Gå til innhold

Tesla inkluderer igjen gratis superlading for Model S og X


Anbefalte innlegg

VIl ikke kalle dette vingling. Det er fortsatt slutt på ubegrenset superlading på bruktbilene.

 

Det er to ganske forskjellige ting med ubegrenset gratis superlading for hele bilens levetid, uavhengig av hvor mange eiere den har, og ubegrenset gratis superlading for første eier. Når det kun gjelder første eier kan Tesla forvente ett snitt i området av 3-5 år. Når det er uavhengig av antall eiere, så kan snittet være nærmere 15 år. Det er altså snakk om noe sånt som 3-5 ganger mer lading.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

VIl ikke kalle dette vingling. Det er fortsatt slutt på ubegrenset superlading på bruktbilene.

Det er to ganske forskjellige ting med ubegrenset gratis superlading for hele bilens levetid, uavhengig av hvor mange eiere den har, og ubegrenset gratis superlading for første eier. Når det kun gjelder første eier kan Tesla forvente ett snitt i området av 3-5 år. Når det er uavhengig av antall eiere, så kan snittet være nærmere 15 år. Det er altså snakk om noe sånt som 3-5 ganger mer lading.

Har, eller har ikke, lystløgneren Musk sagt at gratis supercharging aldri kommer tilbake?

Lenke til kommentar

 

S/X har vel solgt relativt dårlig i 2019 sammenlignet med de siste par-tre årene, så det hjelper kanskje noe på salget. Personlig tror jeg det må en større "refresh" til før det svinger opp igjen, tror ikke fri supercharging er en dealbreaker.

Vet ikke helt jeg.

De solgte 17k Model S i Q2 2019 som er helt på linjene tidligere år: https://en.m.wikipedia.org/wiki/Tesla_Model_S#/media/File%3AGlobal_sales_Tesla_Model_S_by_quarter.png

 

 

Dette til tross av Model 3 og stadig flere såkalte Teslakillers som kommer inn på markedet.

De tallene er ikke sammenlignbare. Tesla har begynt å rapportere kombinert antall S/X i motsetning til de tallene du viser til fra tidligere (Bare S). Det er 17 K leverte Model S OG X kombinert i Q2, men det var tross alt bedre enn Q1 hvor det var kombinert drøye 14K. I Q4 2018 var det ca 25 K.

 

I Norge er det heller ikke annerledes om vi skal tro på https://teslastats.no/ . 922 registrerte MS og 1311 MX hittil i år.Fortsetter det slik blir det ca halvert antall registrerte S/X i 2019 vs 2018.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det kommer vel en Model S med 120 kWh batteri om ikke lengde når det tar i bruk batteriteknologien fra Model 3. Dette batteriet i kombinasjon med supercharger v3 kommer til å øke forspranget til Tesla :)

Hvilket forsprang? Det er jo ingen andre enn Nordmenn som kjøper disse bilene.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

De tallene er ikke sammenlignbare. Tesla har begynt å rapportere kombinert antall S/X i motsetning til de tallene du viser til fra tidligere (Bare S). Det er 17 K leverte Model S OG X kombinert i Q2, men det var tross alt bedre enn Q1 hvor det var kombinert drøye 14K. I Q4 2018 var det ca 25 K.

 

I Norge er det heller ikke annerledes om vi skal tro på https://teslastats.no/ . 922 registrerte MS og 1311 MX hittil i år.Fortsetter det slik blir det ca halvert antall registrerte S/X i 2019 vs 2018.

Det påvirket nok salget at Tesla mistet incentivene sine i USA fra 2019.

Når de i tillegg fjernet 75 kWh-modellen som flest hadde råd til så blir det også konsekvenser.

 

Det er med andre ord ikke gitt at salgstall sier noe om kvaliteten eller etterspørselen sånn sett. Færre har jo råd til den. Kjøpere blir isteden model 3-kunder.

Lenke til kommentar

 

Det kommer vel en Model S med 120 kWh batteri om ikke lengde når det tar i bruk batteriteknologien fra Model 3. Dette batteriet i kombinasjon med supercharger v3 kommer til å øke forspranget til Tesla :)

Hvilket forsprang? Det er jo ingen andre enn Nordmenn som kjøper disse bilene.

Q2 2019

95,200

Hvor mange sa du ble solgt i Norge? Jeg er ganske sikker på at det ikke var 95200 biler.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Dette er jo ikke bra for miljøet.

Bor rett ved et vannkraft anlegg, det skal sies at vannstand har gradvis gått ned de siste årene etter at elektriske biler kom på markedet

Ikke ser det bra ut, og ikke er det bra for naturen f.eks fiskelivet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Dette er jo ikke bra for miljøet.

Bor rett ved et vannkraft anlegg, det skal sies at vannstand har gradvis gått ned de siste årene etter at elektriske biler kom på markedet

Ikke ser det bra ut, og ikke er det bra for naturen f.eks fiskelivet.

Tror du virkelig at lading av elbiler har hatt en påvirkning på vannmagasinstanden...?

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Q2 2019

95,200

Hvor mange sa du ble solgt i Norge? Jeg er ganske sikker på at det ikke var 95200 biler.

 

Hvor mange Tesla ble solgt/har blitt solgt i f.eks Tyskland?

Det tar seg opp i Tyskland også, tross for at det er Tyskland med sin bilindustri. Kombinert nyregistrering av 3/S/X i mars var nærmere 2400 biler (Porshe hadde f.eks drøye 2700). Tror tallene dalte en god del etter det, men Tesla har f.eks en høyere markedsandel enn Alfa .

Lenke til kommentar

Dette er jo ikke bra for miljøet.

Bor rett ved et vannkraft anlegg, det skal sies at vannstand har gradvis gått ned de siste årene etter at elektriske biler kom på markedet

Ikke ser det bra ut, og ikke er det bra for naturen f.eks fiskelivet.

At vannstanden de siste årene er lavere enn tidligere er vel et resultat at vi har begynt å eksportere strøm?

Lenke til kommentar

Dette er jo ikke bra for miljøet.

Bor rett ved et vannkraft anlegg, det skal sies at vannstand har gradvis gått ned de siste årene etter at elektriske biler kom på markedet

Ikke ser det bra ut, og ikke er det bra for naturen f.eks fiskelivet.

Det er det dummeste jeg har hørt på lenge. Elbiler tømmer magasinene! Hvilket kraftverk er dette?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvor mange Tesla ble solgt/har blitt solgt i f.eks Tyskland?

Nå var vel påstanden at ingen andre kjøper enn oss her i norge, at du skal komme med et poeng basert på salg i et annet land er uvesentlig i så sammenheng.

 

Det er ingen som har noen som helst illusjon om at Tesla selger best i bilnasjonen Tyskland. Desuten sammenligner vi med produsenter som har all verdens modeller og variasjoner. Tesla har i praksis tre, og alle er utelukkende elektriske. De er dyre sammenlignes med vanlige biler i mange land. Og det er et helt nytt merke som må utvikle biler og bygge opp infrastruktur fra grunnen av. At de har kommet så langt er intet mindre enn en bragd.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...