sveibuen Skrevet 7. august 2019 Del Skrevet 7. august 2019 Helt cleant det der!Ang rambrikkene, så sjekk ut Ryzen Ram program eller hva det heter Så er det bare å plotte inn talla du får der Lenke til kommentar
Styrmann Smisk Skrevet 7. august 2019 Forfatter Del Skrevet 7. august 2019 Har litt trøbbel med å komme meg inn i UEFI nå. Møter bare gå flimring på skjermen, og jeg er nødt å tvinge restart. Akkurat samme symptom når jeg trykker delete under oppstart, og hvis jeg prøver ASRock's egne "Restart to UEFI" program. Lenke til kommentar
Styrmann Smisk Skrevet 7. august 2019 Forfatter Del Skrevet 7. august 2019 Nå vet jeg ikke hva jeg skal tro. Med HDMI-kabel kommer jeg rett inn til uefi uten problemer. Lurer på om det er driverproblemer med hovedkortet eller om det ligger hos NVIDIA. Uansett så fant jeg ingen andre som rapporterte noe slikt på X570 Taichi. Lenke til kommentar
G Skrevet 8. august 2019 Del Skrevet 8. august 2019 Ang vifteplassering, sjekk ut denne: video Kan det ha noe for seg med en luftrenser på utside av kabinett på en lav og lite forstyrrende innstilling montro? Eller bare en bordvifte satt på gulvet eller på en halvhøy kasse? Lenke til kommentar
L/\R~ Skrevet 8. august 2019 Del Skrevet 8. august 2019 Kan det ha noe for seg med en luftrenser på utside av kabinett på en lav og lite forstyrrende innstilling montro? Eller bare en bordvifte satt på gulvet eller på en halvhøy kasse? Det som hjelper er at det ikke er støv å suge opp inn i pcen, og ha den så høyt at støvet ikke blir sugd inn fra gulvet til pcen. Da blir det kun støv fra lufta som viftene drar inn, i steden for mye av det som havner på gulvet. Sett pcen på ett lite, lavt brett, støvsug og hold det rent så er mye gjort. 2 Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 8. august 2019 Del Skrevet 8. august 2019 Nå vet jeg ikke hva jeg skal tro. Med HDMI-kabel kommer jeg rett inn til uefi uten problemer. Lurer på om det er driverproblemer med hovedkortet eller om det ligger hos NVIDIA. Uansett så fant jeg ingen andre som rapporterte noe slikt på X570 Taichi. Veldig merkelige greier! Du har prøvd deg nyeste bios, chipset driver, kanskje eldre driver til skjermkortet da det er gammelt. Sjekket at alle kabler på hovedkortet står skikkelig. Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 8. august 2019 Del Skrevet 8. august 2019 Drivere benyttes av operativsystemet. Hvis du har problemer før OS lastes ville jeg fokusert feilsøkingen andre steder. Lenke til kommentar
Styrmann Smisk Skrevet 8. august 2019 Forfatter Del Skrevet 8. august 2019 Drivere benyttes av operativsystemet. Hvis du har problemer før OS lastes ville jeg fokusert feilsøkingen andre steder. Veldig merkelige greier! Du har prøvd deg nyeste bios, chipset driver, kanskje eldre driver til skjermkortet da det er gammelt. Sjekket at alle kabler på hovedkortet står skikkelig. Etter jeg fant ut hva som var årsaken ble det litt lettere å Google seg frem til svaret. Problemet ligger hos nvidia. Kom over flere som hadde problemer med å komme inn til uefi med dp. For av en eller annen grunn prioriterer nvidiakortene utgangene slik: DVI > HDMI > DP. Det er noen rekkefølger av drivere jeg kan endre i uefi for å fikse dette, men tror jeg lar det være inntil videre. Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 8. august 2019 Del Skrevet 8. august 2019 Pent! Dark Rock Pro er sexy 2 Lenke til kommentar
Styrmann Smisk Skrevet 8. august 2019 Forfatter Del Skrevet 8. august 2019 Det er den! Stille også Veldig fornøyd med den faktisk, en helt annen verden enn den gamle 240mm vannkjøleren jeg har brukt siden 2013. Lenke til kommentar
Styrmann Smisk Skrevet 8. august 2019 Forfatter Del Skrevet 8. august 2019 Til cpu er det 8+4 støpsel. Men med strømforsyningen min fulgte det bare med en 8'er. Er dette noe jeg burde gjøre noe med? Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 8. august 2019 Del Skrevet 8. august 2019 Har du ingen åttere som kan deles på midten? Da får du en firer du kan plugge inn. Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 8. august 2019 Del Skrevet 8. august 2019 (endret) Når jeg leste dypdykk på de nye hovedkorta så kom noen med 2 slike 8 pins. Men du trengte visst bare 1x8 pins Så ikke tenk på det!Var visst du trengte å svi cpuen blodklokka den på LN2 Endret 8. august 2019 av sveibuen 1 Lenke til kommentar
Styrmann Smisk Skrevet 8. august 2019 Forfatter Del Skrevet 8. august 2019 Når jeg leste dypdykk på de nye hovedkorta så kom noen med 2 slike 8 pins. Men du trengte visst bare 1x8 pins Så ikke tenk på det! Var visst du trengte å svi cpuen blodklokka den på LN2 I så tilfelle må jeg anskaffe noe, litt brennkvikt! Går å venter på en forsendelse nitrogen 1 Lenke til kommentar
Styrmann Smisk Skrevet 8. august 2019 Forfatter Del Skrevet 8. august 2019 (endret) Har merket at multiplier 99% av tiden ligger på 39-39,5. En sjelden gang går den opp til 40. Selv med pbo aktivert. Har jeg vært uheldig med brikken eller er det noe jeg har glemt å gjøre? CB 20 stock cpu og minne PBO + minne @3600MHz, smt off Endret 8. august 2019 av Sydvest 1 Lenke til kommentar
flabben2k Skrevet 8. august 2019 Del Skrevet 8. august 2019 (endret) Til cpu er det 8+4 støpsel. Men med strømforsyningen min fulgte det bare med en 8'er. Er dette noe jeg burde gjøre noe med? Lurte også på det, men etter masse søk så sies det holder med 8p og du trenger bare å koble til 4pin tilfelle du er en ekstrem overklokker med sånn L2N " liquid cooling " og superover klokke cpun. Da blir det kjekt med litt ekstra strøm koblet til hk. Har selv bare koblet til 8p på mitt asus x570-e og min 3700x går fint opp til 4.4ghz Endret 8. august 2019 av flabben2k Lenke til kommentar
Styrmann Smisk Skrevet 8. august 2019 Forfatter Del Skrevet 8. august 2019 Lurte også på det, men etter masse søk så sies det holder med 8p og du trenger bare å koble til 4pin tilfelle du er en ekstrem overklokker med sånn L2N " liquid cooling " og superover klokke cpun. Da blir det kjekt med litt ekstra strøm koblet til hk. Bare synd at 3600brikken min klokker som søppel. x41 multiplier kræsjet med 1,37v . . . AutoOverclock i i Ryzen Master klokker til rundt 4050Mhz, og da stiger volten til over 1,4v. Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 8. august 2019 Del Skrevet 8. august 2019 Viktig med god kjøling, samt at kjølepasta er smurt riktig!Men dette vet du La det klokke seg selv, så stiller du kun på rammen! Lenke til kommentar
G Skrevet 9. august 2019 Del Skrevet 9. august 2019 Tror jeg husker å ha hørt at det fire pinnene var koblet rett sammen med fire av de åtte pinnene også. Synes å erindre den LN2-kommentaren jeg også om kontaktene. Har likevel koblet på alle 12-pinnene jeg da, siden jeg hadde et ordentlig kabelsett medfølgende min EVO. 1 Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 9. august 2019 Del Skrevet 9. august 2019 Stemmer det "G"Men så mye power du hadde fått der, hadde du drept 3 CPUer på en gang Så det holder med kun 8pins Nizzen her på foruimet har kanskje prøvd å dra så mye power ut av CPUen at han var nødt til å bruke 2x8? xD Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå