Gå til innhold

PC'en restarter automatisk...

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg driver og spiller litt så plutselig restarter PC'en av seg selv. Jeg får ingen feilmelding, ikke noe blåskjerm, ingenting. hva kan være galt? Det skjer i alle spill, Battlefield, Hitman 2, NFS:U, FIFA 2004.... osv.

Noen ganger går den bare ut av spillet og tilbake til windows, men oftest så bare restarter den. Jeg har de siste drivere til HK, Lyd og grafikk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ting jeg kan skyte ut i luften uten å vite noe som helst:

1. Hw feil - en eller flere står ikke riktig\godt nok

2. Noen driver å pisser med deg (radmin el.)

3. Du bare lyver, lager en post bare for å få flere poster :D

4. Annet

hehe, men sjekk logs. KontrolPanel - Administrative tools - Event Viewer

Lenke til kommentar

Jeg har omtrent samme problemet...Når jeg skal spille f.eks NFSU eller et annet krevende spill, slår PCen seg HELT av, og jeg må trekke ut strømmen i 10 sek for å få den på igjen :no: Etter mellom 8 og 15 ganger med oppstart og samme driten, funker den helt fint, og det lagger ikke en gang :ermm:

Det som er rart er at det har funka helt fint før!!!Veit at det ikke er ram'en...

Mvh Tomzern :yes:

Lenke til kommentar

Ikke sant, før funka alt sammen perfekt. plutselig begynte den å restarte. I windows er det ok, men i spill så restarter den.

Det verste av alt er at jeg ikke får noen error melding, slik at jeg kan finne ut hva som gjør at dette skjer.... :(

Kan det være RAM? Jeg har 3 dimm slots, to sorte og en blå, jeg plassere 2 brikkene i de to sorte. men noen sa at jeg burde legge en i sort og en i blå

Lenke til kommentar

Grunnen til at maskina starter på nytt er høyst sannsynlig at den såkallt "tripple-faulter", dvs. kort forklart at prosessoren får en instruksjonskode den ikke kjenner. :p

Jeg ville ha sjekka alle RAM brikkene; prøv dem på annen maskin om du har mulighet, eller prøv å plukk ut noen av brikkene. Sjekk også annen hardware.

Temperatur er veldig viktig. Har du nok kjøing? har du overklokka prosessoren?? Prøv å klokke ned noen MHz... ;)

Lenke til kommentar

Hos meg er ihvertfall ingenting overklokka!!!(enda ;) )

Men min PC nøyer seg jo ikke med å restarte, den slår seg jo helt av!!??!!

Tror ikke det har noe med varme å gjøre, for det funker helt fint etter den har slått seg av og jeg har prøvd på nytt cirka 10 ganger...Heller strømforsyninga da ass (Q-tec med 7-volt modd på begge viftene)...Klarte ikke det ******* bråket lenger... :roll:

Har nettopp fått ny RAM og akkurat samme skjer med bare den i, så det er nok ikke den heller.

Mvh Tomzern :yes:

Lenke til kommentar

Ok, jeg har gjort følgende:

- Sjekka PC'en innvendig, kabler, RAM brikker. Den var ganske varm innvedig ja, hele maskinen :p

- Jeg har også sånn program som kom med HK for å sjekke temperaturen og viftene. Alt er OK funker helt fint, mens den sier at strøm vifta går under 600 runder. rart... forresten strømmen i kabinettet er 230 V , er det lite?

- Det siste jeg gjorde var å flytte selve maskinen ut fra bordet og la den ved siden av. Da den var i bordet så var den "stengt" fra alle sider på en måte. så nå ligger den ute.

- Jeg har også slått av automatisk restart.

Det som skjer nå er at spilla bare krasjer og går tilbake til desktop, noen ganger får jeg den der Error message, med send error.

Endret av Maniac
Lenke til kommentar

HVis strømmen i kabinettet ditt hadde vært 230V så hadde PC'en SPRENGT...Komponentene bruker jo stort sett bare 3,3v, 5v, og 12v... :)

Men hvis du mener 230Watt så er det ihvertfall veldig lite!! :yes:

Tror jeg har funnet ut hva som er gærent med min...La nettopp merke til en merkelig LYD i PSU når PCen anstrenger seg (3Dmark01)...Lyden kommer altså bare når den anstrenger seg, så det er nok PSU som er råtten...Tenkte meg egentlig det siden jeg har 7-volt modda viftene og det er en Q-TEC!!! :thumbdown:

Ikke kjøp Q-TEC ass :mad: for noe møkk!!!

Mvh Tomzern :)

Endret av Tomzern
Lenke til kommentar

Etter og ha sett på hw din ser det jo ut som at det er en ganske strømtrekkende maskin. Om du har 300w powersupply e.l kan jo dette være årsaken. Gi oss et lite hint med og fortelle type kabinett iallefall.

Min 360w sleit med nesten samme oppsett..

Ellers ville jeg nok tro som flere andre at det muligens er et varmeproblem. Sjekk bios for temperatur ( pc health )

Sjekk om den har ShutDownTemp aktivert, eller om tempen er unormalt høy.

Lenke til kommentar
Vil gjette på at det er noe galt med strømforsyningen, eller varmeproblemer...

Off Topic:steike tørr du ha et Radeon 9800pro i det kabinettet. pass på at det ikke smelter

Topic: Kjenner til Problemet, har du aggresive Ram timings?

Siden jeg ikke kan la en quoteing gå uanmerket får jeg vel svare:

Radeon kortet mitt er ikke overopphetet, har to kab.vifter, harddiskkjøler. Dog må jeg tilføye at det er vedlig varmt i kabinettet mitt, men det er ingenting jeg kan gjøre med det. Radeon kortet holder seg bra iallefall.

Lenke til kommentar
Etter og ha sett på hw din ser det jo ut som at det er en ganske strømtrekkende maskin. Om du har 300w powersupply e.l kan jo dette være årsaken. Gi oss et lite hint med og fortelle type kabinett iallefall.

Min 360w sleit med nesten samme oppsett..

Ellers ville jeg nok tro som flere andre at det muligens er et varmeproblem. Sjekk bios for temperatur ( pc health )

Sjekk om den har ShutDownTemp aktivert, eller om tempen er unormalt høy.

Jeg har en AOpen midi-kabinett: http://www.aopen.nl/products/housing/45series.htm

helt lik den her, den er på 250\300 W.

Jeg finner ikke funksjonene i BIOS'en (pc health og shutdowntemp).

Men, temperaturen er OK, både BIOSEN og Asus Probe programmet viser det. Men av en eller annen grunn så viser de ikke Kabinett-vifte hastigheten, det står bare 0 (null).

Tror dere en formatering fikser dette, eller burde jeg bare skaffe meg en ny kabinett? Hvaslags kabinett er bra for spesifikasjonene jeg har (rundt 1200kr)?

PS! Husk at nå som jeg har slått av Auto Restart, krasjer spilla bare tilbake til desktop uten feilmelding.

Takk

Endret av Maniac
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...