Gå til innhold

Stor Android-endring på vei: Google skal «auksjonere» bort plass til andre søkemotorer etter EU-dom

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-t8fn5F

Tro hvor mange som blir å klø seg i hodet over dette spørsmålet? Det store andelen av brukerne har ikke peiling på hva en søkemotor er.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

I Chrome for Android kan jeg allerede velge om jeg vil bruke Google, Bing, Yahoo eller duckduckgo til søk, men de mener kanskje i UI generelt. Det er jo bare Google i søkemodulen per i dag

For de som ikke er gamle nok, så en gang så fikk Opera det til slikt at brukerne av Windows XP måtte velge hvilken browser de ville benytte seg av. Har i all ettertid fordømt Opera for å tvinge gjennom dette, for nå satt plutselig massevis av brukere og lurte på hvor det blå Intetnettikonet var blitt av. Opera tenkte kun på å kapre markedsandeler og ofret ikke de som ikke kunne dette så godt, en eneste tanke.

Slik du opplever det, så har du muligheten til å velge søkemotor, men det er ingen tvang å velge standard søkemotor ved første gangs søk. Denne tvangen er det nå Google må implementere i sitt søk på Android.

Lenke til kommentar

I Chrome for Android kan jeg allerede velge om jeg vil bruke Google, Bing, Yahoo eller duckduckgo til søk, men de mener kanskje i UI generelt. Det er jo bare Google i søkemodulen per i dag

For de som ikke er gamle nok, så en gang så fikk Opera det til slikt at brukerne av Windows XP måtte velge hvilken browser de ville benytte seg av. Har i all ettertid fordømt Opera for å tvinge gjennom dette, for nå satt plutselig massevis av brukere og lurte på hvor det blå Intetnettikonet var blitt av. Opera tenkte kun på å kapre markedsandeler og ofret ikke de som ikke kunne dette så godt, en eneste tanke.

Slik du opplever det, så har du muligheten til å velge søkemotor, men det er ingen tvang å velge standard søkemotor ved første gangs søk. Denne tvangen er det nå Google må implementere i sitt søk på Android.

Så du er av typen som helst ikke vil velge? Du kunne kanskje tenke deg at vi hadde kun Arbeiderpartiet også, fordi det er så vanskelig å sette seg inn i hva de andre partiene vil? De som ikke kan det så godt får lære seg sånt, det har alle vi andre måtte gjort også. Vi har alle startet som nybegynnere.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Så du er av typen som helst ikke vil velge? Du kunne kanskje tenke deg at vi hadde kun Arbeiderpartiet også, fordi det er så vanskelig å sette seg inn i hva de andre partiene vil? De som ikke kan det så godt får lære seg sånt, det har alle vi andre måtte gjort også. Vi har alle startet som nybegynnere.

Jeg er den som måtte rette opp for de som hadde valgt noe de ikke viste var, da det blå Internett ikonet forsvant for dem.

Din tolkning av meg er bare elendig. Skjerp deg eller slutt med slik elendig tolkning. Du er på er forum der de fleste er over gjennomsnitt datainteressert.

Endret av Slettet-t8fn5F
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...