G Skrevet 11. august 2019 Del Skrevet 11. august 2019 (endret) Kommer du til å pimpe riggen din med noe stash når du er helt i mål og fornøyd? Noe eyecandy du har i tankene til den? Kanskje det kan bli den nye Ken og Barbie lekeparken, men fargepaletten svart passer vel neppe til det. Må bli noe mer dystert. Hva med zombie-apokalypsen. Mange mørke avkroker å gjemme en zombie eller førti? Eller "Star Was" (Star Wars).. Endret 11. august 2019 av G Lenke til kommentar
Styrmann Smisk Skrevet 11. august 2019 Forfatter Del Skrevet 11. august 2019 (endret) Kommer du til å pimpe riggen din med noe stash når du er helt i mål og fornøyd? Noe eyecandy du har i tankene til den? Kanskje det kan bli den nye Ken og Barbie lekeparken, men fargepaletten svart passer vel neppe til det. Må bli noe mer dystert. Hva med zombie-apokalypsen. Mange mørke avkroker å gjemme en zombie eller førti? Eller "Star Was" (Star Wars).. Nja. Hadde tenkt å kjøpe kabler fra cablemod. Men slik pcen er plassert nå så ser jeg den ikke, så tror jeg sparer de pengene inntil videre. Så nettopp på muligheten for å sette POPfigurer inni. Men de koster jo faen 200kr/stk. Endret 11. august 2019 av Sydvest Lenke til kommentar
G Skrevet 11. august 2019 Del Skrevet 11. august 2019 (endret) Nja. Hadde tenkt å kjøpe kabler fra cablemod. Men slik pcen er plassert nå så ser jeg den ikke, så tror jeg sparer de pengene inntil videre. Så nettopp på muligheten for å sette POPfigurer inni. Men de koster jo faen 200kr/stk. Ca. halve prisen på Ebay https://www.ebay.co.uk/itm/Sesame-Street-Grover-Pop-Vinyl-Figure/312652886506?epid=11011034737 Her et annet tema om det faller i smak (heroes) https://www.ebay.co.uk/itm/New-Hot-Wonder-Woman-Justice-League-Movie-Art-Statue-Action-Figure-Toys-Presents/312724921616 Eller anime? Endret 28. august 2019 av Uderzo La bilde inn i spoiler Lenke til kommentar
Styrmann Smisk Skrevet 14. august 2019 Forfatter Del Skrevet 14. august 2019 Her et annet tema om det faller i smak (heroes) Takk for tipset om å sjekke ebay! Om jeg skal ha noe skrivebordspynt eller figurer inni maskinen så skulle det vært Rocket eller Groot =) 1 Lenke til kommentar
Styrmann Smisk Skrevet 17. august 2019 Forfatter Del Skrevet 17. august 2019 Da var siste brikken i puslespillet kjøpt. Rettere sagt forhåndsbestilt 1 Lenke til kommentar
L/\R~ Skrevet 17. august 2019 Del Skrevet 17. august 2019 Gleder meg til å se bygget ferdig! Kanskje du kan klistre på noe vinyl-dekorasjon som matcher for eksempel tannhjulet på hovedkortet? Mye man kan gjøre, for eksempel bokstaver (jeg har tatt over uthevet metallbokstaver). Eller bare noen striper osv, kan gjøre mye med en skalpell. https://www.ebay.com/itm/A4-Vinyl-Sheets-Oracal-651-Self-Adhesive-Matte-Polymeric-Cricut-Cameo/143217648001?var=442145012446&hash=item21586fe181:m:mD7PNt9rE7RbxIy17dKvnJQ Lenke til kommentar
Styrmann Smisk Skrevet 6. september 2019 Forfatter Del Skrevet 6. september 2019 Fant en ting :o Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 6. september 2019 Del Skrevet 6. september 2019 er det skjermkortet? Lenke til kommentar
L/\R~ Skrevet 6. september 2019 Del Skrevet 6. september 2019 Spotter kameraet i bakgrunnen, spenningen stiger for ferdige bilder av bygget. (og aller helst underveisbilder! Elsker sånne). Lenke til kommentar
Styrmann Smisk Skrevet 6. september 2019 Forfatter Del Skrevet 6. september 2019 er det skjermkortet? Kan hende det er en dråpe rødt under innpakningen ja Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 6. september 2019 Del Skrevet 6. september 2019 bare å hive ut bilder er vel en rød djevel der Lenke til kommentar
Styrmann Smisk Skrevet 6. september 2019 Forfatter Del Skrevet 6. september 2019 (endret) Det stemte at det var en rød djevel som kom. Må bare si at den var beefy! Var ikke noe problem å fylle kabinettet. Gamle 780en ble bare en flis i sammenligning Litt usikker på hva jeg syntes om lysene. Stor sannsynlighet for at de blir slukket ved første anledning. Blir dessverre ingen tester før i kveld. Endret 6. september 2019 av Sydvest 3 Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 6. september 2019 Del Skrevet 6. september 2019 Var nå ikke det verste lyset då, så lenge det ikke driver å blinker som et diskotek. Men gu kor stort det er :O Husk å last ned nyeste chipset driver å oppdater bios viss det er kommet noen før du begynner med det kjekke!Å PCen ser strøken ut! Lenke til kommentar
Styrmann Smisk Skrevet 6. september 2019 Forfatter Del Skrevet 6. september 2019 Var nå ikke det verste lyset då, så lenge det ikke driver å blinker som et diskotek. Men gu kor stort det er :O Husk å last ned nyeste chipset driver å oppdater bios viss det er kommet noen før du begynner med det kjekke! Å PCen ser strøken ut! Takk for det! Var en del diskolys på hovedkortet. Dette skrudde jeg av så fort jeg hadde sjangsen!! Her er det "no rgb, no nonsense". 2 Lenke til kommentar
PaladinNO Skrevet 27. oktober 2019 Del Skrevet 27. oktober 2019 (endret) Hvordan er BIOSen å navigere og bruke på X570 Taichi-hovedkortet? Jeg vurderer Asrock Taichi Z390 selv. "No RGB nonsense" er min egen filosofi på min nye PC jeg holder på med i disse dager. Og en be quiet-kjøler (Dark Rock 4). I et Fractal Design Define R6 også. USB-C. Med glass. ^^ Men i hvitt. Min skal bli "Ghost". Endret 27. oktober 2019 av PaladinNO Lenke til kommentar
Styrmann Smisk Skrevet 3. november 2019 Forfatter Del Skrevet 3. november 2019 Hvordan er BIOSen å navigere og bruke på X570 Taichi-hovedkortet? Jeg vurderer Asrock Taichi Z390 selv. "No RGB nonsense" er min egen filosofi på min nye PC jeg holder på med i disse dager. Og en be quiet-kjøler (Dark Rock 4). I et Fractal Design Define R6 også. USB-C. Med glass. ^^ Men i hvitt. Min skal bli "Ghost". Hei Paladin! Beklager for seint svar :o Har ikke så mange referansepunkter, men jeg syntes at BIOSen er lett å tråle seg gjennom. No RGB nonsense syntes jeg er det fineste. Trenger ikke å se ut som en parade på gulvet. Del gjerne bilder av bygget ditt når du er ferdig Lenke til kommentar
PaladinNO Skrevet 3. november 2019 Del Skrevet 3. november 2019 (endret) Ikke noe problem. Det var på ingen måte et hastespørsmål. Jeg sjekket faktisk aldri opp X570 designet, men jeg ser jo nå at det er ganske forskjellig fra Z390 Taichi, som såvidt jeg kan se ikke har RGB i det hele tatt. Nuvel, min nye PC er så godt som ferdig...manger bare hovedkort, CPU og 3 uker med kabelføring, da jeg skal ha glassdører på begge sider. ^^ Jeg har noen tidlige bilder av kabinettet (kun utpakking og grovt kabinettdesign egentlig): https://1drv.ms/u/s!AuFMZD__7mN2kX1Lw23xJOqtzc54?e=QU3eOx Spesifikasjoner sålangt i Profilen. Mulig jeg lager en byggetråd denne gangen da jeg aldri har gjort det før (følte jeg var for ny her da jeg bygget nåværende PC i 2013). Men tenkte jeg skulle vente til jeg faktisk har noe å ta bilde av, og det er MYE arbeid som gjenstår. Nevnte kabelføring, LED lys (kun hvitt lys), har kjøpt et par ruller med fancy folie/wrap fra Ebay. Noen decals. "Some bits and bobs". Jeg kan si er jeg er så godt som ferdig, men er i praksis omtrent halvveis. Endret 6. november 2019 av PaladinNO Lenke til kommentar
Styrmann Smisk Skrevet 4. november 2019 Forfatter Del Skrevet 4. november 2019 Jeg kan si er jeg er så godt som ferdig, men er i praksis omtrent halvveis. Det virker jo greit så langt. Har du valgt ut skjermkort enda? Lenke til kommentar
PaladinNO Skrevet 5. november 2019 Del Skrevet 5. november 2019 (endret) Sydvest skrev (På 4.11.2019 den 23.12): Det virker jo greit så langt. Har du valgt ut skjermkort enda? Skal føre over skjermkort (EVGA GTX 1080 FTW), harddisker og I/O kort (lydkort, diskkontroller og WiFi-kort) fra den nåværende PCen. Og hvis det ikke skjer noe radikalt, så regner jeg med det blir i7 9700K + Gigabyte Z390 Designare eller nevnte Asrock Z90 Taichi. Har 8 harddisker + minst 2 SSDer som skal få plass. Og da kabinettet tar 11x harddisker + 4x SSDer pr. nå, så vil jeg ikke gå tom for SATA-porter noe sted på et senere tidspunkt. Designare har 6x SATA-porter, Taichi har 8x. Diskkontrolleren har 4x. Klarer ikke bestemme meg her. Men HVIS jeg får solgt nåværende PC (med OS, SATA-SSD, PSU, hovedkort, CPU, CPU-kjøler, RAM og kabinett) og kjøper er interessert, så er jeg villig til å la GTX 1080-kortet bli med mot passende tillegg. I såfall så ser jeg på et 2080 Super. Men jeg har i utgangspunktet ikke tenkt å selge med skjermkort. Selv om jeg merker at 1080-kortet sliter litt i Crysis 1 @ 7680x1440 uten grafikkjusteringer (~15 FPS med alt på maks, hvilket ikke er spillbart). ^^ Er også fortsatt alt for mye svart på kabinettet, så jeg skal / vil få byttet ut de svarte harddiskbrakettene med hvite, enten bytte med noen eller kjøpe nye. SSD-brakettene kan jeg klare meg fullstendig uten, og bare fortsette med min "tried-and-true"-borrelåsløsning. Vil gjerne ha mer "hvitt" enn "sjakkbrett" som kabinettet ser ut som nå også. Og dette, en del av det ihvertfall, må såklart løses før ting kan monteres på plass. Endret 6. januar 2020 av PaladinNO 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå