:utakt Skrevet 3. august 2019 Del Skrevet 3. august 2019 Ford Focus 2007 Det virker som om elektronikken i bilen trenger litt kjærleik og omsorg. I det siste har vi opplevd problemer med å starte (panelet lyser, motor reagerer ikke), dørene har låst seg når vi skrur av tenningen, visker på bakruta går når vi har bedt om visker foran, og nå i dag koblet antispinnsystemet ut mens vi kjørte (godt det er sommer!). Må ringe Ford og få dem til å se på det her. Men, noen som vet ca prisleie vi kan forvente? Bilen er ikke akkurat ny, så det er litt begrenset hvor mye penger vi har lyst til å bruke på den. Det kommer til et punkt der det kanskje er mer interessant å bytte bil.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 3. august 2019 Del Skrevet 3. august 2019 Det er helt umulig å gi et svar på det du spør om. Kan være alt fra en enkel jordfeil til hva-som-helst. Med litt flaks finner du et Ford-verksted som har peilig på elektronikken i bilene, men det er ofte moderat med kunnskap innenfor dette området. Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 3. august 2019 Forfatter Del Skrevet 3. august 2019 Er det anbefalt å bruke merkeverksted på slike ting? Vi har en Mekonomen oppi veien her, vi pleier å bruke dem til småting og er godt fornøyd med dem. Tenkte kanskje Ford har bedre forutsetninger for å finne og utbedre litt mer kjipe feil, men hvis det er "moderat med kunnskap" som du sier, så kan vi kanskje like gjerne prøve Mekonomen igjen? Lenke til kommentar
tflovik Skrevet 3. august 2019 Del Skrevet 3. august 2019 Ford Focus 2007 Det virker som om elektronikken i bilen trenger litt kjærleik og omsorg. I det siste har vi opplevd problemer med å starte (panelet lyser, motor reagerer ikke), dørene har låst seg når vi skrur av tenningen, visker på bakruta går når vi har bedt om visker foran, og nå i dag koblet antispinnsystemet ut mens vi kjørte (godt det er sommer!). Må ringe Ford og få dem til å se på det her. Men, noen som vet ca prisleie vi kan forvente? Bilen er ikke akkurat ny, så det er litt begrenset hvor mye penger vi har lyst til å bruke på den. Det kommer til et punkt der det kanskje er mer interessant å bytte bil.. Høres mest ut som jordingsfeil eller ledningsnettet, men det kan bli dyrt å finne feilen da feilsøking kan bli tidkrevende. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 3. august 2019 Del Skrevet 3. august 2019 Er det anbefalt å bruke merkeverksted på slike ting? Vi har en Mekonomen oppi veien her, vi pleier å bruke dem til småting og er godt fornøyd med dem. Tenkte kanskje Ford har bedre forutsetninger for å finne og utbedre litt mer kjipe feil, men hvis det er "moderat med kunnskap" som du sier, så kan vi kanskje like gjerne prøve Mekonomen igjen? Flaks og uflaks avgjør her. Et godt kvalifisert Ford-verksted vil trolig være bedre kvalifisert til å finne slike feil enn et uavhengig verksted, men for å finne slike feil (raskt) kommer det mer an på mekanikeren enn hvor vedkommende jobber. En bekjent har en Ford Galaxy som det er brukt 10.000-vis på for å finne årsaken til elektronikkfeil. Etter at bilen ble gitt opp av 2 Ford-verksteder, var det en dude som jobbet på et Toyota-verksted som fant feilen. Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 3. august 2019 Forfatter Del Skrevet 3. august 2019 Hm. Vi bor i Oslo, Ford Ensjø er vel største Fordforhandleren i landet. Men ser den med at slike ting kan være personavhengig.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 3. august 2019 Del Skrevet 3. august 2019 Jeg ville startet med et velrenommert og stort Ford-verksted. Dersom dette er en ikke uvanlig feil på denne biltypen, bør de ha tilgang til globale erfaringer for å kunne finne ut av feilen. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 3. august 2019 Del Skrevet 3. august 2019 Ville sjekket at jordingskabel til batteriet sitter skikkelig og er bra festet, deretter ville jeg røsket litt i ledningene til dynamoen for å se om det blir bedre eller verre. Kan fort være en løs klemme bare. Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 3. august 2019 Del Skrevet 3. august 2019 Jepp, ville sjekket at batteriet er bra og ladingen fungerer. Veldig mye rart som kan oppleves med dårlig batteri. 1 Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 3. august 2019 Forfatter Del Skrevet 3. august 2019 (endret) Vi byttet nettopp batteri, bare noen uker siden. Ikke på merkeverksted. Kanskje fyren kom borti noe...? Jordingskabler og andre kabler, dette er litt flaut men jeg har ikke peiling på noe av det her. Kan ingenting om bil. Jeg kan godt åpne panseret, men hvis ikke noe lukter svidd eller ligger løst og slenger så vet ikke jeg.. Hvis det er en sånn filleting så finner vel verkstedet det. Endret 3. august 2019 av :utakt Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 3. august 2019 Del Skrevet 3. august 2019 (endret) Disse Fordene skal ha Kalsium - Sølv/Kalsium batterier. Det finnes de som har fått problemer med å bruke "vanlige" batterier på disse bilene. For eksempel: https://www.telegraph.co.uk/motoring/caradvice/honestjohn/6936362/Honest-John-Wrong-battery-supplied.html Endret 3. august 2019 av Mr_Spock Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 3. august 2019 Forfatter Del Skrevet 3. august 2019 Det som ble gjort på sist service var å bytte batteri og rens av jordkabel. Grunnen til service var at bilen var litt kjip å starte noen ganger. Ang batteritype, de måtte bestille batteri og fikk visstnok feil batteri første gangen, så bilen måtte stå en dag ekstra mens de ventet på riktig. Jeg vet ikke hva de satte inn, prøvde å se nå men det er under svart plastikk, men det virker jo som de har kontroll. Ref med at de fikk feil og måtte bestille nytt osv. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 3. august 2019 Del Skrevet 3. august 2019 Legg opp ekstra jordkabler og rengjør sikringsboksen. Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 20. august 2019 Forfatter Del Skrevet 20. august 2019 Diagnose fra Ford var feil med instrumentpanel / startsperre. Reparasjon kr 7800. Hentet bilen i går og så langt alt vel. Føler meg ikke helt sikker på at alle feilene henger sammen, men så er det de som er fagpersoner og ikke jeg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå