scandalnavia Skrevet 27. oktober 2019 Del Skrevet 27. oktober 2019 (endret) Har ikke mulighet for å sjekke ut telefonen i butikk da jeg er på reisejobb. Noen har kjøpt Note 10 pluss i farge aura glow? Hva syntes du om den fargen kontra svart? Eg syntes den fargen så veldig spennende ut, men har alltid syntes svart er så "clean". Noen som ellers har noen erfaringer med telefonen? Screen on time og virker in-screen fingerskanneren godt? Er blitt så glad i iris-skanneren på min Note 8. Men denne telefonen er knust og kan da like godt byttes ut med ny Jeg har hatt Note10+ i 3 uker ca, hadde dårlig screen on time i begynnelsen, men den begynner å komme seg nå. Samsung telefoner har ofte dårlig batteri første uka eller når man akkurat har resatt telefonene. Har hatt 8 timer screen time, da sparer jeg ikke på oppløsning og lysstyrke, men streamer ikke noe særlig filmer og lingnede. Akkurat nå har jeg 20%, da var mobilen fulladet fredag kveld i 10 tiden, etter det har jeg brukt: Chrome i 2.45 timer Facebook i 1 time Snapchat i 35 minutter FPL i 50 minutter Voice Calls 1.5 timer Youtube i 2.50 timer Nå hører det med at jeg via ADB har slettet ganske mye bloatware og ting som går i bakgrunnen som jeg aldri bruker, cirka 100 apk'er. Bruker også Naptime (har slutta å bruke Greenify). Jeg synes denne telefonen har veldig bra batteritid, har ingen problemer med å få den til å vare i et par dager med normalt bruk. Fingerscanneren virker bra, men jeg har på både iris og fingerscan, så eneste jeg kan si er at den åpner seg rask. Men jeg har opplevd i senga å må trykke to ganger på fingerscann, jeg synes også den fungerer bedre på den første fingerne man scanner enn den andre man legger inn. Telefonen er helt king kong den, en av de bedre jeg har hatt. Nå kom jeg fra en iPhone XS Max, og før det en Samsung S9 Plus, jeg pleier å ha annenhver iOS og Android. Mest fordi jeg ikke klarer å gå så mye mer enn et år uten å fikle med telefonen min, og da må jeg ha Android. Når dette er sagt er den siste Andorid mobilen jeg roota S9, jeg ser ikke så mye grunn til dette lenger da mye kan gjøres via ADB. Dessuten synes jeg One Ui nå har blitt veldig bra og det fungerer godt rett ut av esken. Min Note er svart, men det er nesten et blåskjær i svartfargen, veldig fin. Har ikke så mye å si da jeg bruker det Samsung skinndekslet uansett. Jeg har fortsatt på skjermbeskytteren som er innstallert på telefonen fra fabrikk, denne er av meget god kvalitet. Endret 27. oktober 2019 av luly 1 Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 29. oktober 2019 Del Skrevet 29. oktober 2019 Gikk fra en OnePlus 7 pro 12/256 til note plus 12/256 og lite imponert så langt. Batteriet også . Hatt telefonen ca en uke. Hvilken ting er det du har fjernet ? Kanskje det hjelper på min også Lenke til kommentar
scandalnavia Skrevet 30. oktober 2019 Del Skrevet 30. oktober 2019 (endret) Gikk fra en OnePlus 7 pro 12/256 til note plus 12/256 og lite imponert så langt. Batteriet også . Hatt telefonen ca en uke. Hvilken ting er det du har fjernet ? Kanskje det hjelper på min også Lista mi har blitt ganske lang, men jeg får helt spæder av å ha masse ting på mobilen som jeg ikke bruker... Sikkert noe som henger igjen etter årene jeg holdt på som developer. Jeg synes ikke alle i alle her inne skal sette opp ADB å gå rett inn å copy paste denne listen, for da forsvinner ting dere kanskje bruker til daglig, men som jeg ikke bruker! Uansett er dette det jeg har tatt bort eller deaktivert. Har ikke sortert scripte enda og har heller ikke skrevet noe beskrivelse av hva linjene er eller gjør, mange av dem sier seg selv. Og avinstalerer noe er det ingen vei tilbake så fremt man ikke har tatt ut apk'en og lagret den, samt har mulighet til å sideloade den igjen hvis det var noe man ''ville bruke'' alikevel. pm uninstall --user 0 flipboard.boxer.app pm uninstall --user 0 com.samsung.vvm.se pm uninstall --user 0 com.samsung.android.app.tips pm uninstall --user 0 com.samsung.SMT pm uninstall --user 0 com.samsung.sree pm uninstall --user 0 com.dsi.ant.sample.acquirechannels pm uninstall --user 0 com.dsi.ant.service.socket pm uninstall --user 0 com.dsi.ant.server pm uninstall --user 0 com.dsi.ant.plugins.antplus pm uninstall --user 0 com.android.egg pm uninstall --user 0 com.android.dreams.phototable pm uninstall --user 0 com.sec.android.widgetapp.samsungapps pm uninstall --user 0 com.samsung.android.mateagent pm uninstall --user 0 com.sec.android.easyMover.Agent pm uninstall --user 0 com.android.dreams.basic pm uninstall --user 0 com.samsung.android.app.watchmanagerstub pm uninstall --user 0 com.sec.android.daemonapp pm uninstall --user 0 com.samsung.android.app.social pm uninstall --user 0 com.samsung.vvm pm uninstall --user 0 com.samsung.android.fast pm uninstall --user 0 com.sec.android.desktopmode.uiservice pm uninstall --user 0 com.samsung.desktopsystemui pm uninstall --user 0 com..sec.android.app.desktoplauncher pm uninstall --user 0 com.sec.android.desktopcommunity pm uninstall --user 0 com.microsoft.skydrive pm uninstall --user 0 com.vzw.apnlib pm uninstall --user 0 com.samsung.android.wellbeing pm uninstall --user 0 com.samsung.android.da.daagent pm uninstall --user 0 com.android.bips pm uninstall --user 0 com.google.android.printservice.recommendation pm uninstall --user 0 com.android.printspooler pm uninstall --user 0 com.samsung.android.email.provider pm uninstall --user 0 com.wsomacp pm uninstall --user 0 com.samsung.android.game.gamehome pm uninstall --user 0 com.enhance.gameservice pm uninstall --user 0 com.samsung.android.game.gametools pm uninstall --user 0 com.samsung.android.game.gos pm uninstall --user 0 com.samsung.android.gametuner.thin pm uninstall --user 0 com.sec.android.app.sbrowser pm uninstall --user 0 com.samsung.android.app.sbrowseredge pm uninstall --user 0 com.samsung.android.hmt.vrsvc pm uninstall --user 0 com.samsung.android.app.vrsetupwizardstub pm uninstall --user 0 com.samsung.android.hmt.vrshell pm uninstall --user 0 com.google.vr.vrcore pm uninstall --user 0 com.samsung.android.kidsinstaller pm uninstall --user 0 com.samsung.android.app.camera.sticker.facearavatar.preload pm uninstall --user 0 com.sec.android.app.kidshome pm uninstall --user 0 com.samsung.android.app.ledbackcover pm uninstall --user 0 com.sec.android.cover.ledcover pm uninstall --user 0 com.samsung.android.service.peoplestripe pm uninstall --user 0 com.sec.android.app.dexonpc pm uninstall --user 0 com.sec.android.app.desktoplauncher pm uninstall --user 0 com.sec.android.app.dexonpc pm uninstall --user 0 com.google.android.setupwizard pm uninstall --user 0 com.samsung.app.appsedge pm uninstall --user 0 com.sec.android.app.bluetoothtest pm uninstall --user 0 com.android.bookmarkprovider pm uninstall --user 0 com.sec.enterprise.mdm.services.simpin pm uninstall --user 0 com.google.android.googlequicksearchbox pm uninstall --user 0 com.google.android.onetimeinitializer pm uninstall --user 0 com.google.partnersetup pm uninstall --user 0 com.google.android.tts pm uninstall --user 0 com.sec.android.health pm uninstall --user 0 com.samsung.android.mdx pm uninstall --user 0 com.android.wallpaper.livepicker pm uninstall --user 0 com.google.android.feedback pm uninstall --user 0 com.samsung.android.app.reminder pm uninstall --user 0 com.sec.android.secsetupwizard pm uninstall --user 0 com.samsung.android.svoiceime pm uninstall --user 0 com.samsung.android.easysetup pm uninstall --user 0 com.samsung.android.app.taskedge pm uninstall --user 0 com.samsung.android.net.wifi.wifiguider pm uninstall --user 0 com.android.managedprovisioning pm uninstall --user 0 com.samsung.android.spdfnote pm uninstall --user 0 com.microsoft.appmanager pm uninstall --user 0 com.android.cts.ctsshim pm uninstall --user 0 com.android.cts.priv.ctsshim pm uninstall --user 0 com.android.providers.partnerbookmarks pm uninstall --user 0 de.axelspringer.yana.zeropage pm uninstall --user 0 com.samsung.android.app.appsedge pm uninstall --user 0 com.samsung.android.app.clipboardedge pm.uninstall --user 0 com.samsung.android.app.cocktailbarservice pm uninstall --user 0 com.samsung.android.app.appsedge pm uninstall --user 0 com.samsung.android.app.clipboardedge pm.uninstall --user 0 com.sec.epdgtestapp pm.uninstall --user 0 com.samsung.storyservice pm.uninstall --user 0 com.google.android.partnersetup pm.uninstall --user 0 com.hiya.star pm.uninstall --user 0 com.samsung.android.app.simplesharing pm.uninstall --user 0 com.sec.mldapchecker pm.uninstall --user 0 com.samsung.android.calendar pm disable-user --user 0 com.sec.modem.settings pm.uninstall --user 0 com.sec.android.app.secsetupwizard pm disable-user --user 0 com.samsung.android.app.mirrorlink pm disable-user --user 0 com.samsung.android.mdecservice pm disable-user --user 0 com.samsung.aasaservice pm disable-user --user 0 com.sec.epdgtestapp pm disable-user --user 0 com.sem.factoryapp pm disable-user --user 0 com.samsung.android.dqagent pm disable-user --user 0 com.samsung.android.dynamiclock pm disable-user --user 0 com.samsung.mlp pm disable-user --user 0 com.samsung.sec.android.teegris.tui_service pm disable-user --user 0 com.sec.android.diagmonagent pm disable-user --user 0 com.samsung.android.dsms pm disable-user --user 0 com.samsung.android.game.gos pm disable-user --user 0 com.sec.android.app.secsetupwizard pm disable-user --user 0 com.samsung.android.service.airviewdictionary pm disable-user --user 0 com.sec.enterprise.mdm.services.simpin pm disable user --user 0 com.sec.android.service.health pm disable user --user 0 com.sec.android.app.SecSetupWizard pm disable user --user 0 com.samsung.klmsagent pm disable user --user 0 com.sec.android.app.wlantest pm disable user --user 0 com.samsung.android.beaconmanager pm disable user --user 0 com.skms.android.agent pm disable user --user 0 com.sec.enterprise.mdm.services.simpin pm uninstall --user 0 com.facebook.system pm uninstall --user 0 com.facebook.services pm disable-user --user 0 com.samsung.android.app.sbrowseredge pm disable-user --user 0 com.samsung.android.svcagent pm disable-user --user 0 com.sec.android.widgetapp.webmanual pm uninstall --user 0 com.samsung.android.beaconmanager pm uninstall --user 0 com.samsung.android.keyguardwallpaperupdator pm uninstall --user 0 com.sec.android.service.health pm uninstall --user 0 com.sec.enterprise.mdm.services.simpin pm disable-user --user 0 com.sec.enterpirse.mdm.services.simpin pm uninstall --user 0 com.sec.bcservice pm uninstall --user 0 com.samsung.aasaservice pm uninstall --user 0 com.android.wallpaperbackup pm uninstall --user 0 com.samsung.android.dqagent pm uninstall --user 0 com.samsung.android.dynamiclock pm uninstall --user 0 com.samsung.android.app.cocktailbarservice pm disable-user --user 0 com.sec.epdgtestapp pm disable-user --user 0 com.samsung.storyservice pm uninstall --user 0 com.hiya.star pm uninstall --user 0 com.samsung.android.mdm pm uninstall --user 0 com.sec.android.app.quicktool pm uninstall --user 0 com.sec.modem.settings pm uninstall --user 0 com.sec.enterprise.knox.cloudmdm.smdms pm uninstall --user 0 com.samsung.android.knox.containercore pm disable-user --user 0 com.samsung.android.knox.containercore pm disable-user --user 0 com.samsung.android.game.gos pm uninstall --user 0 com.samsung.android.ipsgeofence pm uninstall --user 0 com.samsung.android.knox.analytics.uploader pm disable-user --user 0 com.samsung.knox.securefolder pm uninstall --user 0 com.samsung.android.securitylogagent pm uninstall --user 0 com.sec.android.app.DataCreate pm uninstall --user 0 com.sec.factory pm uninstall --user 0 com.sec.epdgtestapp pm uninstall --user 0 com.sec.app.RilErrorNotifier pm uninstall --user 0 com.sec.android.app.hwmoduletest pm uninstall --user 0 com.samsung.android.app.simplesharing pm uninstall --user 0 com.sec.android.app.personalization pm disable-user --user 0 com.samsung.android.app.mirrorlink pm uninstall --user 0 com.sec.android.app.servicemodeapp pm uninstall --user 0 com.sec.android.RilServiceModeApp pm disable-user --user 0 com.sec.android.app.setupwizardlegalprovider pm disable-user --user 0 com.samsung.sec.android.teegris.tui_service pm uninstall --user 0 com.sec.android.app.wlantest pm uninstall --user 0 com.samsung.android.knox.containeragent pm uninstall --user 0 com.samsung.android.mdecservice pm uninstall --user 0 com.sec.android.app.servicemodeapp pm uninstall --user 0 com.samsung.sec.android.teegris.tui_service pm uninstall --user 0 com.samsung.android.samsungpassautofill pm uninstall --user 0 com.samsung.android.authfw pm uninstall --user 0 com.samsung.android.samsungpass pm uninstall --user 0 com.samsung.android.spay pm disable-user --user 0 com.samsung.android.spayfw pm uninstall --user 0 com.samsung.android.scloud pm uninstall --user 0 com.samsung.android.calendar pm uninstall --user 0 com.sec.android.diagmonagent pm uninstall --user 0 com.samsung.android.dsms pm uninstall --user 0 com.samsung.storyservice pm uninstall --user 0 com.google.android.partnersetup pm uninstall --user 0 com.sec.mldapchecker pm uninstall --user 0 com.samsung.mlp pm uninstall --user 0 com.sem.factoryapp pm uninstall --user 0 com.samsung.android.svcagent pm uninstall --user 0 com.samsung.android.service.airviewdictionary pm uninstall --user 0 com.samsung.android.bixby.wakeup pm uninstall --user 0 com.samsung.android.app.spage pm uninstall --user 0 com.samsung.android.app.routines pm uninstall --user 0 com.samsung.android.bixby.service pm uninstall --user 0 com.samsung.android.bixby.agent pm uninstall --user 0 com.samsung.android.bixby.agent.dummy pm uninstall --user 0 com.facebook.katana pm uninstall --user 0 com.facebook.system Endret 30. oktober 2019 av luly Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 30. oktober 2019 Del Skrevet 30. oktober 2019 Jeg kjører ikke ting i blinde, jobbet med it sikkerhet de siste 15 årene så tenker meg litt om. Har aldri vært noe stor fan av Samsung utenom første Note som kom ut, så har ikke satt meg så mye inn i hva salgs bloat som følger med Takk for listen,skal se igjennom Lenke til kommentar
scandalnavia Skrevet 30. oktober 2019 Del Skrevet 30. oktober 2019 Jeg kjører ikke ting i blinde, jobbet med it sikkerhet de siste 15 årene så tenker meg litt om. Har aldri vært noe stor fan av Samsung utenom første Note som kom ut, så har ikke satt meg så mye inn i hva salgs bloat som følger med Takk for listen,skal se igjennom Det er lurt! Har man for eks telefonen tilkoblet servere eller enterprise løsninger bør man ta bort noen ting fra denne listen... Det jeg rydder unna strekker seg litt lenger en bloatware, da de fleste regner bloatware som de typiske Google og Samsung appene. Men som alltid, My Little Pony kan være bloat for en person mens livsviktig for en annen, haha. Ps: lista er rotete, noen ting står kanskje flere ganger. Mens andre ting står to ganger fordi dem må deaktiveres før dem kan slettes. Lenke til kommentar
flekken Skrevet 30. oktober 2019 Del Skrevet 30. oktober 2019 Har akkurat kjøpt meg note10 plus og i den forbindelse kjøpt meg glassbeskytter. Panzer kurvet glassbeskytter. Gikk fint å sette på, men nå virker ikke fingeravtrykksleseren. Det var en kjempenedtur. Bruker jo dette til å logge inn på forskjellige apper etc. Er det noe feil jeg har gjort ? Synd de selger noe som ikke fungerer. Noen som har tips eller erfaringer om dette. Blir glad for svar. må jeg ta det av igjen ? Lenke til kommentar
ray001 Skrevet 30. oktober 2019 Del Skrevet 30. oktober 2019 Det kan løses med å justere følsomheten på skjermen. Usikker på hvor de innstillingene er, men se rundt i menyen om skjermen. Lenke til kommentar
scandalnavia Skrevet 30. oktober 2019 Del Skrevet 30. oktober 2019 Har akkurat kjøpt meg note10 plus og i den forbindelse kjøpt meg glassbeskytter. Panzer kurvet glassbeskytter. Gikk fint å sette på, men nå virker ikke fingeravtrykksleseren. Det var en kjempenedtur. Bruker jo dette til å logge inn på forskjellige apper etc. Er det noe feil jeg har gjort ? Synd de selger noe som ikke fungerer. Noen som har tips eller erfaringer om dette. Blir glad for svar. må jeg ta det av igjen ? Ja, juster følsomheten på skjermen, og regner med du ikke satt den over skjermbeskytteren som er på telefonen fra fabrikk. Lenke til kommentar
flekken Skrevet 30. oktober 2019 Del Skrevet 30. oktober 2019 Ja, juster følsomheten på skjermen, og regner med du ikke satt den over skjermbeskytteren som er på telefonen fra fabrikk. Det fungerte ikke Var ikke klar over at den kom med skjermbeskytter trodde det var sånn plast til å ta av Noen andre tips.? Noen som har prøvd panser glass fra Elkjøp. Lenke til kommentar
minim Skrevet 30. oktober 2019 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2019 Note 11 kommer sikkert med face ID sensor som løser dette problemet Lenke til kommentar
MAG8 Skrevet 30. oktober 2019 Del Skrevet 30. oktober 2019 Slett fingeravtrykkene dine og legg til på nytt. Flere som har hatt samme problem. Lenke til kommentar
scandalnavia Skrevet 30. oktober 2019 Del Skrevet 30. oktober 2019 Det fungerte ikke Var ikke klar over at den kom med skjermbeskytter trodde det var sånn plast til å ta av Noen andre tips.? Noen som har prøvd panser glass fra Elkjøp. Usikker da, men ser at flere har dette problemet selvom hjemmesiden til produsent av beskytteren sier at det fungerer. Lenke til kommentar
flekken Skrevet 30. oktober 2019 Del Skrevet 30. oktober 2019 Note 11 kommer sikkert med face ID sensor som løser dette problemet La oss håpe det. Kommer fra en iPhone Xs max og der fra ansiktsoppløsning helt strålende. Lenke til kommentar
flekken Skrevet 30. oktober 2019 Del Skrevet 30. oktober 2019 Usikker da, men ser at flere har dette problemet selvom hjemmesiden til produsent av beskytteren sier at det fungerer. ok. da får jeg sjekke om jeg greier å leve med pinkode/ansiktopplåsning, eller om jeg tar det av. Takk for hjelpen. Lenke til kommentar
minim Skrevet 30. oktober 2019 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2019 La oss håpe det. Kommer fra en iPhone Xs max og der fra ansiktsoppløsning helt strålende. Det kommer helt sikkert. Nå kommer pixel 4 med det og da får de sikker på plass autentisering på lik linje med fingeravtrykk. Da blir fingeravtrykk avleggs.. Har vært innom en modell uten dette nå i mellom XS og 11 pro og det var en nytelse å få tilbake hassle-free opplåsing/autentisering. Lenke til kommentar
larris Skrevet 31. oktober 2019 Del Skrevet 31. oktober 2019 1 nov oppdatering tilgjengelig nå. Lenke til kommentar
flekken Skrevet 2. november 2019 Del Skrevet 2. november 2019 Har et gammelt minnekort, micro SDHC kort fra sandisk. Er det trygt å sette inn i min note 10 ? ? Noen som vet ? Er jo så god lagringsplass at jeg ikke trenger det, men har så mange bilder der. Anyone ? Lenke til kommentar
Merko Skrevet 2. november 2019 Del Skrevet 2. november 2019 Har et gammelt minnekort, micro SDHC kort fra sandisk. Er det trygt å sette inn i min note 10 ? ? Noen som vet ? Er jo så god lagringsplass at jeg ikke trenger det, men har så mange bilder der. Anyone ? SD kort blir normalt sett ikke dårlig over tid. Uansett bør du jo ha backup. Finnes mange gode cloud tjenester. feks Jottacloud som tar sikkerhetskopi av bildene. Lenke til kommentar
minim Skrevet 3. november 2019 Forfatter Del Skrevet 3. november 2019 SD kort blir normalt sett ikke dårlig over tid. Uansett bør du jo ha backup. Finnes mange gode cloud tjenester. feks Jottacloud som tar sikkerhetskopi av bildene. Er du sikker på dette? Mener problemet her er som det har vært hele tiden. Ofte minnekort som feiler på raspberry pi løsninger om en har ting som ligger å skriver konstant til disk og har lite kort. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 3. november 2019 Del Skrevet 3. november 2019 Er du sikker på dette? Mener problemet her er som det har vært hele tiden. Ofte minnekort som feiler på raspberry pi løsninger om en har ting som ligger å skriver konstant til disk og har lite kort. Ja, alt av lagringsmedier har begrenset med antall ganger man kan skrive til det blir dårlig. Det jeg mente var om kortet lå å støvet ned en eller annen plass Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå