Gå til innhold

WD80 som ikke lar seg formatere

Anbefalte innlegg

Installerte en WD80GB 7200rpm hard disk på maskinen min her for ikke så lenge siden, men jeg får ikke formatert den. Den sitter i en ganske gammel maskin, men jeg har ved hjelp av en boot disket fra WD gjort den om fra ATA100 til ATA60 hvilket skal fungere. Win2k finner harddisken, men aldri i hverden om Win2k vil formatere den. måtte sette inn den gamle 8GB disken i steden og det er ikke spesielt gøy når jeg har adsl med 1Mbbit nedlasting. har jo fylt den disken for lenge siden

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har vel ikke så mye å si men jeg kan jo slenge med info om at det er en Caviar disk. Ellers kan jeg si at det er Intel Celeron 300 prosessor på maskinen 288MB RAM. Bruker maskinen kun som en FTP/Web server for jeg har en Laptop som har OK ytelse for mitt bruk

Lenke til kommentar

Jge har hatt et lignende problem med en identisk disk, og problemet viste seg å skyldes feil på DMA-diver til mitt Epox 8kha+. Med nye drivere oppfører disken seg eksemplarisk.

Vet altså ikke om det er drivere eller hva, men antar at det kanskje ikke er noe i veien med disken (det visste du vel) men at den derimot tydeligvis er ganske kresen på drivere/DMA eller hva det nå egentlig var som utløste problemet.

Maksinen min fungerte nemmelig eksemplarisk med en 30Gb DMA100 Seagate disk, men ville ikke ha noe med den WD-disken å gjøre i det hele tatt en stund.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...