Drogin Skrevet 3. august 2019 Del Skrevet 3. august 2019 (endret) Jeg forstår ikke helt IX3 vs E-Tron. Begge er el-SUV'er og konkurrenter. e-tron er jo ute på markedet allerede, mens IX3 er ute i det blå fortsatt. Gitt audi: https://www.audi.no/no/web/no/bilmodeller/audi-tron/audi-e-tron.engine_compare.genaae_0_masgea8.standard.html og det NAF spekulerer i BMW: https://www.naf.no/elbil/elbiler-i-norge/bmw-ix3/ Så ser det ut til at Audi kan gå omtrent like langt som BMW'en, audi har større bagasjerom(om man sammenligner med ikke-elbil X3), audi er allerede ute på markedet og kan nok gi bedre og sikrere leveranse... Hvordan kan BMW da ligge på 800.000 når Audi ligger på 663.000? Det lille som skiller dem synes å ligge i Audis favør, så hvordan kan BMW gå ut 150.000 over prisen på Audi? Hva er det BMW'en vil ha som ikke Audien har?Det eneste jeg kan se for meg som gjør at tallene gir mening, er at NAFs prisestimat er MED ekstrautstyr Endret 3. august 2019 av Drogin Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 3. august 2019 Del Skrevet 3. august 2019 Prisene er jo ikke klare. Selv om Audi har "pris fra" 663k, er nok de fleste som selges tillagt nødvendig utstyr, og koster da 800k - 1 mill. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 3. august 2019 Del Skrevet 3. august 2019 BMW sin kommer til neste år, og kommer til å starte langt, langt lavere i pris enn 800 tusen. Til å begynne med kommer den kun som RWD og med et batteri på 70 kWh. Ca 270 hk i motoren. Regn med en startpris rundt 500. Godt utstyrt for 600. Husk MB sin EQC starter på 630 eller noe. Meget godt utstyrt blir det ca 700, pga rimelige opsjoner. Og den har 80 kWh batteri, 4WD og 400 hk. Av disse 3 ville jeg vel nå gått for EQC, men det er lange ventelister på denne. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå