Gå til innhold

Point Break 1991 og 2015, viser forskjellen på samfunnet bak i 1991 og 2015?

Anbefalte innlegg

Ja for Nord-Korea er egentlig et flott land som har fått omdømmet ødelagt av vestlig propaganda  :roll:

Har ikke sett filmen så overrasket over at det er kritikk av Nord-Korea som er det du reagerte på. Noe mer typisk hadde vel vært at det var en transe i hovedrollen eller at en som var hvit i den originale filmen nå blir spilt av en svart en (selv om det begynner å bli litt slitt det også). Lenge siden jeg har hørt noen klage over hvordan Nord-Korea framstilles i film. 

Forøvrig et forferdelig dårlig eksempel å basere denne tråden på.

Du legger opp til enten, eller, selv om det er et falsarium. Informasjonen folk i Norge sitter med om Nord-Korea er ubalansert, unyansert og falsk. Det er en skapelse av propaganda.

Scenen hadde ingenting med filmen å gjøre, og var skikkelig teit, så ja, jeg reagerte. Det så ut som "produktplassering" for USA sin imperialistiske krigsetat.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Et stykke i filmen om hvor fantastisk USA er og hvor grusomme Nord-Korea er. Nord-Korea hadde ingenting med originale Point Break å gjøre, men de måtte typisk legge det inn i den nye filmen.

Eneste jeg husker akkurat nå, men jeg tror det var flere ting. Men klassisk vestlig anti-nord-korea propaganda. Totalt unyansert. Folk flest har ikke peiling på Nord-Korea, akkurat på grunn av den ensidige propagandaen som fremstiller det på en eneste og unyansert måte.

Ok, jeg ser den. Det eneste jeg vet om Nord-Korea er att det er ett svært lukket land. Når det gjelder den "positive" propagandaen om USA så er vel de fleste imune mot dette nå, og ett flertall ignorerer den.
Lenke til kommentar

Ok, jeg ser den. Det eneste jeg vet om Nord-Korea er att det er ett svært lukket land. Når det gjelder den "positive" propagandaen om USA så er vel de fleste imune mot dette nå, og ett flertall ignorerer den.

Godt mulig det. Scenen var iallefall skikkelig teit og hadde egentlig ingenting i filmen å gjøre, nesten som et bestillingsverk. Litt typisk for nåtiden. Den gamle filmen hadde ingen slike scener og hadde ingenting med politikk eller fremmede land å gjøre eller USA sin politikk for den saks skyld. Den gamle filmen er egentlig totalt upolitisk.

Det var såpass absurd denne "Nord-Korea" delen av Point Break 2015 at jeg la godt merke til den. Helt unødvendig. Det virket så barnslig. Da kan jeg tillegge til punktene over (fordi jeg kom på ett nytt):

- Point Break 2015 er barnslig

Lenke til kommentar

Point Break er vel kanskje ikke det mest ekstreme eksemplet, men man kan se en generell forandring i media hvor det alltid skal inneholde politisk propaganda. Det brukte å være "the token black guy" på 90-tallet, nå har det blitt mer ekstremt og vi må nesten alltid bli servert "the token gay sex scene" hver gang vi skal se på filmer og serier.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...