NTB - digi Skrevet 5. august 2019 Del Skrevet 5. august 2019 Nervøs stemning ved ødelagt demning i Storbritannia Lenke til kommentar
Knut Oppegaard Skrevet 5. august 2019 Del Skrevet 5. august 2019 Hva med litt bakgrunnsinformasjon om demingen? Type, antall demninger av samme type, risikovurdering fra en norsk ekspert, sannsynlighet for brudd ... Tenk litt ingeniørmessig, ikke bare videreformidl lettvint informasjon fra internasjonale kilder! 7 Lenke til kommentar
stigmv Skrevet 5. august 2019 Del Skrevet 5. august 2019 Den er bygd i 1840-41 som en grusfylling med kjerne av leire for tetting, og er 24 meter høy. Det har også vært problemer med den flere ganger før. Se: https://en.wikipedia.org/wiki/Toddbrook_Reservoir 2 Lenke til kommentar
Maabren Skrevet 5. august 2019 Del Skrevet 5. august 2019 Burde være enkelt å tappe ut vannet ved å nytte kanalen nedanfor og så reparere alle demningsveggane ein gang for alle. Sikkert dyrt men viss di vil ha den pytten utan at det skal gå med menneskeliv ser eg ikkje brukbare alternativ. Småfiksing synast ikkje bærekraftig i lengda. Lenke til kommentar
dahln Skrevet 7. august 2019 Del Skrevet 7. august 2019 Innbyggerne returnerer https://www.bbc.com/news/uk-england-derbyshire-49261977 Lenke til kommentar
missi Skrevet 7. august 2019 Del Skrevet 7. august 2019 Burde være enkelt å tappe ut vannet ved å nytte kanalen nedanfor og så reparere alle demningsveggane ein gang for alle. Sikkert dyrt men viss di vil ha den pytten utan at det skal gå med menneskeliv ser eg ikkje brukbare alternativ. Småfiksing synast ikkje bærekraftig i lengda. Som en nær kjenning fortalte meg etter å ha bodd i UK i et drøyt år. Infrastrukturen i Norg er helt fantastisk og ekstremt godt vedlikehold sammenlignet md den i UK. Så kan vi tenke oss til resten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå