller ikke.

Apple vil ikke hjelpe kunder med silke problemer og de vil ikke la noen andre gjøre det heller.

Og hva videoen hadde med batteriservice så handlet den jo om et batteri/kontrollerproblem som det autoriserte verkstedet ikke hadde kompetanse til å fikse uten at det nødvendigvis ikke handlet om det nyeste temaet med service.

Men for å sammenligne med noe annet alle kjenner til så blir det litt som å ta bilen din på et ikke merkeverksted for et oljeskift uten at de kan nullstille varselet på displayet for oljeskift for det kan kun (insert brand) gjøre.

Du kan fint kjøre med dette varselet om du bytter oljen etter foreskrevne intervaller men varselet vil fortsatt stå der.

Nå får heldigvis ikke bilindustrien lov til å holde på slik så et hvert autorisert bilverksted får tilgang til verktøyene som trenges uten å måtte være en franchise for det aktuelle merket for å nullstille slike varsler.

Endret av perpyro
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Helledussen noen er hårsår når det gjelder Apple-kritikk.

Fakta er at Apple strekker seg lenger enn nødvendig for å kneble reparatører som ikke er ansatt av de selv.

Kunne hatt forståelse hvis det gjaldt uoriginale batterier.

Bortforklaringer fra fans som aksepterer at Apple utnytter sin posisjon, viser bare hvor blinde enkelte fans er.

• Liker 2
Lenke til kommentar
  • Opprett ny...