Beernuts Skrevet 4. august 2019 Del Skrevet 4. august 2019 Lystløgneren Musk trenger panikksalg igjen.Misunnelige Missi burde få prøvekjørt en Tesla snart. Har prøvekjørt (og lånt både S og X en helg), ikke særlig imponert over annet enn aks. Støyete, elendig byggekvalitet, (selv helt nye biler med løse paneler, manglende skruer og et vindu som ikke lukket riktig!) Tung på svingete vei, bilsyke passasjerer, dør som ikke ville lukkes før vi gikk langt unna og kom tilbake og 'skrudde av og på' flere ganger, etc, etc. Jeg har jo hørt om Teslaeiere som ikke har noen problemer, med helt ærlig så ville jeg aldri godtatt å spa ut nesten en mill og sittet med en såpass uferdig bil.. 5 Lenke til kommentar
tiboine Skrevet 4. august 2019 Del Skrevet 4. august 2019 Dette er jo ikke bra for miljøet. Bor rett ved et vannkraft anlegg, det skal sies at vannstand har gradvis gått ned de siste årene etter at elektriske biler kom på markedet Ikke ser det bra ut, og ikke er det bra for naturen f.eks fiskelivet. Post hoc ergo propter hoc. Er vel det man sier til slikt. 1 Lenke til kommentar
Hagbart Slark Skrevet 4. august 2019 Del Skrevet 4. august 2019 Hvilket forsprang? Det er jo ingen andre enn Nordmenn som kjøper disse bilene. Tja, leste en eller annen plass at det er ca. 6% av omsetningen til Tesla som går til Norge. Så hvis det ikke er ekstremt mange nordmenn i utlandet som kjøper Tesla, så er det vel ca. 94% av omsetningen som går til andre enn Nordmenn. Derimot så er det inget annet land hvor Tesla har høyere markedsandel. Men det er en helt annen sak..... 3 Lenke til kommentar
Kasju nøtt Skrevet 5. august 2019 Del Skrevet 5. august 2019 S/X har vel solgt relativt dårlig i 2019 sammenlignet med de siste par-tre årene, så det hjelper kanskje noe på salget. Personlig tror jeg det må en større "refresh" til før det svinger opp igjen, tror ikke fri supercharging er en dealbreaker. Dealmaker? Lenke til kommentar
Oklo Skrevet 5. august 2019 Del Skrevet 5. august 2019 Har, eller har ikke, lystløgneren Musk sagt at gratis supercharging ikke kommer tilbake? Jeg husker ikke ordlyden av det han sa. -Men det du prøver å si, er at hvis du ombestemmer deg for noe, er du lystløgner? Så hvis du f.eks. sier nei til å bli med noen på båttur, og oppdager at du får det til allikevel, så kan du ikke ombestemme deg uten å bli kalt løgner? 2 Lenke til kommentar
Oklo Skrevet 5. august 2019 Del Skrevet 5. august 2019 Hvilket forsprang? Det er jo ingen andre enn Nordmenn som kjøper disse bilene. Forspranget i teknologi. Som andre har nevnt, utgjør ikke Norge hele markedet til Tesla. USA er nesten 10-gangen av Norge, og selv i Tyskland, som ofte omtales som landet der Tesla ikke har noe salg, har Tesla ca. halvparten av den omsetningen de har i Norge. (https://www.statista.com/outlook/1000164/100/tesla/worldwide#market-globalRevenue) -Men det som er interessant, er alle disse "Telsa-killers" som har kommet / skulle komme, men som enda ikke når opp! Både i-Pace og e-Tron har rekkevidde som er omtrent som Tesla sine 75kWh-modeller, som Tesla har sluttet å selge. -Men begge disse modellene sliter med et forbruk som er mye høyere enn forventet. -Og nye Mercedes EQC og BMW iX3 høres ut til å havne i samme "suppa". I tillegg, vil absolutt alt annet enn Tesla i dag bety ladekø på de turene i året når du kjører så langt at du trenger å lade underveis. -Og her kommer forskjellen i rekkevidde veldig tydelig frem, ettersom en ny Tesla Model S har teoretisk rekkevidde på 60 mil, noe som medfører at sannsynligheten for at du trenger å lade underveis også er veldig mye lavere. -Det er en stor del av forspranget det snakkes om! Rekkevidde og effektivitet, sammen med et velutviklet konsept rundt lading. -Så får man bare leve med at en del føler at Tesla ikke er "Premium nok", og at det har vært noen kvalitetsutfordringer. Som alltid er det vesentlig flere fornøyde kunder (også hos Tesla) enn de som er misfornøyde. -Det bare det at de som er misfornøyde gjerne har en mer "interessant historie", og gjør seg selv mer høylytt, 2 Lenke til kommentar
Dr.B Skrevet 5. august 2019 Del Skrevet 5. august 2019 Det er ikke bare interiøret de må jobbe med. Da Model S kom på markedet så det ut som en gammel Audi. Den har ikke akkurat blitt _mer_ moderne på de 6-7 årene som har gått. Linjene er lekre (selvfølgelig, siden de tilhører Audi), men detaljene er blitt utdaterte. For eksempel de smale baklyktene og at panseret henger over støtfangeren foran, men innenfor skjermene på siden. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 5. august 2019 Del Skrevet 5. august 2019 Det er ikke bare interiøret de må jobbe med. Da Model S kom på markedet så det ut som en gammel Audi. Den har ikke akkurat blitt _mer_ moderne på de 6-7 årene som har gått. Linjene er lekre (selvfølgelig, siden de tilhører Audi), men detaljene er blitt utdaterte. For eksempel de smale baklyktene og at panseret henger over støtfangeren foran, men innenfor skjermene på siden. Synes den ligner mere på en Aston Martin DB9, og det er absolutt ikke negativt. Lengden på panseret og fronten er litt anneledes på facelift utgaven, men du tenker på den første utgaven? Spent på facelift 2 som kommer snart. Lenke til kommentar
Spetsnaz Skrevet 8. august 2019 Del Skrevet 8. august 2019 Gjett hvor mange i denne tråden som jobber i forbrenningsbilbransjen. Tesla dømt nord og ned, atter en gang, fremdeles i frammarsj og har flere nyhetssaker enn resten av markedet tilsammen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå