Gå til innhold

Har utsatt jomfruturen til verdens største hybridskip


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fornuftig beslutning. Alt for mange komplekse skip blir rushet gjennom teknisk prøvetur uten at ting

blir justert optimalt eller at mannskap får nok trening i å håndtere feilsituasjoner. Feil eller uheldige justeringer blir oppdaget etter at skipet blir satt i drift og for å rette dette må eksperter fra mangen aktører samles og gjøre justeringer mens båten er i drift. Mye bedre å gjøre dette på prøvetur når alle uansett er tilstede.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Enig med Trestein.

Årsaken er som regel at det er verftet som koordinerer sjøprøvene og vil ha skipet levert til rederiet så fort som mulig for å få pengene sine.

Sjøprøver er den dyreste fasen av byggingen og koster mange hundre tusen kroner per døgn i lønninger og fuel.

Verftet har ingen incentiver for å bekoste opplæring av mannskapet, og som regel bestiller rederiet opplæring direkte av underleverandører som blir holdt i etterkant av overlevering.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...