Gå til innhold

Samsung Galaxy Note 10/10+


Anbefalte innlegg

ray001 skrev (3 timer siden):

Hva betalte dere for deres Samsung Galaxy Note 10 256 eller 512 utgaven når den ko ut og et par etter release? 

 

Og hva er verdien/salgs verdien idag om dere selger den nå på finn? 

 

Kommer mange lykkejegere for 8-9000kr, men nå selger Elkjøp dem ut for den prisen også ubrukt så tror ikke de er salgbare for den prisen. Tipper på mellom 5-7000kr Et sted alt etter hvor dårlig tid en har. 
 

jeg har vurdert note 10 plus i stede for 20 og har sett flere til 6-7000kr på Finn som ikke blir solgt. Med dette prisfallet er ikke Samsung dealen så ille lenger når de garanterer et tap på 6-7k på et år. S20 ultra har jeg også sett nede i 9000kr nå og da er man allerede etter kort tid oppe i et lignende tap som Samsung garanterer. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
minim skrev (16 minutter siden):

Kommer mange lykkejegere for 8-9000kr, men nå selger Elkjøp dem ut for den prisen også ubrukt så tror ikke de er salgbare for den prisen. Tipper på mellom 5-7000kr Et sted alt etter hvor dårlig tid en har. 
 

jeg har vurdert note 10 plus i stede for 20 og har sett flere til 6-7000kr på Finn som ikke blir solgt. Med dette prisfallet er ikke Samsung dealen så ille lenger når de garanterer et tap på 6-7k på et år. S20 ultra har jeg også sett nede i 9000kr nå og da er man allerede etter kort tid oppe i et lignende tap som Samsung garanterer. 

Det er det jeg vurdere(kjøpe via SGN20 Ultra via Samsung), derfor jeg spør hva er tapet på en "gammel" Note 10 av samme kaliber ligger på. Og er tapet tilsvarende eller under med kjøp med Samsung bør en kjøpe ifra Samsung....

En får og Samsung Care+ greiene og i prisen...

Lenke til kommentar
ray001 skrev (6 timer siden):

Det er det jeg vurdere(kjøpe via SGN20 Ultra via Samsung), derfor jeg spør hva er tapet på en "gammel" Note 10 av samme kaliber ligger på. Og er tapet tilsvarende eller under med kjøp med Samsung bør en kjøpe ifra Samsung....

En får og Samsung Care+ greiene og i prisen...

Er i samme båt selv. F.eks har det ligget en note 10 plus 256gb som er strøken til 6500kr nå i 3-4dager uten å bli solgt. Ga han 12k for den og får 6k for den så er det større prosentvis tap enn den Samsung dealen vil gi. Fordelen er også at man får forsikring med ok egenandel. 
 

jeg liker normalt ikke sånn leasing greier, men det virker som en svært god deal. Spessielt om man likevel skifter årlig og slipper å måtte holde på med Finn.no privatsalg. Eneste bakdelen jeg har funnet så langt er hvordan de eventuelt håndterer skader på telefonen ved innlevering. Hva som regnes som normal slitasje osv. Om de ser sitt snitt til å hente inn kroner der så kan det vel koste litt mer for forsikringen dekket vel bare skjermskader om jeg ikke blander den med en annen.

Lenke til kommentar
minim skrev (1 time siden):

Er i samme båt selv. F.eks har det ligget en note 10 plus 256gb som er strøken til 6500kr nå i 3-4dager uten å bli solgt. Ga han 12k for den og får 6k for den så er det større prosentvis tap enn den Samsung dealen vil gi. Fordelen er også at man får forsikring med ok egenandel. 
 

jeg liker normalt ikke sånn leasing greier, men det virker som en svært god deal. Spessielt om man likevel skifter årlig og slipper å måtte holde på med Finn.no privatsalg. Eneste bakdelen jeg har funnet så langt er hvordan de eventuelt håndterer skader på telefonen ved innlevering. Hva som regnes som normal slitasje osv. Om de ser sitt snitt til å hente inn kroner der så kan det vel koste litt mer for forsikringen dekket vel bare skjermskader om jeg ikke blander den med en annen.

Ja men om skaden er skjedd så er det ikke mer enn 580kr...

Lenke til kommentar
ray001 skrev (1 time siden):

Ja men om skaden er skjedd så er det ikke mer enn 580kr...

Nope. Det var mitt poeng over. Har man vert uheldig å fått en skade som ikke dekkes av forsikringen så kan Samsung hente inn 3-4000kr i reparasjonskostnad før man får levere den inn og får avsluttet innbetalingene. Om de gjør det aner jeg ikke, men på papiret kan de.


Sakset fra fullstendige vilkår:

“Det er viktig å merke seg at Samsung Care+ ikke dekker kosmetiske skader som ikke påvirker funksjonaliteten til det forsikrede produktet, slik som riper, bulker, misfarging og små sprekker. Du må ta alle rimelige forholdsregler for å forhindre skade på det forsikrede produktet.”

Endret av minim
Lenke til kommentar
ray001 skrev (2 minutter siden):

Ja enige der, men forbruks skader kan dem ikke ta dekke for...

Synst bare den delen var litt kjip. Vet ikke hva som kan kalles forbruksskader og når dette blir skader som må repareres. Det er bare en kjip ekstra utgift å få og gjør at hele dealen blir elendig dersom en må dekke utgifter til skifte av bezel/bakdel eller andre ting som ikke er dekket av forsikringen. De burde hatt en «idiot» forsikring som dekket alt imo.

 

Lenke til kommentar
minim skrev (16 timer siden):

Nope. Det var mitt poeng over. Har man vert uheldig å fått en skade som ikke dekkes av forsikringen så kan Samsung hente inn 3-4000kr i reparasjonskostnad før man får levere den inn og får avsluttet innbetalingene. Om de gjør det aner jeg ikke, men på papiret kan de.


Sakset fra fullstendige vilkår:

“Det er viktig å merke seg at Samsung Care+ ikke dekker kosmetiske skader som ikke påvirker funksjonaliteten til det forsikrede produktet, slik som riper, bulker, misfarging og små sprekker. Du må ta alle rimelige forholdsregler for å forhindre skade på det forsikrede produktet.”

Er ikke Samsung Care + gjeldende bare for reparasjoner ? Ved innbytte etter feks 12 mnd så er normal slitasje akseptert.

Utdrag fra Samsungs vilkår pkt 4.4 Forutsatt at den Oppgraderbare Enheten ikke er i en dårligere tilstand enn det som følger av normal slitasje vil innbyttepartner kjøpe din Oppgraderbare Enhet til en pris som svarer til lånets restbeløp (se eks. nedenfor).

Videre 4.5 Inspeksjon av den Oppgraderbare Enheten Vær oppmerksom på at Samsungs innbyttepartner vil (på vår regning) inspisere alle Oppgraderbare Enheter før de selges til innbyttepartneren som en del av Oppgraderingsprogrammet. Hvis enheten du ønsker å selge ikke oppfyller kravene til normalslitasje (dette beskrives nærmere i våre innbyttepartneres vilkår, se punkt 4.4 ovenfor), vil vi kontakte deg innen tre (3) arbeidsdager etter å ha mottatt den Oppgraderbare Enheten og informere deg om at enten: (a) du, på grunn av tilstanden til den Oppgraderbare Enheten, må betale en tilleggsavgift for at vi skal kunne reparere enheten slik at den oppfyller kravene til normal slitasje, eller (b) den Oppgraderbare Enheten med rimelighet ikke kan repareres, noe som innebærer at du ikke har mulighet til å gjennomføre oppgraderingen og at vi ikke vil gjøre opp utestående gjeld på lånet i henhold til din eksisterende kredittavtale (noe som innebærer at du må betale resterende del av det Løpende Beløpet og Restbeløpet).

4.7 Dersom oppgradering ikke kan forekomme pga. den Oppgraderbare Enhetens tilstand Den Oppgraderbare Enheten kommer til å sendes tilbake til deg dersom alternativ (a) i punkt 4.5 ovenfor gjelder og du ikke er villig til å betale tilleggsavgiften, eller dersom alternativ (b) i samme punkt er gjeldende. I så fall forblir du ansvarlig for å fullføre betalinger i henhold til gjeldende kredittavtale, hvilket innebærer at dersom du skulle ha inngått en ny kredittavtale for en nyere Samsungmodell forblir du ansvarlig i henhold til den nye kredittavtalen (dette kan inntreffe dersom du har søkt om og blitt bevilget ny kreditt). Du kan derimot bryte ut fra den nye kredittavtalen under angrerettsperioden i henhold til hva som nærmere angis i vilkårene i kredittavtalen, men du må i så fall betale tilbake den kreditten som ble benyttet og påløpte rente i henhold til vilkårene i den nye kredittavtalen.

Ble litt mye men greit og informativt.

Lenke til kommentar
larris skrev (3 timer siden):

Er ikke Samsung Care + gjeldende bare for reparasjoner ? Ved innbytte etter feks 12 mnd så er normal slitasje akseptert.

Utdrag fra Samsungs vilkår pkt 4.4 Forutsatt at den Oppgraderbare Enheten ikke er i en dårligere tilstand enn det som følger av normal slitasje vil innbyttepartner kjøpe din Oppgraderbare Enhet til en pris som svarer til lånets restbeløp (se eks. nedenfor).

Videre 4.5 Inspeksjon av den Oppgraderbare Enheten Vær oppmerksom på at Samsungs innbyttepartner vil (på vår regning) inspisere alle Oppgraderbare Enheter før de selges til innbyttepartneren som en del av Oppgraderingsprogrammet. Hvis enheten du ønsker å selge ikke oppfyller kravene til normalslitasje (dette beskrives nærmere i våre innbyttepartneres vilkår, se punkt 4.4 ovenfor), vil vi kontakte deg innen tre (3) arbeidsdager etter å ha mottatt den Oppgraderbare Enheten og informere deg om at enten: (a) du, på grunn av tilstanden til den Oppgraderbare Enheten, må betale en tilleggsavgift for at vi skal kunne reparere enheten slik at den oppfyller kravene til normal slitasje, eller (b) den Oppgraderbare Enheten med rimelighet ikke kan repareres, noe som innebærer at du ikke har mulighet til å gjennomføre oppgraderingen og at vi ikke vil gjøre opp utestående gjeld på lånet i henhold til din eksisterende kredittavtale (noe som innebærer at du må betale resterende del av det Løpende Beløpet og Restbeløpet).

4.7 Dersom oppgradering ikke kan forekomme pga. den Oppgraderbare Enhetens tilstand Den Oppgraderbare Enheten kommer til å sendes tilbake til deg dersom alternativ (a) i punkt 4.5 ovenfor gjelder og du ikke er villig til å betale tilleggsavgiften, eller dersom alternativ (b) i samme punkt er gjeldende. I så fall forblir du ansvarlig for å fullføre betalinger i henhold til gjeldende kredittavtale, hvilket innebærer at dersom du skulle ha inngått en ny kredittavtale for en nyere Samsungmodell forblir du ansvarlig i henhold til den nye kredittavtalen (dette kan inntreffe dersom du har søkt om og blitt bevilget ny kreditt). Du kan derimot bryte ut fra den nye kredittavtalen under angrerettsperioden i henhold til hva som nærmere angis i vilkårene i kredittavtalen, men du må i så fall betale tilbake den kreditten som ble benyttet og påløpte rente i henhold til vilkårene i den nye kredittavtalen.

Ble litt mye men greit og informativt.


 

stemmer, men «normal slitasje» er relativt. Og igjen, hva om en er uheldig og får en skade som ikke dekkes av CARE, men utgjør mer en normal slitasje. Da er det brått 3-4000kr å punge ut for en fix siden disse mobilene er dyre å reparere. 

Lenke til kommentar
MAG8 skrev (På 9.8.2020 den 13.05):

Klarte å krangle meg til å få Note 10+ til samme pris som jeg ga for Note 9, som var 12 500,-. 512GB. 

Ser at Note 10+ 512GB fortsatt selges for over 12000,- 

Jeg har Telenor Swap og det er totalprisen jeg fikk presset ned. 

Fikk ordnet deal på Note 20 Ultra 512GB også til 16500,- istedet for 17900, -.

Jammen koster ikke SGN20 edge 512gb 16.199kr da inkludert skjerm forsikring da? 

Lenke til kommentar
ray001 skrev (9 timer siden):

Jammen koster ikke SGN20 edge 512gb 16.199kr da inkludert skjerm forsikring da? 

Ja, men ikke med Swap. Får med Swap pluss forsikring, som dekker bl.a. skjerm.

Selve nedbetalingen på telefonen, mener jeg, skal ikke ha høyere pris enn telefonen koster. Ekstra for forsikring er greit, da jeg har veldig god erfaring med Swap pluss forsikringen. 

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...