Iki Skrevet 8. august 2019 Del Skrevet 8. august 2019 Som sagt. Nå var det spesifikt biler med tilnærmet samme standard jeg sammenlignet. Ettersom det var snakk om nye 2020 Zoe så sammenlignet jeg med en nyere Yaris hybrid. Du må huske at prisen forandres ettersom hvor i landet man befinner seg, og hvilken årstid det er man skal leie på. Håper du tar trollingen et annet sted. Blir litt smålig å skrive om trolling når du får ett svar du ikke liker. Jeg syntes bare argumentasjon din ikke var helt godt fundert siden jeg ofte reiser nordpå og leier bil fra flyplassen istedetfor å bruke en av mine egne (fossil)biler for transport. Jeg leier ikke de billigste bilene alltid og selv de koster jo under halvparten av det du bruker som argumentasjon mot elbiler. Nå har jeg pt ikke så veldig lyst på en Zoe, men at en Zoe vil dekke mitt behov for transport minus det å kommer raskest mulig til Bodø med bil,det er åpenbart. Ville spart mye på å kvitte meg med de (fossil)bilene jeg eier. Men så er jeg hverken elbil-fantast,"snylter", eller veldig opptatt av miljø. Likevel går det an å ha mer enn en tanke i hodet ad gangen. Det er stor forskjell på å svare og det å angripe en person for deres påstander. Nå sier du at du reiser nordover, men hva med å tenke på de som reiser sørover? Det er en grunn til at jeg gikk for gjennomsnitt på priser jeg oppga. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 8. august 2019 Del Skrevet 8. august 2019 Det er stor forskjell på å svare og det å angripe en person for deres påstander. Nå sier du at du reiser nordover, men hva med å tenke på de som reiser sørover? Det er en grunn til at jeg gikk for gjennomsnitt på priser jeg oppga. Bør kanskje ligge unna diskusjonsfora med den holdningen.. Nå er det enda rimeligere leiebiler "sørover" (avhengig av hvilke land vi snakker om). Så jeg kjøper ikke den argumentasjonen heller. Lenke til kommentar
Iki Skrevet 8. august 2019 Del Skrevet 8. august 2019 Det er stor forskjell på å svare og det å angripe en person for deres påstander. Nå sier du at du reiser nordover, men hva med å tenke på de som reiser sørover? Det er en grunn til at jeg gikk for gjennomsnitt på priser jeg oppga. Bør kanskje ligge unna diskusjonsfora med den holdningen.. Nå er det enda rimeligere leiebiler "sørover" (avhengig av hvilke land vi snakker om). Så jeg kjøper ikke den argumentasjonen heller. Ja, det bør du. Som sagt kan du selv søke opp prisene på en Yaris hybrid hos de forskjellige utleierne. I Tromsø koster det 1500,- for en dags leie. I Oslo 2100,- I Bodø 1400,- I Bergen 1700,- Lenke til kommentar
Jens Kr. Kirkebø Skrevet 8. august 2019 Del Skrevet 8. august 2019 Ja det er absolutt ett av de større utfordringene. Men det kommer stadig flere stasjoner så den blir heldigvis mindre og mindre. For vår del kjører vi ikke lengre pr. dagsetappe enn av vi klarer oss med lading over natten. Kjørte 8000km på bilferie med elbil i 2014 og ladet vel på hurtiglader første og siste dag (av 24 dager) + en dag i midten om jeg ikke husker helt feil. Ellers var det bare nattlading. 3 dager med lange etapper (60-70 mil) ellers lå snittet på ca. 28-29 mil pr. dag (varierte fra 23 til 36 mil). Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 8. august 2019 Del Skrevet 8. august 2019 Ja, det bør du. Som sagt kan du selv søke opp prisene på en Yaris hybrid hos de forskjellige utleierne. I Tromsø koster det 1500,- for en dags leie. I Oslo 2100,- I Bodø 1400,- I Bergen 1700,- OK. Du ønsker å leie idag altså. Lurer på hvem som troller her..evt liker å krangle.. ++Killfilter Lenke til kommentar
Iki Skrevet 8. august 2019 Del Skrevet 8. august 2019 Ja, det bør du. Som sagt kan du selv søke opp prisene på en Yaris hybrid hos de forskjellige utleierne. I Tromsø koster det 1500,- for en dags leie. I Oslo 2100,- I Bodø 1400,- I Bergen 1700,- OK. Du ønsker å leie idag altså. Lurer på hvem som troller her..evt liker å krangle.. ++Killfilter Når skulle jeg ellers leie bilen? For noen år siden? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå