Haze2003 Skrevet 3. august 2019 Del Skrevet 3. august 2019 Hei! Noen tips på Oveføre store mengder data fra gammel til ny pc? Har lest litt at jeg fks kan bruke USB3 overføringskabel. Er dette det enkleste? Jeg kan også skru ut diskene, og kopiere over via docking stasjon. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 3. august 2019 Del Skrevet 3. august 2019 Bruk uansett en robust kopierings metode (ikke utforsker). Eks på bruk av robocopy https://pureinfotech.com/robocopy-transfer-files-fast-network-windows-10/ Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 3. august 2019 Del Skrevet 3. august 2019 Det kommer jo an på om det er stasjonær PC eller laptop. Raskeste er å bruke SATA kabel. Lenke til kommentar
Haze2003 Skrevet 3. august 2019 Forfatter Del Skrevet 3. august 2019 Bruk uansett en robust kopierings metode (ikke utforsker). Eks på bruk av robocopy https://pureinfotech.com/robocopy-transfer-files-fast-network-windows-10/ Ok. Var litt teknisk for meg det der... men.. kan jeg enkelt kopiere fks alle filene på disken.. med "et klikk" ? Lenke til kommentar
Haze2003 Skrevet 3. august 2019 Forfatter Del Skrevet 3. august 2019 Det kommer jo an på om det er stasjonær PC eller laptop. Raskeste er å bruke SATA kabel. Begge er stasjonære pcer... Planen er at jeg skal kopiere 3 disker ned til en stor disk, i min nye pc... "enklest" mulig... Lenke til kommentar
j-- Skrevet 3. august 2019 Del Skrevet 3. august 2019 Nettverkskabel? Burde finnes en god del guider der ute for å gjøre det med de operativsystemene du bruker. Lenke til kommentar
Haze2003 Skrevet 3. august 2019 Forfatter Del Skrevet 3. august 2019 Nettverkskabel? Burde finnes en god del guider der ute for å gjøre det med de operativsystemene du bruker. Det gjør det sikkert.. Windows 10 x64 bruker jeg Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 3. august 2019 Del Skrevet 3. august 2019 Begge er stasjonære pcer... Planen er at jeg skal kopiere 3 disker ned til en stor disk, i min nye pc... "enklest" mulig... Da plukker du ut de gamle diskene og kobler dem til i nymaskina og kopierer, deretter tar du ut de gamle diskene igjen. Lenke til kommentar
Haze2003 Skrevet 3. august 2019 Forfatter Del Skrevet 3. august 2019 Da plukker du ut de gamle diskene og kobler dem til i nymaskina og kopierer, deretter tar du ut de gamle diskene igjen. Jepp. det fungerer også.. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 3. august 2019 Del Skrevet 3. august 2019 Jepp. det fungerer også.. Absolutt. Raskeste kopieringen er om diskene er tilkoplet midlertidig internt i den nye pcen. Robokopi er et robust kopieringsprogram , og kan godt brukes internt , eksternt USB eller over nettverk. Poenget er at programmet sikrer deg at alt du spesifiserer kopieres og at kopien er 100%. Om du syns robocopy er vanskelig kan du installere TeraCopy for raskere og mer robust kopiering enn Windows utforsker som er omtalt her : https://www.makeuseof.com/tag/4-ways-to-copy-files-faster-in-windows/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå