Gå til innhold

Bug i 53.03 driver fra nvidia?

erikstein

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt til dels store problemer med å få mitt GF FX5900 kort til å kjøre i "3d modus" når jeg spiller.

Kjører følgende oppsett:

2,53Ghz p4

Abit AI7

Dual display - 21" CRT / 17" LCD

Dette har jeg oppdaget:

1. Velger jeg å overstyre Refresh Rate ved dual display, så går ikke core på skjermkort over i "3d modus" ved spilling, kjører kun default "2d modus" på alle spill.

2. Velger jeg 60Hz på alt ved dual display, så går alt som normalt med tanke på ytelse på kortet (3d modus slår inn).

3. Om jeg velger å skru av LCD skjermen og kjøre singel view, så virker alt som normalt, selv om jeg velger å overstyre refresh rate etc. Kortet går i "3d modus".

Noen som vet om dette er en bug i driveren, eller om det er noe jeg gjør galt? Veldig kjedelig om jeg må skru av den ene skjermen hver gang jeg vil spille :thumbdown:

God jul fresten :xmas:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

de som har feil med 53.03 driveren, hvilket kort har dere?

Selv bruker jeg den driveren til mitt GF FX 5600Ultra og har ingen bug.

Og i tillegg for de som klager, hva med å bruke en annen driver? Er ikke sikkert det er utbedret til det bedre på nye drivere.

Ser de fleste som klager her har GF3 og GF4. Dere må tenke på at 53.03 er spesielt beregnet på FX kort. Så prøv en annen driver.

Lenke til kommentar

Hei.

Har (kanskje) ett lite tips. Hadde problemer med nye skjermdrivere lastet ned direkte fra nvidia på noen jobb-pc-er. Løste faktisk problemet med å laste ned de siste driverne fra Windows Update (som var eldre enn de hos nvidia). Den nye driveren fra nvidia som de påstod var sertifisert fra Microsoft lå altså ikke på W Update siden...

Kan være verdt et forsøk...

Lenke til kommentar

Jeg har FX5900 Ultra, så driveren burde være spesifisert for kortet ville jeg tro.

Det er ingen bug i driveren om du kjører singel display. Men om jeg kobler opp både crt/lcd skjerm i dual display og spiller et spill, så øker ikke hastigheten på core, slik at kortet da kjører på "tomgang" når jeg spiller :(

Det er mitt problem, ellers få fungerer jo driverene perfekt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...