Sorebo Skrevet 7. august 2019 Del Skrevet 7. august 2019 Hei, har ikke helt forstått meg på hvordan G-SYNC og Freesync fungerer. Jeg har nylig gått til innkjøp av en Asus x34P (https://www.acer.com/ac/en/GB/content/predator-model/UM.CX0EE.P01). Slik jeg forstår det støtter denne G-SYNC for å komme opp til 120Hz. Er jeg da bundet til å gå for RTX kortene, eller kan jeg bruke RX5700 XT og fortsatt bruke GSYNC/120hz? Lenke til kommentar
Ooinaru Skrevet 7. august 2019 Del Skrevet 7. august 2019 Gsync fungerer utelukkende på nvidia geforce kort og ikke amd radeon, freesync fungerer derimot på amd kort. Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 7. august 2019 Del Skrevet 7. august 2019 (endret) Du vil kunne bruke monitoren, men du mister da muligheten for G-Sync. Hadde du derimot hatt en FreeSync monitor så hadde du hatt muligheten for FreeSync med et Nvidia skjermkort. Kort oppsummert: G-Sync kun Nvidia. FreeSync både Amd og Nvidia. Endret 7. august 2019 av TheKims Lenke til kommentar
Sorebo Skrevet 7. august 2019 Forfatter Del Skrevet 7. august 2019 Så for å oppnå 120Hz er jeg avhengig av et nvidia geforce kort da ? Da blir det vel fort et 2070 S kort som er en god del dyrere :\ Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 7. august 2019 Del Skrevet 7. august 2019 (endret) G-Sync og FreeSync påvirker ikke hvilken Hz du kan oppnå. G-Sync og FreeSync hjelper på i spill hvor du har veldig mye svingninger i fps noe som kan gi tearing og stutter. Forklaring på G-Sync: https://www.youtube.com/watch?v=LGHYHKYXGcg Endret 7. august 2019 av TheKims Lenke til kommentar
Sorebo Skrevet 7. august 2019 Forfatter Del Skrevet 7. august 2019 Aha skjønner. Men regner med det allikevel er å anbefale et Nvidia kort når man først har en G-Sync skjerm? Det vil fort å bli å gå for et RTX 2070 kort fremfor et RX5700 XT. Da de begge ligger på 4300,- ish Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 8. august 2019 Del Skrevet 8. august 2019 Aha skjønner. Men regner med det allikevel er å anbefale et Nvidia kort når man først har en G-Sync skjerm? Det vil fort å bli å gå for et RTX 2070 kort fremfor et RX5700 XT. Da de begge ligger på 4300,- ish Ja, du bør holde deg til Nvidia med en G-sync-skjerm, ville vurdert 2060S eller et 2070 om jeg var deg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå