Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Utvide garasje uten krav til søknad

Anbefalte innlegg

Hei.

Har pr. dags dato en enkel garasje som er tilknyttet til huset som jeg tenkte å utvide slik at det blir til en dobbelgarasje.

Tenkte å bygge den ut videre fra eksisterende bygg, altså slå den sammen med den gamle. Litt usikker på hvilke regler som gjelder når det gjelder søking. Kan jeg utvide garasjen med max 15 kvm uten å søke eller kan man utvide garasjen så mye man vil bare at det ikke overstiger 50 kvm ?

Den gamle garasjen har også et "kryploft" som er tilknyttet huset. For at det skal se nogelunde ut så må den nye garasjen også ha kryploft. Har det noe å si mtp. regelverk? 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kommer helt an på hvor du bor. Noen kommuner har ganske strenge reguleringsplaner med detaljerte spesifikasjoner på hvordan garasjer, tilbygg, uthus og annet skal se ut (takvinkel, mønehøyde osv), samt størrelse. 

Bor du i skogen et sted mellom Minnesund og Berkåk vil jeg tro man står ganske fritt til å bygge, men prøver du å sage ned et epletre som står i veien for den nye garasjen i Oslo tror jeg etterfølgeren til Ellen de Vibe kommer til å senke deg i 90cm betong og danse på grava di når det er tørt... 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...